Skocz do zawartości

wymiana silnika na inny po rozsypaniu panewek jaki najlepszy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej piąteczce posypały się panewki (najprawdopodobniej) taniej wyjdzie wstawić silnik "nowy" chciałem zasięgnąć informacji jaki silnik mogę włożyć bez problemów z elektryką itp w mojej BMW jest 2,5 l stary model najprawdopodobniej M20 (nie znam się gdzieś doszukałem się w internecie, kolektor ssący prowadzi w lewo do filtra powietrza patrząc jak zasiądzie się za kierownicą).

Znalazłem 3 silniki lecz nie mam pojęcia który by się nadał.

Oto one:

http://otomoto.pl/bmw-520-silnik-e34-2-0-C6737954.html (sądzę że ten jest idealny lecz ma mniejszą pojemność :()

http://moto.allegro.pl/item462670760_bmw_e34_e32_m30_r6_3_0_silnik_100_sprawny.html (ten ma idealną pojemność lecz nie wiem czy nie byłoby problemów z zamontowaniem go??)

http://moto.allegro.pl/item466642911_bmw_535_735_silnik_stan_bdb.html (ten już troszkę za duży ale cóż jak by tylko ten pasował trzeba przeżyć ;) )

 

niestety mam ograniczone pole szukania do wielkopolski :(

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Moim zdaniem wystarczy 3.0 R6, pisze tak ponieważ rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi że jest to jeden z bardziej udanych silników w bmw.
003.jpg
Opublikowano

A gdzie opłacalność ? taka zmiana kosztuje .łączy sie z wymiana kompa i wiele innych rzeczy a nie tylko sam silnik, jesli zmieni na 3,5 jeszcze drożej.A gwaranci na to w jakim stanie kupi silnik prawie rzadnej .

Moje osobiste zdanie to jeśli buda jest w dobrym stanie i dosyć bogata to zmiana silnika na taki jak jest,tyle że dobry, jest najbardziej oplacalna

BMW M-Power
Opublikowano

A ten sam mechanik nie powiedział Ci że 3,5 i 3,0 to te same konstrukcje o kodzie M30 ?? z tymi samymi rozwiązaniami??

 

Pala podobnie a jeżdżą też podobnie :)

 

Ale zawsze lepiej mieć 23KM i 45Nm więcej w 3,5

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

kwk222 ciekawe jest cena też tylko że to m30 a ja tak jak Ty mam w swoim silnik m20. niestety nie jestem przygotowany na duże zmiany bo ta 3-litrówka zajmuje dużo miejsca i kolektor ssący jest w odwrotną stronę niż u mnie musiałbym całe pomieszczenie pod machą przemeblować a nie mam na to ani czasu ani kasy :( co godzina sprawdzam czy nie ma czegoś w obrębie wielkopolski z tą pojemnością co mam mam 2 źródła zobaczymy co dam rade wynegocjować ;) w jednym chce 1500 zł ze skrzynią i bez skrzyni nie chce sprzedać a co ja pocznę ze skrzynią ;) drugi niezdecydowany czekam na inf. no i znajomek mam silniczek ale nie wiem czy m20 czy m30 dziś mi pokaże fotki modle się żeby było m20 ;)

Wszystkim dziękuje za rady spostrzeżenia i zaangażowanie w mojej sprawie :D

Opublikowano
Zrób mini remont,czyli szlif wału i załóż nowe panewki,myślę,że będzie taniej niż zakup "nowego" silnika,chyba,że mechanik za robociznę powie jakąś kosmiczną cenę.
Nur bmw e32
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szczerze mówiąc to ja bym wolał wyremontować stary motor. kupię gdzie używkę za np 1700zł z osprzętem. pojeżdżę "x" czasu i coś zacznie klepać, strzelać brać olej itp. i znów koszty bo to, bo tamto. a na remont starego silnika wydam np za całość z 3 tys i wiem co mam, i pewność że będzie jeździł. dogaduje się z mechanikiem który remontował silnik żeby dał gwarancję na "x" kilometrów lub pół roku. przynajmniej ja bym tak robił. silniki M20 są stosunkowo prostym motorem także samemu rozebrać i na spokojnie poskładać (jak ktoś się zna). ja bym tak polecił :cool2:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

zdecydowanie odradzam kupno "nowego" a tak naprawde starego przeciez silnika, gdzie nie wiemy co kupujemy tak naprawde. Przeciez te silniki nie zjezdzaja z tasmy, tylko maja wszystkie pona 300 tys. najbidniej i wlasnie takie to "nowe" silniki kupuje sie w stanie idealnym :D

 

polecam remont, wyjdzie taniej niz silnik, a cieszysz sie naprawde nowym silniczkiem

 

pozdrawiam

Opublikowano
W ostateczności jeśli byś chciał kupić drugi silnik,to niech jeszcze będzie zamontowany w aucie możesz go odpalić,wsłuchać się w pracę,przejechać się,jeśli sprzedający się zgodzi to zmierzyć ciśnienie sprężania,jeśli silnik jest wyjęty to kupujesz kota w worku.
Nur bmw e32
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ten sam mechanik nie powiedział Ci że 3,5 i 3,0 to te same konstrukcje o kodzie M30 ?? z tymi samymi rozwiązaniami??

 

Pala podobnie a jeżdżą też podobnie :)

 

Ale zawsze lepiej mieć 23KM i 45Nm więcej w 3,5

 

Tego mi nie mówił. Jeżeli mowa o 3,5l R6 to zgoda, mi chodziło o 3,5 V8.

Nie spojrzałem na linka.

A co do spalania to nie wiem czy palą podobnie.

003.jpg
Opublikowano

okazało się że kumpel ma silnik 2,3 l nie jeżdżony w Polsce silnik mam dokumentacje z Niemiec no i jako że to od kumpla to i pieniążków za niego dużo nie chce tylko że mniejsza moc niż ta którą mam (miałem :( ) jednak lepszy rydz niż nic jak będę przy lepszych pieniążkach to wtedy coś się wymyśli dla większej mocy :D albo kupię e30 i wsadzę 3 l to jest pomysł :twisted: .

Pozdrawiam i dziękuje za wszystko :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.