Skocz do zawartości

Wymiana chłodnicy 735iA, proszę o uwagi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W związku z naprawą układu chłodzenia, doszedłem do etapu wymiany chłodnicy. Mam już za sobą pompę, wisko, elektrozaworki, termostat, obejmy i rury gumowe o dużych średnicach. Do tej pory bez większych niespodzianek, ale przyjrzałem się chłodnicy i mam pewne wątpliwości. Czy na gwintowych złączach sztywnych rur z chłodnicą (chyba od klimatyzacji, ale czy na pewno?) są uszczelki które należy dokupić, czy też nie ma tam uszczelek? O czym muszę wiedzieć przy wymontowaniu starej chłodnicy, żeby nie spartolić montażu nowej? Przyznacie, że układ chłodzenia w E32 to dość wrażliwy układ, wolę zrobić wszystko jak najlepiej...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Rurki idą i do chłodnicy klimatyzacji i do chłodnicy silnika. Do chłodnicy klimatyzacji idą rurki będące elementem układu klimatyzacji w których płynie czynnik chłodzący. Do silnika idą rurki z automatycznej skrzyni biegów w których płynie olej.

 

Pozycja 3:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//static.bmwfans.info/images/epc/MjUyNV9w.png

 

Pozycja 3 to: Oring wymiary: 9,25X1,78 mm nr części 17 21 1 742 635 cena w ASO do 2zł. wykonany z materiału FPM. Odpornego m.in. na agresywne związki chemiczne, oleje i paliwa.

 

Oto Ci chodziło czy masz zamiar wymieniać chłodnice klimatyzacji??

Opublikowano

te twarde rurki z nakrętką są od chłodzenia oleju skrzyni automatycznej-chłodnica do zwykłej skrzynki ich nie ma

 

są tam małe oringi-nowe/swieże kolor srebrny

 

na starych widać,że dostały za swoje przez lata pracy

 

potwierdzam,że zwykły oring czarny się nie nadaje---z braku laku/na oringi oryginalne 1 tydzień czekałem od zamówienia,wstawiłem czarne i widać,że się "poci olejem",,,nówki czekają na wymianę :doh:

 

a przy wymianie chłodnicy zleci ok.szklanka oleju od skrzyni :idea:

Opublikowano

aha kup sobie świeże opaski metalowe

 

osobiście wstawiłem chłodnicę zamiennik z allegro i jest :cool2:

 

a dokładne wymiary z vinu najlepiej,bo wstawiano różne

Opublikowano
moja e 32 735 iA z klimą chłodnica z allegro275 zł-dostawca POLCAR,a producent pewnie małe chińskie rączki ale działa ,,,zamienniki Behr,Nissens itd 600-750 a z info w aso 1800 oryginał :doh:
Opublikowano
kupiłem od allegrowicza mg-moto...jedno co to trochę czekałem na dostawę przydługo,,,w sumie 2 tyg na realizację tranzakcji,ale lepiej w 3 dni...a nie 10
Opublikowano

Bardzo dziękuję za pomoc!!

W takim razie nie mam jeszcze oringów.

Teraz tylko, co z olejem który będzie w chłodnicy, a może najlepiej by było spuścić ze skrzyni stary i nalać nowy. Tu niestety muszę rozszerzyć wątek, bo nie mam pojęcia jak wyciągnąć bagnet od miarki poziomu oleju do skrzyni. Skubany siedzi ciasno, tylko się obraca przy użyciu siły, ale ani drgnie w górę aby go wyjąć. Bez tego nie mam pojęcia, co się dzieje w skrzyni...

Faktycznie, kolego maslo_82, wymieniłem pompę i nie było z tym niczego strasznego. Więc wynika z tego, co piszesz, że z chłodnicą jest łatwiej. Zobaczymy.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie.

Pierwszy raz stanąłem z prawej strony wozu i odkręciłem wlew płynu do zbiorniczka. Po dodaniu gazu pojawiła się sącząca piana z cienkiego przewodu przelewowego. Jest on drożny, już to kiedyś sprawdzałem, ale nigdy nie patrzyłem, co z niego leci. Auto ma poważne tendencje do zapowietrzania się, ale nie wiem gdzie. Do tego przy wyjmowaniu zakrętki ze zbiorniczka daje się odczuć podciśnienie. Przytrzymuje korek, czy to normalne. Wydawało mi się, ze tam panuje ciśnienie, czyli powinno go wypchnąć...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.