Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
widze ze jakies zainteresowanie jest wiec zrobmy krok dalej, tak jak zostalo juz to powiedziane sa rozne "tds", te roznice mozemy odczytac ze sterownika/komputera a dokladniej jego numer i zrobic spis takich numerow, kto co ma. do tego jednak potrzeba chetnych, ja moge zrobic to pierwszy z foto-relacja dla tych co beda chceli chipa i beda to w stanie zrobic sami/ew z pomoca, dlatego niech wpisuja sie tu chetni na zrobienie chip tuning samemu, na razie rozeznajmy co kto ma i ilu nas jest
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Faktycznie w A4 po 11kkm przebiegu rozszczelniła się pompa :twisted2:

 

 

 

 

Tak ale nie wiesz tak naprawde czy sie rozszczelniła na wskutek czipa!

 

 

Po za tym to "rozszczelniła" to pojęcie względne.Dla jednego to jak cos sie leje to jest dopiero niezszczelne a dla drugiego to jak jest lekko przypocona to jest jak najbardziej wszystko ok.

Opublikowano
Jeżeli masz manualną skrzynie i napęd na tył to nie ma problemu zchamować auta. A że jest to może trochę bardziej skąplikowane to już nie twój problem. Ty płacisz za chiptuning, ty wymagasz udokumentowania tego na wykresie. Ja bym sie nie decydował na chiptuning, jak bym nie miał wykresu przed i po modyfikacjach.

 

U Marka nie będe robił pierwszego czipa i znam go dobrze. Nie będe miał wykresu dlatego bo trzeba:

1. przestawić program w hamowni ze względu na to, że trzeba będzie wjechać tyłem i roki będą się krecić w drugą strone,

2. nawiewy na Intercooler stoją w środku a tu musiałby ję wystawiać przed garaż bo auto będzie miało przód z drugiej strony,

3. jest problem z przymocowaniem auta - potrafią mu się samochody wymykać z rolek

 

 

Wezmę poprostu godule i zmierze auto przed i po programie na samej drodze.

Opublikowano
Tak ale nie wiesz tak naprawde czy sie rozszczelniła na wskutek czipa!

 

Po za tym to "rozszczelniła" to pojęcie względne.Dla jednego to jak cos sie leje to jest dopiero niezszczelne a dla drugiego to jak jest lekko przypocona to jest jak najbardziej wszystko ok.

 

No też fakt, lata, przebieg i do tego troche większe ciśnienie mogło pomóc..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Andrzej już jeden program napisał Ci źle, mam nadzieje, że tym razem poprosisz go o wesje normalną 8) . Chociaż znając Andrzeja u niego wersja normalna to Hardcore u Mastersa i reszty :twisted:
Opublikowano
Gut Michael 8) . Oni mają troche inne podejscie do czipowania. Szkop ma wsiąść na wschodzie niemiec i wysiąść na zachodzie landu jadąc z nogą w podłodze i nic ma sie nie dziać... Ale np. od niemców kupuje programy gotowe do wgrania ALTA Racing a w jej tabelach jest jak wół 170km i 320Nm 8)
Opublikowano

A co sądzicie o chipie w tds'ie z przebiegiem 290 tyś. ?

 

Jakoś tak się miotam i nie wiem czy dotykać tam coś.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Jeżeli masz auto z podpisu to jeździmy bliźniaczymi egzemplarzami. Gdzie się poruszasz po tej wielkiej wiosce zebym kiedyś nie pomyślał, że ktos moja bryką jedzie :lol: . Myśle, że powinneś sobie przestawić przebieg :mrgreen: takie co mają do 200kkm ponoć dobrze znoszą czipa :twisted: . A tak na poważnie to moje Ex-audi B4 miało 310kkm i super chodziło i nadal chodzi na czipsie... obecnie ponad 350kkm na liczniku...
Opublikowano
Zerknij na tego lina z Niemiec-odradza Admin Pimp.de....poczekajmy na ich opinie :cool2: ..ju| to przetestowali na wlasnej skórze...

P.S.

Rogal zmien w temacie z Czip na Chip :cool2:

 

Zmieniłem... :lol: . Na linka nie da się wejść a raczej da ale wymaga zalogowania :cry2: . Może przetłumacz to co on odpisał :!:. Ciekawe czym to motywuje :?:. Chyba nie napisał tego z powodu kiepskiego humoru :mrgreen:

Opublikowano
Chodzi mu o przebieg :?:. Chłopak mało sie zna w takim razie... tak swoja drogą wielkie amerykańskie firmy tuningowe np. supry, corvetty itp SZUKAJĄ silników po dużych przebiegach OCZYWIŚCIE sprawnych do tuningu i to nie po to żeby podnieść moc o 10-20km tylko 3-4 razy. Materiał z którego jest wykonany silnik z tego co doczytałem po tysiącach kilometrów, tysiącach detonacji miesznki i wszystkim procesom towarzyszacym spalaniu powoduje utwardzenie materiału :!:. Jeżeli dla tego gościa (niemca) przebieg 200kkm jest duży to no comment :lol: . Ja generalnie martwie się tylko o błedy w konstrukcji silnika - które to właśnie mogą spędzać sen z naszych powiek... Zresztą mój TDS przeszedł pierwsze modyfikacje - wywaliłem katalizator :cool2: poprawa w przyspieszeniu i duże zmniejszenie turbo-dziury :twisted2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak się podepnę...

 

Doładowane silniki Diesla mają fabrycznie zostawiony potężny zapas mocy (30-50%). Chip do 2.5TDS w BMW daje 170 lub 177KM (tak, jak pisaliście). Cena zależy od wykonawcy i ogranicza się do zmiany mapy wtrysków. To jest najmniej inwazyjna metoda na TDS, daje dobre wyniki i z praktycznego punktu widzenia nie szkodzi silnikowi. Gdybym miał TDS - zrobił bym chip od ręki (niestety w benzynie kosztuje to fortunę za niewielki uzysk). Spadek spalania jest, a powoduje go zwiększenie momentu - przy tej samej dynamice jazdy mniej trzeba "deptać".

 

W Warszawie warsztatu nie znam, a na Śląsku też tylko jeden, bo nie mam TDS... :)

 

BTW, w omedze 2.5 silniki były wkładane właśnie z ... BMW (opel kupował silniki od BMW AG! ) :)

Kai
Opublikowano
Jasne masz 100%-ową racje. Co do śląska mówisz o filii Mastersa :?:. Prowadzi ją Aligator... 8) Czy o Patryku i Szymonie z CompSportu :?:. Co do samego TDS`a zastanawia mnie jedna rzecz :| . Wiele jest ogłoszeń TDS`ów z pękniętymi głowicami :duh: . Czy głowice te pękają w momencie kiedy zawiedzie pompa wody, przewody wodne, chłodnica, termostat, brak płynu chłodniczego czy zdarzają sie przypadki, że przy normalnej temperaturze roboczej silnika potrafi taka głowica pęknąć :?:. Bo jeżeli przez jeden z jako pierwszysch mymienionych przypadków to bierze się to głownie z niechlujstwa użytkownika auta :mad2: . I spoojnie modyfikujmy silniki :cool2: . A jeźeli potrafi pęknąć przy normalnej jeździe to faktycznie dajmy sobie spokuj z czipami. Może właśnie ten "zapas" jest skromny w tych silnikach :?: . Wkońcu po modyfikacji w komorze spalania "znajdzie się" większa ilość paliwa i większa ilość powietrza a co za tym idzie większe ciśnienie i większa temperatura...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt, stopień sprężania 22 i do tego jeszcze turbo, to robi wrażenie.

 

Słyszałem (wielokrotnie), że pękające głowice TDS to już taka ich choroba bez względu na chipowanie. Mało awaryjne, ale zdarza się i już. Ponadto przecież niegdy nie jeździsz wykorzystując non-stop moc maksymalną. To się przydaje przy wyprzedzaniu i chwilach szaleństwa :)

 

A warsztat, który znam jest w Bytomiu (konkretnie Sucha Góra), podobno są dobrzy. Piszę podobno, bo znam ich tylko z opinii, sam TDS nie mam i nie miałem z nimi osobiście do czynienia.

 

Chciałbym się przejechać takim TDS po chipie, to już musi ładnie ciągnąć :)

Kai
Opublikowano
A zobaczcie na to: www.hopa-tec.de. ;)

 

Niedokładne mają dane... w E-34 TDS ma 260Nm a nie 280Nm... Przyrost km mały ale moment dosyć spory 8) . Czyli pompują dużoooo powietrza w swoich programach...

Opublikowano

Opnia przyszla:

"Steigern tut sich`s auf 173 PS und 350 NM,

bei mir ist`s halt so.

Wie Marco schon gesagt hat, gibt`s Probleme mit der Wärme, noch dazu, wenn du eine M5 Schürze

drauf hast, die verdeckt dir wichtige Kühlluft,

mit Leitblechen, und Zusatzölkühler, funkts aber

prächtig ! "

 

Mi ju| sie odechcialo chipa :twisted2:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.