Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam ręczną skrzynie biegów. 520i - z maja 98'. Mam dość mokro pod skrzynią, ale nie kapie na jezdnie. Podejrzewam , że mogę mieć zbyt niski stan i czy dolać olej czy wymienić. Problem polega na tym, że nie widzę nigdzie na skrzyni naklejki, a wg BMW ( w ASO też pytałem) tylko na jej podstawie można dobrać olej. Co mam zrobić jesli nie ma naklejki a stan będzie za niski, ktoś z Was to przerabiał?
Opublikowano

Naklejka jest z boku skrzyni od strony pasażera, w przód auta w stosunku do korka poziomu oleju i dosyć wysoko. Przetrzyj szmatą całą te okolice może znajdziesz. Są dwa rodzaje olejów w manualach: albo ATF(taki jak w automatach) albo MTF LT-1. Jeżeli nie ma naklejki to spróbuj rozpoznać olej jaki masz organoleptycznie. ATF jest rzadki i ma kolor czerwonawo-bursztynowy. A MTF to olej przekładniowy, gęstszy i śmierdzi podobnie jak Hipol. Do MTF jest dobry syntetyk 75W90 Valvoline do przekładni i dyfrów.

Jak już nic nie pomoże i dalej nie bedziesz wiedział co jest zalane to ja bym zrobił tak:

zalej skrzynie typowym syntetykiem przekładniowym jak już wspomniałem np. Valvoline i przejedz się troche jak biegi bedą ciężko wchodzić to wtedy zlej i zalej ATF. Skrzyni po paru kilometrach na pewno nic sie nie stanie. Poszukaj dobrze naklejki, najlepiej z kanału. Orginalny MTF LT-1 w ASO kosztuje 80zeta za litr, wchodzi 1,1

Opublikowano
Naklejka jest z boku skrzyni od strony pasażera, w przód auta w stosunku do korka poziomu oleju i dosyć wysoko. Przetrzyj szmatą całą te okolice może znajdziesz. Są dwa rodzaje olejów w manualach: albo ATF(taki jak w automatach) albo MTF LT-1. Jeżeli nie ma naklejki to spróbuj rozpoznać olej jaki masz organoleptycznie. ATF jest rzadki i ma kolor czerwonawo-bursztynowy. A MTF to olej przekładniowy, gęstszy i śmierdzi podobnie jak Hipol. Do MTF jest dobry syntetyk 75W90 Valvoline do przekładni i dyfrów.

U mnie jest właśnie MTF ale pisze na naklejce aby nie wymieniać, z tego co wyczytałem to nie ma zamiennika na rynku i trzeba dokupić w ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wielkie dzięki za odp, jednak znalazlem naklejke, mam MFT LT1, brakuje ok 2 cm od korka wiec kupie i doleje, bo inaczej to bym musiał wymienic uszczelniacz a to zapewne demontaz skrzyni itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.