Skocz do zawartości

TDS touring - problem ze skrzynia automatyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam - w TDSiku mam jakis problem z automatem - otoz jak sie nagrzeje to na pozycji skrzyni D oraz R kiedy stoje na hamulcu plywaja obroty :shock: tak jak w benzynie z uszkodzonym silniczkiem krokowym - no moze nie az tak drastycznie ale odchylaja sie o jakies 200 obrt w gore i w dol - na pozycji N oraz P takiego objawu nie ma - wiec stawiam na poroblem ze skrzynia, bylem autem na diagnostyce komputerowej - nic nie wykazalo - zadnego bledu - skrzynia takze przelacza biegi normalnie.... czy ktos mial podobny problem....

 

Kolejne pytanie dotyczy sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni (oraz jego jakosci) gdzie w automacie jest jakas miarka (automat 5 biegowy) TDS z roku 1993. Oraz jak wymienic olej i przede wszystkim jakiego urzyc.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
nikt nie wie nic na temat oleju ..... Sebast pomoz :D przeszukalem archiwum i widze ze masz duza wiedze w tym temacie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

czesc

jezeli nie masz zadnego bagnetu pod maska do sprawdzania stanu oleju w skrzyni (a mozesz go nie miec, ja tez nie mam) to wjezdzasz na podnosnik, zostawiasz odpalone auto, podnosisz je do gory i odkrecasz srube z boku w bloku skrzyni i pchasz palucha do srodka. jak poziom oleju jest rowno z krawedzia otworu, to jest ok, jak go jest mniej, to trzeba dolac.

 

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

O ile się orientuje to nie ma bagnetu w naszych modelach od skrzyni aut.

Najlepiej wymień olej i filtr i bedzie ok!!

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

  • Członkowie klubu
Opublikowano

To masz problem z pompą wtryskową lub żle wyregulowany silnik.

 

Poszukaj w postach - wpisz falują obroty lub pływają obroty lub pompa wtryskowa - generalnie problem leży w silniku a nie w skrzyni.

 

Krzysiek.

 

P.S. Lepiej żeby to była tylko regulacja.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

krzysiek ale w takim razie dlaczego faluje tylko na D i R na N i P nie faluje - mozna gazowac hamowac i stoi w miejscu - tylko na biegach do jazdy po zatrzymaniu calkowitym zdarza sie autku zafalowac...nadmienie ze pompa juz pewnie tez ma dosc bo auto nie chcialo palic na cieplym silniku - dopiero po zalozeniu zaworka zwrotnego wszystko wrocilo do normy......chyba podjade do Boscha na sprawdzenie tego nastawnika pompy a olej w skrzyniy wymienie dla swietego spokoju....z tego co wyczytalem w archiwum zaleje go Dextronem III (ATF)

 

Jakby ktos chcial jeszcze cos dopisac w temacie to chetnie poczytam.

 

Pozdr,

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Podkręć sobie obroty biegu jałowego, bo jednak na D czty R wystepują pewne opory (auto chce ruszyć) i dlatego coś tam czasem zafaluje. Podkręć o 100 obr/min - powinno przez jakiś czas byc ok.

 

Zaworek zwrotny - to słyszałem że czasem pomaga bo układ paliwowy się nie zapowietrza, ale nie wiem czy to pomogło przy odpalaniu na ciepłym.

 

W boschu to uważaj bo ostro kasują, super fachowcy to fakt :cool2: , ale można się dogadac i bez faktury robić - duuuzo taniej.

 

Jak masz już jakieś 250000-300000 km to pompa już tuz tuz do wymiany.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Okej - tylko napisz mi jak mozesz czym i gdzie podkrecic :), zaworek w moim przypadku calkowicie wyeliminowal problem dlugiego krecenia na cieplym silniku - auto pali od kopa :)....a przebiegu ma ok 280 tys :?

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Witam - w TDSiku mam jakis problem z automatem - otoz jak sie nagrzeje to na pozycji skrzyni D oraz R kiedy stoje na hamulcu plywaja obroty :shock: tak jak w benzynie z uszkodzonym silniczkiem krokowym - no moze nie az tak drastycznie ale odchylaja sie o jakies 200 obrt w gore i w dol - na pozycji N oraz P takiego objawu nie ma - wiec stawiam na poroblem ze skrzynia, bylem autem na diagnostyce komputerowej - nic nie wykazalo - zadnego bledu - skrzynia takze przelacza biegi normalnie.... czy ktos mial podobny problem....

 

Kolejne pytanie dotyczy sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni (oraz jego jakosci) gdzie w automacie jest jakas miarka (automat 5 biegowy) TDS z roku 1993. Oraz jak wymienic olej i przede wszystkim jakiego urzyc.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Jesli niie ma bagnetu to sprawdzasz (juz ktos opisal) poziom oleju przez otwor nalewowy

 

Mozna tez komputerem w serwisie. Nie wiem jaka to dokladnie skrzynia

ale sprawdz dokladnie jaki olej powinien w niej byc - jesli normalny ATF

to zalej Dexron III a jesli lifetime to tylko ESSO LT711741 ew zamiennik

SHella. Zamiast tego drugiego nie wolno lac ATF, mozna nieodwracalnie

uszkodzic skrzynie.

Chociaz nie, z tego co patrze w ETK to powinien byc normalny ATF,

zalej po prostu dobrej jakosci Dexron III jest unowoczesniona wersja DII

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Żeby podkręcic obroty musisz podjechac do mechanika który ma komputer od BMW, poniewaz robi sie to tylko za jego pomocą. Sam kluczmi czy śrubowkrętem nic nie zrobisz - ach te komputery :cry: .

 

Gość podłączy sie do elektroniki i sprawdzi błędy komputerów silnika i skrzyni, jak będą to drobne błędy wykasuje Ci je, podkręci obroty i powinno być cacy :cool2: . Może byc tez że kąt wtrysku trzeba ustawić. Koszt - róznie biorą od 50 do nawet 200 zł, zależy od miejsca. We Wrocławiu mój mechanik bierze 50-100zł, zalezy jak długo to trwa i czy trzeba ustawiac tez kąt wtrysku.

 

Jak silnik dobrze odpala i samochód jest silny, dobrze sie wkręca na obroty to pompa jest ok.

 

krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

no wiec dzisiaj zabralem sie za olej w skrzyni - znalazlem korek wlewowy i moim oczom ukazal sie zolty olej - czyli Lifetime .... bo Dextron jest czerwony, po przestudiowaniu numerow na skrzyni okazalo sie ze byla wymieniana - jest to skrzynia z 325 tds widocznie z jakiegos swiezszego rocznika, poziom oleju w normie, dzisiaj takze bylem w ASO Kulesza w Gdyni (niestety nie tym tdsem ale innym bmwiu) i pogawedka z Panem z serwisu takze wskazuje na zle ustawiona pompe...wszystko wyjasni sie w przyszla srode - jade do ASO na regulacje itp.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Zapomnialem napisac ze auto faluje ale na wlaczonym D lub R jest zludzenie ze chce ruszyc, nie jest to takie falowanie jak w manualu ale raczej takie wyrywanie auta.....jak wcisne hamulec na max objaw ustepuje....

 

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.