Skocz do zawartości

Jak wymienic szczotki w alternatorze?


mysza525

Rekomendowane odpowiedzi

wiec nie masz racji,gdyż po odkreceniu obudowy i wykręceniu wszystkich śrubek nie da rady wyjąć górnego elementu gdyż jest do niego przylutowanych kilka końcówek przewodów z cewek.Niestety nie jest to takie proste jak w wiertarce.Więc poprosze o odpowiedz ludzi tych którzy robierali w/w alternator.Dziekuje z góry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem szczotki jakis rok temu (tzn.mechanik wymieniał) z tego co mi powiedział to szczotki są z regulatorem cena 400 czy 600zł nie pamiętam ale dużo, on mi wymienił same szczotki mówił że ciężko to zrobić coś trzeba lutować ale jest do zrobienia, wymiana szczotek+łożysko+robota wyniosły mnie 200zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzik 528 na sztuke to ty jestes chłopczyku i myslę,że te twoje """"pomocne"""" wypowiedzi sa "niepomocne",więc nie zabieraj głosu skoro nie znasz się.Wiertarka a alternator to wieeeeeelka różnica,nawet gdy ten alternator jast z tds-a.Pozdrawiam..

 

kamil27 masz rację,że cos tam trzeba polutowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jak w temacie:Jak wymienic szczotki w alternatorze i czy sa wymienne w ogóle?

 

Witam,

sprawa z wymianą nie jest taka prosta.

Szczotki w alternatorze są razem z regulatorem napięcia.

Zeby było smieszniej, koncówki przewodów zą zaciśniete i zacynowane.

Ja wymieniłem regulator razem ze szczotkami (cena jakies 160 zł).

Posniej rozmawialem z mechanikiem, i powiedzial, ze można wymienic, trzeba umiejętnie wyszarpnąc szczotki z przewodów, pozniej rozwiercic otworki i wio.

 

pozdrawiam

 

ps. sprawdz czy ci sie nie skonczyly pierscienie te na ktorych chodzą szczotki, bo to zazwyczaj tez sie konczy razem ze szczotkami

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam.

 

Jak masz juz wyjęty alternator, to zawieź go do elektryka i podejrzewam że zmieścisz się w 150 zł.

Ja za kompletną regenerację alternatora, trzy lata temu dałem 300zł i do tej pory lata.

 

Wymienisz szczotki a za jakiś czas siądzie Ci regulator albo cos innego.

Daj go elektrykowi i bedziesz miał spokój na lata.

 

 

p.s. dzik 528 :naughty: od tds-a to ty sie odczep i zajmij sie swoim autkiem,

bo jak tobie cos siądzie i bedziesz prosił o pomoc to spodziewaj sie podobnych odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim tds jest alternator boscha i szczotki są w regulatorze napiecia,za regulator zapłaciłem 195zł są tańsze po 30,60kilka zł ale do mojego modelu alternatora nie bylo tańszych,regulator nie jest lutowany tylko przykręcony na dwie śrubki a te szczotki wychodzące z niego dotykają wirnika,ja dałem radę wymienić go bez wykręcania alternatora!!najpierw odłącz aku ,ściagasz gume,odkrecasz ten gruby przewód b+,ten czarny plastik jest przykrecony na trzy małe wkręty,odkrecasz go małym srubokrętem(trochę gimnastyki)ściągasz obudowę i regulator jest na wierzchu,odkręcasz dwie śrubki i go wyjmujesz, zakładasz nowy,gotowe,tutaj co ci inni piszą to rozlutowanie końcówek jest potrzebne do rozebrania altka na części a nie do wymiany regulatora!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim tds jest alternator boscha i szczotki są w regulatorze napiecia,za regulator zapłaciłem 195zł są tańsze po 30,60kilka zł ale do mojego modelu alternatora nie bylo tańszych,regulator nie jest lutowany tylko przykręcony na dwie śrubki a te szczotki wychodzące z niego dotykają wirnika,ja dałem radę wymienić go bez wykręcania alternatora!!najpierw odłącz aku ,ściagasz gume,odkrecasz ten gruby przewód b+,ten czarny plastik jest przykrecony na trzy małe wkręty,odkrecasz go małym srubokrętem(trochę gimnastyki)ściągasz obudowę i regulator jest na wierzchu,odkręcasz dwie śrubki i go wyjmujesz, zakładasz nowy,gotowe,tutaj co ci inni piszą to rozlutowanie końcówek jest potrzebne do rozebrania altka na części a nie do wymiany regulatora!!!

Oj kolego czytaj ze zrozumieniem.. Pisalem ze lutowane są szczotki w regulatorze a nie regulator.

Oczywiscie w alternatorze bosha da sie sam regulator wymienic bez wykrecania alternatora.

Ale... nalezy jeszcze sprawdzic pierscienie po których slizgają się szczotki. Mogą też byc do wymiany... Szkoda by było nowego regulatora....

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.