Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na wstępie powiem, że przeglądam wątki dotyczące opisanego ponizej problemu z marnym skutkiem. U mnie problem pojawia się bardzo nieregularnie. Warunki brzegowe to zimny silnik (np. po nocy) i mała ilosć paliwa w baku (tuz przed rezerwą), ale czasami mimo zaistnienia tych zjawisk - silnik odpala bez problemu.

 

Wymienilem pompe w baku, sprawdziłem szczelność układu paliwa, wymienilem filtry, sprawdzilem wtryskiwacze, podpinalem komputer - nie pokazal zadnych błędów, sprawdzilem czujniki temperatury, sprawdziłem świece żarowe, zalałem STP do czyszczenia układu paliwa....

 

Niestety czasami zdarza się tak, że "zaksztusi się" przy odpalaniu i wtedy zaczyna się polka. Trzeba kręcić kilkanascie sekund, aby powoli załapał. Odpalanie przypomina "budzenie" pojedynczych cylindrów.

Trochę jestem w kropce co dalej. Nieregularność pojawiania się problemu potenguje moje zaniepokojenie.

 

Liczę na Wasze pomysły bo mi się powoli kończą. Gdzie szukać ? Co sprawdzić ponownie? U kogo pytać o rady?

 

Pozdrawiam

T.

Opublikowano

W każdym aucie bak da się zatankować na maksa w okolicach 80%. Reszta to powietrze. U Ciebie widocznie bak ma tendencję do zapowietrzania się (łapie za dużo powietrza).

Najtańsza metoda na Twój problem jaką mogę Ci poradzić, to jeździć zawsze z większą ilością paliwa, nie dopuszczając do stanu "pod rezerwę". Tak czy siak musisz kiedyś zatankować, więc zatankuj raz do pełna i uzupełniaj stan paliwa gdy stan osiągnie 2/5.

Opublikowano
kolego, miałem niedawno taki problem, a rozwiązanie okazało się banalne. Przewód nadmiaru paliwa z wtrysków idzie przez pompę paliwa, tam łączy się z jakimś trzpieniem wychodzącym na górze pompy i dalej wężyk leci sobie do baku. Wężyk(przy pompie) zakończony jest tam chyba mosiężną wyprofilowaną końcówką. U mnie było tak, że w momencie gdy ta końcówka była na dole, paliwo wracało sobie przez noc do baku i pompa była zapowietrzona, od momentu gdy obróciłem tą końcówkę do góry jest spokój. Popatrz, może tutaj tkwi problem. Żeby było jasne chodzi mi o nr 18 na http://bmwfans.info/original/E36/com/318tds-M41/ECE/L/M/1997/02/mg-13/ill-13_0397/
Opublikowano

Dziękuje za pomysly, będę je wprowadzał w życie, szczególnie ostatni :)

F_W wczoraj wieczorem gdy samochód stał 3 dni zauważyłem że paliwo spłyneło do baku. Odpalił co prawda od "strzału", ale wynikało to z ilosci paliwa jaka została prawdopodobnie w pompie wtryskowej. Możliwe, że właśnie "końcówka 18" jest światełkiem w tunelu... Poinformuję o rezutlatach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

u mnie był podobny objaw, raz od 1 strzała, a raz dopiero po 5 czy 6 strzale :mad2:

poodwiedzałem fora, poczytałem podpowiedzi i okaało się, że po zmianie pompy wstępnej na nową (ta w zbiorniku) wszystko wróciło do normy, jak ręką odjął.... :dance:

koszt kompletnej oryginalnej pompki VDO w intercarsie to coś koło 450zł ale mimo to nie żałuję :D

poprzedni zamiennik, a raczej sam wkład, padł po około 4-5 m-cach pracy :?

Opublikowano
Ja mam podobną sytuacje,tyle ze u mnie zawsze odpala, ale niech tylko zostawię na wolnych obrotach gdy jest zimny albo nie do końca rozgrzany(zakres niebieskiego pola) pojawiają mi się na przewodzie paliwowym bąbelki powietrza po chwili paliwo znika i silnik gaście, po około 30 sek kręcenia z powrotem pojawia się paliwo i samochód już normalnie się zachowuje. Co najdziwniejsze gdy odpalę i od razu zacznę jechać nie ma z tym problemu i w żadnym wypadku gdy silnik jest już całkiem rozgrzany. Już X czasu się już z tym jeżdżę i nikt nie może na to zaradzić.....
Opublikowano
nie wiem czy dobrze myślę, ale w takiej sytuacji - gdy jest mało paliwa - wynika że pompa nie daje rady, sprawdzić to można wypinając przewód paliwowy wchodzący do filtra i obserwując ciśnienie. Jeżeli będzie kiepskie albo w ogóle nie będzie no to wiadomo - pompa zabrudzona lub padnięta i jedynym elementem który zapewnia dopływ paliwa będzie pompa wtryskowa. Taka jest moja teoria i jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
Opublikowano
Udalo mi sie puki co zwalczyc problem. Diagnoza : nieszczelnosc ukladu paliwowego. Wymieniono wszystkie mozliwe punkty nieszczelnosci, zaworki, łączniki, oringi itp itd. Puki co ustało. Wóz odpala "os strzału". Tak więc szukajcie nieszczelnosci !
Opublikowano
W każdym aucie bak da się zatankować na maksa w okolicach 80%. Reszta to powietrze.

 

Hmmm - kolego szanowny - bak można zatankować aż pod sam korek - o ile ci nie będzie odskakiwał pistolet dystrybutora.

 

Jest takie sprytne urządzenie jak ODPOWIETRZENIE BAKU.

 

Pzdr,

Opublikowano

Liczę na Wasze pomysły bo mi się powoli kończą. Gdzie szukać ? Co sprawdzić ponownie? U kogo pytać o rady?

 

A jak tankujesz? do pełna? w którym momencie tankujesz? od połowy, przy rezerwie?

 

Ja miałem taki wypadek niedawno - podchodziło pod rezerwę, jeszcze się nie paliła, ale już prawie. Po trasie parkowałem sobie i skręciłem koła żeby dociągnąć do prostej linii i na sam koniec auto zgasło. Ponieważ stałem już równo więc niepróbowałem odpalać ponownie, poza tym wydawało mi się, że dałem zbyt mało gazu po prostu i się zdusił. W każdym bądź razie zostawiłem na kilka godzin. Później chciałem odpalić i lipa. Załapywał na chwile i gasł. I tak przez cały czas. Sprawdziłem wężyk paliwowy i okazało się, że są jakieś bąble :| Zadzwoniłem do jakiegoś mechaniora i powiedział, żeby zacząć od najprostszych spraw i poprostu dolać paliwa, bo być może nie mam dośc, na co ja mu, że mam ze 12l jescze. Ale poszedłem kupiłem 5l dolałem i bez problemu odpalił. Potem zalałem do pełna, wyjeździłem 3/4, zalałem do pełna, wyjeździłem znów 3/4 i problem znikł. Mogę jeździć nawet na rezerwie. Nie wiem o co chodziło, ale być może bak się odpowietrzył, albo paliwo ze wspaniałego ORLENu przydrożnego było .....e :)

Opublikowano
Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika, powiedział mi ze mam jeździć powyżej 15L w zbiorniku, ze zasysa mi powietrze pompka jak jest mniej, bo jak te 15L rozleje się na powierzchni zbiornika to to jest jego naprawdę niski poziom. :duh: Tylko dlaczego jedynie w niektórych egzemplarzach bmw tak jest, a nie we wszystkich....
Opublikowano

jednym slowem "spuscil Cie po brzytwie" :( :( :(

Jedz gdzie indziej i szukaj nieszczelnosci w ukladzie paliwa, o ile jestes pewny ze pompa w baku dziala !

U mnie "odpukac" puki co bez problemow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.