Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Posiadam bmw 525 24v vanos i co jakis czas musze dolewac plynu chlodniczego nawet do 1 litra, silnik pracuje rowno na benzynie jak i na gazie (sekwencja brc), nie dymi, nie bierze oleju, nie ma zadnych wyciekow, temp w normie. Powiedzcie mi czy w tych silnikach to normalne?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na początek dodaj w tytule postu model o jaki chodzi, bo zaraz będzie ochrzan.

 

Co jaki czas??

003.jpg
Opublikowano
Posiadam bmw 525 24v vanos i co jakis czas musze dolewac plynu chlodniczego nawet do 1 litra, silnik pracuje rowno na benzynie jak i na gazie (sekwencja brc), nie dymi, nie bierze oleju, nie ma zadnych wyciekow, temp w normie. Powiedzcie mi czy w tych silnikach to normalne?

To nienormalne. Sprawdź cały układ zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Też miałem takie ubytki aż mi się zaczął samochód zapowietrzać, zrób póki jeździ, u mnie leciało z obudowy termostatu, nie wiem jakie ma E34 słabe punkty.

Opublikowano
model betki to e34 a plynu trzeba dolac co jakies 200km (wiekszosc miasto) no i duze predkosci, a tak jak pisalem wczesniej nigdzie nie ma wyciekow ani nie widacz zeby gdziekolwiek pocily sie przewody
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy przy odpalonym silniku przewody układu chłodzenia masz bardzo twarde??
003.jpg
Opublikowano
nie sa twarde, sprawdzalem u znajomego w e34 z silnikiem 2.0 24v i ich elastycznosc jest bardzo podobna, czy to moze byc zwiazane z iloscia zaworow i duza pojemnoscia silnika?
Opublikowano

Tak jak kolega wyżej zapytam czy masz twrade przewody?? Jesli nie to moze być to taki mały wyciek, że nie jesteś w stanie zlokalizować go bo np. jest to mała dziurka i płyn wydostaje się raczej w postaci pary niż wycieku, ale z czasem ubywa go. U mnie było tak po wymienia chłodnicy na nową i wkurzyłem sie zadajac sobie pytanie: co tym razem?? Okazało się, że obudowa termostatu nie jest szczelna i na zimnym silniku jak naciskalem górny wąż to słychac było jak cos syczy i zlokalizowałem wyciek uszczelka od obudowy termostatu nieszczelna i płyn wyciekał w niewielkich ilosciach naprawde ale głównie na zimnym jeszcze silniku ale tak, ze nigdzie nie było widac, a jak sie rozgrzał( wiadomo plastik pod wpływem temperatury rozszerza się) nie było wycieku tylko czasem delikatna mgiełka pary leciała stamtad. Wymieniłem i skończyły sie problemy.

Polecam na zimnym silniku ponaciskać wszystkie wężę pare raży mocno i nasłuchuj czy tylko bulgocze w układzie , czy gdzies syczy jakby sie wylewał, obejrzyj każdy element dokładnie, moze być też tak, że gdzies ze zbiorniczka ci cieknie na łączeniu z aluminium ale nie widac tego, bo też od razu wyparowuje, a zbiorniczek masz obudowany przecież

Opublikowano
wielkie dzieki za podpowiedzi postaram sie jeszcze dzisiaj raz wszystko sprawdzic czy czasem gdzies nie syczy tak jak napisales lukas23, wrazie co bede jeszcze prosil o pomoc
Opublikowano
Mam taki sam silnik i ten sam problem :) od 4 lat cieknie, w najblizszym czasie wymieniam caly plyn na nowy castrola, bo nowa pompa wody na petrygo wytrzymuje okolo 2mce :) polecam zalac dobrym plynem i usunac wszelakie wycieki i powinienes miec spokoj :)
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano
Układ chłodzenia jest bardzo ważnym elementem i a silniki w BMw bardzo wrazliwe na przegrzanie, ubytek płynu chłodzenia naraża silnik na potencjalne niebezpieczeństwo przegrzania, wiec jak jakbym miał jeździc 4 lata z tak ubywajacym płynem oszalałbym :shock: zrób to jak najwcześniej zlokalizuj i tyle. Nieszczelny układ chłodzenia to inne cisnienie w układzie, mozliwosc zapowietrzania sie a co za tym idzie przegrzania a jakie sa skutki to każdy wie, głowica itp... sprawny układ chłodzenia zapewnia prawidłowa pracę silnika prawidłowe chłodzenie = prawidłowa praca silnika dośc częscto narazonego na ekstremalne warunki, zwlaszcza jak stoisz w korku w upale ale nie tylko. Sprawdz gdzie cieknie powoli tak jak mówiłem, na zimnym i na ciepłym, zacznij od zimnego tak jak wspomniałem wyżej w swoim poście. Sprawdz czy nie ma żadnych śladów płynu na pompie itp w miesjcu gdzie mogloby kapać a od razu np wyparowuje. Ja szczególna uwagę zwracam na układ chłodzenia co jakis czas srednio raz na tydzien sprawdzam stan płynu w chłodnicy
Opublikowano
no dzieki m-system najpierw sprawdze jeszcze dokladnie te wycieki, a czy to ma jakis wplyw na zywotnosc silnika jezeli te ubytki nie ustana?

jak ci w końcu coś siądzie to będziesz się zatrzymywał co 500m aż dojedziesz do domu :wink: Ja tak miałem. Narazie tylko jakaś część ładnie prosi o wymianę :) później zaryczy głośno o kaskę :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.