Skocz do zawartości

Piana z wężyka przelewowego z chłodnicy do zbiorniczka??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy okazji badania drożności wężyka przelewowego z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, zauważyłem, że leci z niego piana. Na wolnych obrotach nie leci nic, ale przy około 2500 - 3000 rpm zaczyna lecieć piana = powietrze z wodą. Czy to oznaka zapowietrzenie? Normalne to chyba nie jest, bo zdaje mi się, że woda ciurkiem powinna lecieć. Spod śrubki do odpowietrzania leci woda bez prysków powietrza i innych gazów :) . Dodam, że niestety autko ma tendencje do nieprzewidywalnego gotowania się. Np. dziś po około 100km jazdy, zatrzymałem się na chwilkę, a tu Kuhlwasser...a było cały dzień tak pięknie.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
wymiana termostatu na początek a poza tym pomyślał bym na nad wymianą przewodów od płynu chłodzącego z opaskami bo już z wieku mogą być sparciałe i przepuszczać. Miałem już tak.
Opublikowano
Przy okazji badania drożności wężyka przelewowego z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, zauważyłem, że leci z niego piana. Na wolnych obrotach nie leci nic, ale przy około 2500 - 3000 rpm zaczyna lecieć piana = powietrze z wodą. Czy to oznaka zapowietrzenie? Normalne to chyba nie jest, bo zdaje mi się, że woda ciurkiem powinna lecieć. Spod śrubki do odpowietrzania leci woda bez prysków powietrza i innych gazów :) . Dodam, że niestety autko ma tendencje do nieprzewidywalnego gotowania się. Np. dziś po około 100km jazdy, zatrzymałem się na chwilkę, a tu Kuhlwasser...a było cały dzień tak pięknie.

 

Nie chce Cię martwić ale wg mnie jeśli masz bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym to masz walniętą uszczelkę pod głowicą i któryś cylinder pompuje powietrze do układu :( Tym bardziej jeśli leci piana to może być znacznie gorzej i nie długo nie będzie dało się jeździć :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A jak masz walniętą uszczelkę pod głowica to szybko to trzeba zrobić bo jeśli płyn/woda wpada do cylindrów to można zatrzeć silnik. I upewnij się czy to czasami nie jest piana jak by z kiślem bo jeśli tak to płyn chłodniczy miesza sie już z olejem i konieczna jest interwencja doktora .
Opublikowano

Witam!

U mnie też były takie objawy. Na początku tylko powietrze i czasami gotowała. A potem już olej w płynie chłodzącym itd.

 

Przyczyną była walnięta uszczelka pod głowicą.

Opublikowano
Niestety i ja się tego obawiam, że to będzie uszczelka pod głowicą. Przewody mam już nowe od jakiegoś czasu, także pompę, visko, elektrozaworki, termostat (oryginalny), choć różnie bywa... Czy możliwe jest, że jest to okazjonalnie pojawiająca się nieszczelność uszczelki. 100km zrobić całkiem spokojnie, a po krókiej przerwie w jeździe (silnik uruchomiony) gwałtowny skok temperatury? Chodzi mi o to, że ta nieszczelność pojawia się po jakimś czasie pracy. Przewody gumowe nie są twarde, więc nie ma tam aż takich ciśnień, choć czasem obserwuję delikatne pocenie się i bombelkowanie na plastikowym łaczu z aluminium na chłodnicy.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Zapadła decyzja, wymiana uszczelki. Na tę okoliczność oddaję auto do serwisu (warsztatu) polecanego na forum, raz już oddałem tam auto i jestem zadowolony. Jednak zawsze pozostaje cień wątpliwości. Stąd kolejne pytanie, na co zwrócić uwagę, o czym pamiętać i pytanie z warsztatu: Czy wymieniamy rozrząd? Przebieg 240000km. Nie hałasuje, pracuje równo, nie strzela nie ma gazu. Co radzicie?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

po 1 - uszkodzona uszczelne mozna zdiagnozowac - bada sie obecnosc spalin w plynie chlodniczym ...

 

 

2- jazeli sie okaze to przy rozbieraniu uszczelki warto sprawdzic stan walka , lancuchow , koł , zaworów , prowadnic zaworowych , gniazd zaworowych - i zrobic to co jest do zrobienia.

 

 

co to za pytanie mechanika czy robimy rozrzad ? to on juz wie w jakim jest stanie jak nie sciagnal glowicy - a moze wszystko bylo robione przez poprzedniego wlasciciela ? trzeba rozebrac zeby ocenic stan...

Opublikowano
Źle mnie zrozumiałeś, autko jeszcze nie trafiło do warsztatu. Pytanie było czysto teoretyczne, ale chciałbym przygotować się do tego jak najlepiej i nabyć to co niezbędne. Pancio zapowiedział dwa dni roboty, po co ma to trwać dłużej z powodu braku części, a może kupi coś starego lub podróbkę... Choć przy montażu nie będę.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.