Skocz do zawartości

DYMIENIE Z POD KORKA DO WLEWU OLEJU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM.

MAM DO WAS PANOWIE I PANIE JEDNO WAŻNE PYTANIE. MAM BMW E-39 530DA PO LIFCIE, SZWAGIER DZISIAJ KUPIŁ E-39 530D PRZED LIFTEM. PYTANIE BRZMI NASTĘPUJĄCO, CZY TO JEST NORMALNE ZE PO LIFTINGU WYSTĘPUJE DYMIENIE Z POD KORKA DO WLEWU OLEJU A PRZED LIFTEM NIE?? I W OGÓLE SILNIK TEN PRZED LIFTEM CHODZI DUŻO CISZEJ PRAKTYCZNIE GO NIE SŁYCHAĆ ŻE PRACUJE A U MNIE PO LIFCIE JEST TAKIE BASOWE BRZMIENIE SILNIKA. CZY NA TĄ RÓŻNICE WPŁYWA TO ŻE SILNIK JEST TROCHE INNY NP. ZMIENIONE CZASY WTRYSKÓW, BĄDŹ OTWIERANIE SIE ZAWORÓW?? KURDE BO JA JUŻ SAM NIE WIEM CZY Z MOIM SILNIKIEM JEST COŚ NIE TAK :( PRACUJE ŁADNIE, OLEJU NIE BIERZE. OLEJ JAKI LEJE TO CASTROL EDGE 0W40 MOŻE ZMIENIĆ TO GO MOŻE WYCISZY. JUŻ SAM NIE WIEM CO MYŚLEĆ. PROSZE O POMOC :( :( :(

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano
A przebiegi mniej wiecej sa porownywalne?Moze szwagier ma mniej wyexploatowana,bardziej dbana,na leprzych olejach,paliwach,czesciach roznie to jest.Starsza nie znaczy gorsza. :?
Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Opublikowano
NO SZWAGRA JEST 4 MIECHY W KRAJU, MOŻE NA TO MA WPŁYW PALIWO?? JA UŻYWAM DO SILNIKA OLEJ 0W40 EDGE I FILTRY KNECHTA, WIĘC NIE MOGE MIEC DO SIEBIE PRETENSJI. A MOŻE JEST JAKIŚ CHIP BĄDŹ INNA MODYFIKACJA SILNIKA. BO OLEJU NIE BIERZE ANI NIE KOPCI, LECIUTKO NA CZARNO PRZY CIĄGNIECIU NA BIEGACH, ALE TO MALUTKO. NIE WIEM CO TO MOŻE BYĆ, ALE MNIE NIE POKOJI, OGLĄDAŁEM E-60 530D I TAM TEŻ TAK DYMIŁO MIAŁA 135TYS PRZEBIEGU WTEDY 3 LETNIA. POZDRAWIAM

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano

Zależy jaki to dym.

Jeżeli obfity i wydmuchiwany jak z kopcącej rury wydechowej, to niezbyt dobry objaw.

Ale jak powstaje para jak z zaparzonej herbaty, to jest to normalne i tyle ile ogladalem 3.0d, to każda tak miała.

 

Dźwiek silnika jest basowy, ale tylko w kabinie i na jałowych obrotach.

 

 

PS. Jezeli jednak sporo Ci dmucha spod korka, to sprawdź separator oleju, tzw filtr odmy. Wymienia się to co drugi serwis olejowy.

 

Pzd.

Opublikowano

Wiesz ten filtr odmy to jest może dobry pomysł gdyż troche sie poci turbinka, a czytałem że to właśnie może być również od tego. Sprawdze to.

a co do dźwięku to moja w ogóle nie ma dźwięku diesla gdy sie wkręca na obroty, a szwagra tak powyżej 3,5 tys. obrotów ma taki klasyczny dźwięk katowanego diesla coś jak popsute 2,5 V6 TDI od VW

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano

A jak wyłączysz silnik (próba na zimnym i ciepłym) i otworzysz korek to leci dym? Spod bagnetu też mozesz sprawdzić.

I jaki kolor dymu? Szary jak para, czy moze siwy?

Opublikowano
A jak wyłączysz silnik (próba na zimnym i ciepłym) i otworzysz korek to leci dym? Spod bagnetu też mozesz sprawdzić.

I jaki kolor dymu? Szary jak para, czy moze siwy?

 

Na zimnym dymi tak jak z gorącej herbaty, na ciepłym bardziej ten kolor własnie jest po między kolorem pary a siwym. Z bagnetu nawet chmurka nie poleci. Po odkreceniu korka jak chodzi silnik jest taki stukot jak zakrecam to znika. Nie wiem co to jest :(:(:( Zamówiłem ten filterek do odmy, dowiedziałem sie też o cene uszczelniaczy do zaworów nie są drogie po 3zł x 24szt. ciekaw jestem czy trzeba zdejmować głowice :(:( kurde nie wiem co się dzieje :(

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano
Stukot to też normalna sprawa, grunt żeby dym podczas pracy silnika także unosił się jak z zaparzonej herbaty.

 

Heheh - przypomniala mi sie sytuacja jak ojciec z dziadkiem kupowali W124 300D. (kuupe lat temu)

 

Ogladamy pewna sztuke - odpalili - costam sobie chodzi.

 

Dziadek - No to standardowy test i odkrecil korek wlewu oleju - w tym momencie psssssssssssttttszzzzszzszszsz - i wszyscy koszule zachlapane :duh:

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

MeWho,

 

Mam podobne objawy z głośnym ponad normę silnikiem 3.0D. Szczególnie powyżej 2000 obrotów /min. Dziś w serwisie wymieniłem separator bo nie wiem czy poprzedni właściciel to zrobił, ale głośność silnika wcale się nie zmniejszyła. Serwisanci twierdzą, że z motorem u mnie jest wszystko ok.

Auto mam od prawie roku, przebieg 165 kkm, oryginalny, samochód z Niemiec.

Jakbyś znalazł rozwiązanie Swojego problemu daj znać proszę.

pozdrawiam,

wan7

Opublikowano

WITAM

Mama zamiar wymienić ten filterek na odmie, tylko nei wiem gdzie on jest, ktoś wie?? Wczoraj wyczyściłem zawór EGR ile tam było nagaru ho ho, wyczyściłem teraz sadzi jak z działa :D

 

P.S. Nadal chce zlikwidować te nadmierne dymienie z korka, jak coś sie poprawi to dam znać

P.S. 2 Niech ktos napisze w którym miejscu jest ten filter na odmie :D

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Znalazłem rozwiązanie swojego problemu, odpowiedź jest prosta: tak musi być. Jednak silniki przed liftu maja inny dźwiek niż te po lifcie i właśnie w tych po lifcie troche bardziej sadzi z korka od wlewu oleju, sprawdzałem w paru egzpelarzach, a przed liftem mniej sadzi. Nie wiem ale się tym nie przejmuje ważne że jezdzi dobrze nie dymi z ruruy nie ma wycieków i nie bierze oleju. Jest LUX :D Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano

miałem 3.0d sprzed liftu i chodziła bardzo cicho i miekko,

to jest kwestia chyba bardziej przypadku,

i moze tego jak auto było eksploatowane wczesniej

i jak silnik "ułożony"

jedne chodza ciszej inne głośniej,

słyszałem wiele polifotwych i przedlifotwych i prpostu chodziły róznie,

jedne głośniej inne ciszej i miekko,

trudno powiedzieć co jest przyczyną

ale poszukiwanie i wymiany napewno tanie nie będa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.