Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam problem z zapachem spalin w kabinie kiedy stoję np. na światłach. Nadmieniam, że nie pochodzą one z nieszczelnego łącznika elastycznego za katalizatorem, gdyż układ wylotowy - a konkretnie jego szczelność została już sprawdzona, a sam łącznik wymieniony. Zasugerowano mi, że to może być z tego kanału, który doprowadza spaliny do zaworu EGR, ale nie wiem jak to jest skostruowane (odcinek do zaworu EGR), od czego zacząć? Dziekuję za podpowiedzi lub ewentualne wskazówki z doświadczeń.
Dolo
Opublikowano

A jak otworzysz maske to czujesz spaliny z okolic EGR ?

 

JA stawialbym raczej na poluzowane połaczenie turbina - kat - lacznik. Czesto po naprawie łacznika elastycznego "rozkrecają" sie mocowania rury do turbosprezarki. pozdr!

Xdrive

Koder

Opublikowano
W pierwszej kolejności zobacz ten łącznik elastyczny, odkręć osłony i zobacz czy jest okopcony. Był juz taki temat z dokładną fotorelacją jak to wymienić.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Koledzy Dziękuję za sugestie z łącznikiem elastycznym, ale właśnie pierwsze co zrobiłem to go wymieniłem i dalej capi!!

A jak otworzysz maske to czujesz spaliny z okolic EGR ?

 

JA stawialbym raczej na poluzowane połaczenie turbina - kat - lacznik. Czesto po naprawie łacznika elastycznego "rozkrecają" sie mocowania rury do turbosprezarki. pozdr!

Jest włąsnie tak jak pyta e46. Po podniesieniu maski czuć spaliny. Właśnie przestudiowałem układ wylotowy i będę to sprawdzał w pierwszej kolejności.

Do e46!

Kolego, a czy Ty też tak miałeś i takie były objawy?

Dolo
Opublikowano

Do e46!

Kolego, a czy Ty też tak miałeś i takie były objawy?

 

Tak kolego. Naprawilem łacznik poprzez wspawanie zamiennika, pojezdzilem jakies kilka tys i poluzowało się łączenie z turbiną (dwie sruby). Po dokręceniu i zakontrowaniu (dodatkowo) jezdze juz "bezzapachowo" :mrgreen:

Xdrive

Koder

Opublikowano

Witam

u mnie też śmierdziało w kabinie najpierw wymieniłem tłumik dragań ale nadal śmierdziało po czym wymieniłem uszczelkę pod wtryskiem i już nie śmierdzi uszelka przepyszczała i spaliny dostawały się do środka koszt tej uszczelki w bmw 9zł 1szt

Opublikowano
u mnie też śmierdziało w kabinie najpierw wymieniłem tłumik dragań ale nadal śmierdziało po czym wymieniłem uszczelkę pod wtryskiem i już nie śmierdzi uszelka przepyszczała i spaliny dostawały się do środka koszt tej uszczelki w bmw 9zł 1szt

lukrew

o jakim wtrysku mówisz, bo nie bardzo potrafię się zorientować? Chodzi Ci o to, że wtryskiwacz puszczał spaliny???

Dolo
Opublikowano
Chyba raczej wtryskiwacz mógł puszczać paliwo, a nie spaliny.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Chyba raczej wtryskiwacz mógł puszczać paliwo, a nie spaliny.

Nie jest to niemożliwe,bo kiedyś byłem tego świadkiem.Wtryskiwacz przepuszczał delikatnie spaliny a za kilkanaście sekund został wystrzelony na orbitę.Nikt nie wiedział dlaczego sie tak stało,ale prawdopodobnie był niedostatecznie zakręcony.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
To spoko, nie przypuszczałem że coś takiego może się stać, ale to wina człowieka, skoro nie był dokręcony.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
nie wtryskiwacz przepuszczał spalin tylko uszczelka pod wtryskiem ja tak miałem zrobiłem i już nie śmierdzi! a i był dobrze dokręcony !!
Opublikowano
nie wtryskiwacz przepuszczał spalin tylko uszczelka pod wtryskiem ja tak miałem zrobiłem i już nie śmierdzi! a i był dobrze dokręcony !!

no to jest raczej logiczne,spaliny nie są w stanie przelecieć przez wtryskiwacz z czysto fizycznego powodu.Ciśnienie w cylindrze jest ok 10 razy mniejsze niż ciśnienie potrzebne do otwarcia wtryskiwacza.

A little piece of heaven in my hands
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
NO KOLEDZY niestety sprawdzony cały wydech od turbiny do tłumika wszystko OK i dalej czuję spaliny w środku. Teraz nachyliłem się nad osłoną kolektora dolotowego i faktycznie zapach spalin jest najbardziej wyczuwalny w tym rejonie, czyżby taka usterka jak u Kolegi LUKREW - puszczająca uszczelka wtryskiwacza? Jak to zrobić, można tą operację wykonać samemu? Z góry Dziękuję za sugestie! Pozdrawiam
Dolo
Opublikowano
No i zrobione. 7 godz. męczarni i okazało się, że Kolega LUKREW miał rację spaliny puszczał ostatni wtryskiwacz (ten z kabelkiem-sterujący). Wyciągałem go chyba z godzinę bo tak był zawalony nagarem. Najpierw pochyliłem się nad silnikiem i w okolicach rynienki (tej na której jest filtr pyłkowy) wyraźnie były wyczuwalne spaliny. Po zdjęciu osłon silnika moża było już to bardziej stwierdzić gdyż rurka do wtryskiwacza była osmolona i po nachyleniu się w jego kierunku jeszcze wyraźniej czułem spaliny oraz słyszalne było sykanie - cyklicznie w miarę pracy silnika. Wcześniej w serwisie BMW zaopatrzyłam się w komplet uszczelek do kolektora - bo ten niestety sciągałem - oraz uszczelki do wtryskiwacza (małe miedziane kułeczko za 7,46 zł) Komplet uszczelek - wszystkich - wyniósł mnie 106 zł. Następnie po wyjęciu wtryskiwacza konieczne było czyszczenie jego całego gniazda. Przydał się tu drut spawalniczy rozklepany na końcu i wygjęty w taką łyżeczkę po czym wyskrobany nagar wyciągałem specjalnie wytworzoną do tego celu końcówką do odkurzacza - w postaci gumowej rurki przyklejonej taśmą do rury odkurzacza. Na wyczyszczony wtryskiwacz nałożyłem miedzianą uszczelkę i włożyłem go w wyczyszczone gniazdeczko. Spasowało idealnie. Całość dokręciłem odpowiednim momentem i wszystko złożyłem do kupy. Silnik śmiga i czuję jakby równiej pracował i miał odrobinę więcej mocy. Dlatego jeżeli ktoś z forumowiczów kiedyś będzie czuł spaliny w kabinie to musi brać pod uwagę wtryskiwacze, a konkretnie małe niewinne uszczelki pod nimi, które lubią się wypalać. Pozdrawiam.
Dolo
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W pierwszej kolejności zobacz ten łącznik elastyczny, odkręć osłony i zobacz czy jest okopcony. Był juz taki temat z dokładną fotorelacją jak to wymienić.

Nie mogę znaleźć tego tematu :/ - może ktoś zapodać linkiem?

Od jakiegoś czasu na postoju czuć lekko spaliny.

Pościągałem dziś obudowy, zapaliłem i wydaje mi się, że czuć je z okolic turbiny/katalizatora/łącznika.

Nie wiem w jaki sposób dokładniej namierzyć miejsce problemu (bo nic nie jest okopcone) - może trzeba jeszcze troszkę z tym pojeździć ;).

 

Mój łącznik wygląda tak: http://picasaweb.google.pl/rkarnia/BmwSmrodek?authkey=29oIoqpTD3w# ale po wyglądzie to chyba się nic nie da stwierdzić.

rychu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.