Skocz do zawartości

Problem z wycieraczką pasażera


Spido

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, kolejny problem :?

 

Jechałem 3 godziny w deszczu - wycieraczki działały non stop.

Nagle wycieraczka od strony pasażera przestała wracać do swojej pozycji (przestała chować się pod maskę). Zaczęła odstawać po kilka centymetrów powyzej.

 

W końcu, po jakiś 15 minutach zatrzymała się w pionie. Zgasiłem silnik, wyszedłem, dogiąłem ją do poziomu. Ponownie włączyłem wycieraczki - to samo. Wycieraczka kierowcy działa ładnie, ta od pasażera tylko w jedną stronę.

 

Co się stało?

 

Aha, myśląc, że to pomoże - spryskałem cały mechanizm wycieraczek Wd-40, ale nie pomogło.

 

Jestem naprawdę po dzisiejszym dniu nie pocieszony :?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem rozwiązanie - i znów okazało się, że problem dosyć znany w E38:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/114976/

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jednak potrzebuje Waszej pomocy.

 

Kupiłem dziś w ASO potrzebny przekaźnik o numerze 61-36-8-384-505 - koszt 49 PLN. Ale:

 

otwieram maskę, zdejmuję pokrywę komputera (wszystko tak jak w instrukcji z posta powyżej) i w miejscu, gdzie wg autora powienien znajdować się ten przekaźnik, znajdują się trzy, ale inne przekaźniki!

 

Gdzie wobec tego znajduje się przekaźnik wycieraczek w europejskiej wersji E38?

 

Panowie, pomóżcie, bo ręcę znów mi dzisiaj opadły.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, z tym, że u mnie wycieraczki nie działają (spryskiwacz działa), nie wiem czy rozbierać puszkę i gmerać w tych przekaźnikach tak jak Spido, czy może szukać w bagazniku. Tam są jakieś cztery przekaźniki.

Samochód stał dość długo, więc może silnik od tych wycieraczek się zawiesił.. (?)

Nie wierzę, że nie znajdzie się tu ktoś, kto przerabiał już taką usterkę.

Piszcie koledzy :)

Dzięki

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, patrzyłem w bagażniku, nad bezpiecznikami są trzy przekaźniki, ale mają inne numery.

 

Przyznam, że w tym momencie pogubiłem się troche w tym wszystkim.

 

Podejrzewam, że BMW na bieżąco modyfikowało cały układ odpowiedzialny za pracę wycieraczek i w różnych rocznikach wygląda on inaczej.

 

Jestem natomiast pewien, że wielu z Was przerabiało już ten problem, jako że usterka wycieraczek jest szeroko znana w E38. Wobec tego - ponawiam pytanie: Gdzie znajduje się przekaźnik wycieraczek i jaki ma numer w E38 1996/1997(jeżeli to nie 61-36-8-384-505)?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną propozycję / prośbę.

 

Przeglądając inne zagraniczne fora ustaliłem, że instrukcja z linku podanego przeze mnie w drugim poście dotyczy modelu po lifcie.

 

Otwieracjąc skrzynkę pod maską ustaliłem, że pod DME są 3 przekaźniki, ale inne, niż te opisywane w linku z drugiego postu.

 

Jednakże wydaje mi się, że któryś z nich jest przekaźnikiem odpowiadającym za pracę wycieraczek. Tylko trzeba ustalić który.

 

Jest ktoś chętny z Poznania, aby się spotkać i podmienić na chwilę po kolei te trzy przekaźniki?

 

Jeżeli tak - będę bardzo wdzięczny. Przypomnę, że chodzi o E38 przed liftem. Inaczej nie mam pomysłu na rozwiązanie problemu...

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero w sobotę sprawdzę u siebie ten przekaźnik. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego przekaźniki maskuje się sterownikami od silnika. :duh:

 

Spido, daj znać, czy u Ciebie nastąpił jakiś przełom.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducat,

 

daj znać, czy doszedłeś do tego, który to przekaźnik.

 

Ja dzisiaj doznałem kolejnego szoku. Zadzwoniłem do ASO Olszowiec, aby spytać się, jaki przekaźnik pasuje do E38 sprzed liftu. Konsultant odpwiedział mi, że numer 61-36-8-384-505, czyli ten po lifcie. Ręce mi opadły. Tłumaczę gościowi, że ten przekaźnik jest do samochodów po lifcie a on, że to nie możliwe.

 

To nie koniec. Po chwili stwierdza, że to wszystko, co może mi zaproponować i że przekaźnik ten kosztuje 112 PLN :!: I jak to się ma do faktu, że w zeszły czwartek zapłaciłem u Smorawińskiego za taki sam przekaźnik 49 PLN?

 

Panowie, ponawiam pytanie - czy ktoś jest w stanie mi sprawdzić, jaki ma numer przekaźnik do wycieraczek w E38 sprzed liftu?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem DME i tak jak się spodziewałem, mam przekaźniki, ale nie takie jak na zdjęciach w angielskiej instrukcji powyżej

 

Myślałem, że może nie ma przekaźnika, jednak wszystko wydaje się być w porządku.

 

http://img374.imageshack.us/img374/3945/dsc07451resizeqw6.th.jpg

 

http://img169.imageshack.us/img169/7924/dsc07456resizeju4.th.jpg

 

Muszę w takim razie dobrać się do silnika wycieraczek - samochód stał jakiś czas, siilniki elektryczne nie lubią długich postojów.

Nie wiem, jak się do tego zabrać, ale myślę, że trzeba zdjąć ten gumo-platik pod szybą i odkręcić cztery śruby -8-, które znajdują się w kanałach nawiewu. Dobrze kombinuję?

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie same przekaźniki jak Ty. W między czasie kolega marek z forum odpisał mi na pw, "że miał podobny problem i wymienił grugi z lewej od przekaźnika ABS (bodajże filetowy)" i wszystko zaczęło ładnie pięknie działać.

 

Z innego źródła wiem, że czasami zawodzi styk w mechaniźmie wycieraczek pod obudową, którą wspomniałeś, jednak zanim zacznę kombinować w tych rejonach - chciałbym zmienić przekaźnik, jako że na amerykańskich i niemieckich forach we wszystkich przypadkach za winny uznaje się przekaźnik - tylko nadal nie wiemy który - bo fioletowe są dwa a w ASO nie wiedzą / nie chcą udzielić informacji. Dodam, że Pan z obsługi nie chcąc sprawdzić numeru przekaźnika zaproponował dzisiaj, abym wstawił do nich auto na 1 dzień. No comment.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie jutro sprawdzę te przekaźniki, wymontuję z innej siódemki i zobaczymy :)

 

Może te dwa fioletowe odpowiadają za pracę wycieraczek. Jeden steruje silniczkiem, a drugi dociskiem...(?)

 

Jak nie zadziałają po podmiance, to stawiam na silniczek.

 

Wie ktoś, jak się do niego dostać? Pewnie jakoś się dobiorę do niego, ale z czyjąś radą było by sprawniej.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spido, podaję numer przekaźników. Są dwa jednakowe. Jeden włącza wycieraczki, drugi steruje szybkością ich pracy.

 

Siemens V23134-E59-X107

 

NR 61 36 1 388 911

 

 

U mnie padły oba. Po wymianie wszystko działa jak należy.

Zdjęcia przkaźników poniżej.

 

 

http://img84.imageshack.us/img84/7262/dsc07459resizedi2.th.jpg

 

http://img84.imageshack.us/img84/632/dsc07460resizevm1.th.jpg

 

http://img154.imageshack.us/img154/6885/dsc07461resizexo7.th.jpg

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ducat!

 

A mogę się zapytać ile zapłaciłeś?

 

Czyli czeka mnie kolejna w tym tygodniu wycieczka do ASO:)

 

To się nazywa dobra współpraca :cool2:

 

Dam znać po wymianie czy u mnie też wszystko wróciło do normy.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używki od znajomego, który ma mnóstwo gratów do E38. :8)

 

Moim zdaniem nie ma sensu patyczkować się z gamoniowatymi konsultantami w ASO. Mam złe doświadczenia z super ekstra wyglądającymi autoryzowanymi stacjami obsługi BMW. Tam pracują ludzie nie mający pojęcia o tych samochodach. Oni się znają tylko na bazach danych oraz potrafią obsługiwać program do fakturowania. :twisted:

ASO omijam szerokim łukiem. Oryginalne części BMW kupuję w Warszawie przy Narbutta 5. Widać, że kobieta ma pojęcie - to taka mała dygresja

 

Wracając do meritum...

 

Cena 20 zł/szt. Jak chcesz, to dam Ci namiary. W razie czego pisz na PW.

 

Na koniec wielkie dzięki dla kolegi TELEFAN :cool2: , który wyłożył mi dokładnie procedurę wyjmowania silnika wycieraczek.

Dzięki Takim ludziom forum BMW-klub.pl żyje.

Oby jak najdłużej.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ducat!

 

A mogę się zapytać ile zapłaciłeś?

 

Czyli czeka mnie kolejna w tym tygodniu wycieczka do ASO:)

 

To się nazywa dobra współpraca :cool2:

 

Dam znać po wymianie czy u mnie też wszystko wróciło do normy.

 

Wejdz sobie na allegro, jeden gosciu z Brzeska sprzedaje sterty przekazników do beemek, np.:

http://moto.allegro.pl/item417313239_bmw_e34_e32_sterownik_modul_komfortu_100_sprawny.html

http://moto.allegro.pl/item428047336_moduly_sterowniki_komputery_abs_bmw_e34_e32.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e38, zreszta tak samo w jak e39 mechanizm wycieraczek jest prosty jak budowa cepa. jesli cokolwiek sie dzieje to jest to wina przekaznika lub mechaniki. w przypadku przekaznika objaw jest taki, ze po prostu wycieraczki przestaja dzialac, ale obydwie!!! jesli jedna przestaje dzialac, to jest to wina prawdopodobnie wyrobionych wieloklinow w mechanizmie. gdyby w jakikolwiek inny sposob sie zacinaly, ale obydwie to wina silnika wycieraczek. u Ciebie jak widac to klopot z mechanizmem. wcale nie tak rzadko spotykany w e39 i e38. po drugie nigdy nie pryskaj aluminium wd40, poniwaz spowodujesz tylko szybsze utlenianianie i zapiekanie sie calosci. jesli juz to smarowanie tylko olejkiem rycynowym, ale wtedy trzeba uwarzac na polaczenia elektryczne. kompletny mechanizm z rozbiorki kupisz za 150-300 zl. do nowego nawet nie podchodz. jesli ktos Ci powie 100-250 zl za wymiane to znaczy, ze wie co mowi, gdyz wymiana mechanizmu jest przekichana.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milek1, chyba masz rację.

 

Wymieniłem przekaźniki i nie ma żadnej poprawy.

 

Obecnie jest tak, że wycieraczka kierowcy działa normalnie a pasażera w ogóle nie (a wcześniej raz na jakiś czas załapywała, ale całkowiecie nie wracała do swojej pierwotnej pozycji).

 

Zauważyłem teraz kolejną rzecz. Podczas spoczynku wycieraczki kierowcy nie da się przesunąć nawet o centymentr, podczas gdy wycieraczkę pasażera mogę przesuwać swobodnie po szybie.

 

Co to oznacza?

 

Czy mając dobrze wyposażony garaż i zacięcie hoobystyczne - uda mi się wymienić ten mechanizm? A może ten mechanizm jestnaprawialny i obejdzie się bez zakupu nowego?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Milek1, Panowie,

 

mógłby się dokładniej wypowiedzieć ktoś, kto przerabiał już temat wycieraczek u siebie?

 

Zamówiłem już moduł komfortu, ale czuje, że nie da to poprawy pracy wycieraczek...

 

Chyba najbardziej kluczowe w moim problemie jest to, że podczas spoczynku wycieraczkę pasażera mogę swobodnie przesuwać po całej szybie

 

Wydaje mi się, że tak nie powinno być, ponieważ wycieraczka kierowcy jest sztywna.

 

Jeżeli to wieloklin - to muszę wymienić cały mechanizm? Czy może jest to naprawialne?

 

Proszę, pomóżcie, wycieraczki o tej porze roku to kluczowy element samochodu :(

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od poczatku mi się wydawało,że ramiona wycieraczek są poruszane jednym mechanizmem.Skąd Ci przyszły do głowy te przekażniki? :twisted:

Spróbuj dokręcić to lużne ramię,może nie jest jeszcze za póżno.

 

Jeśli jednak nadal ramię nie będzie stawiać oporu(popychając reką),to może rzeczywiście masz obrobione frezy,tzn.na ośce(wokół niej) są(powinny być)"ząbki".

Jeśli zdejmiesz(odkręcisz) ramię wycieraczki z niej,to też powinieneś zuważyć w miejscu przykrecania "ząbki".

Jednak pomimo obrobionych frezów,po mocniejszym dokreceniu ramienia może już dobrze działać.

Jeśli i to nie da rezultatów,to dokręć jeszcze.I tu może pojawić się taka sytuacja,że ramię Ci pęknie.Postaraj się wcześniej o inne w lepszym stanie.

A jeśli i takie "zabiegi" nic nie dadzą,to niestety mechanizm wycieraczek jest do demontażu.Jedyna rzecz,która jest w tym pocieszająca,to to że tę ośkę da się wymienić(tak jest przynajmniej w e34).I przy okazji zniweluj luzy(na ośce),bo każde starsze autko już je ma. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze sugestie!

 

Od poczatku mi się wydawało,że ramiona wycieraczek są poruszane jednym mechanizmem.Skąd Ci przyszły do głowy te przekażniki?

Spróbuj dokręcić to lużne ramię,może nie jest jeszcze za póżno.

 

Na samym początku wyglądało to na przekaźniki, bo wycieraczka pasażera działała, ale tylko w jedną stronę. Nie wracała do pozycji spoczynku. Sytuacja była jednak rozwojowa i dopiero po tygodniu umarła zupełnie.

 

Spróbuje więc zacząć od dokręcenia luźnego ramienia - nie wiem jednak jak się za to z grubsza zabrać. Jakbyś mogła udzielić mi dokładniejszych wskazówek - będzie super.

 

 

mozesz jeszcze co najwyzej probowac zlozyc to na tasme teflonowa. na ile bedzie to trwale rozwiazanie - trudno przewidziec. GM nie ma tu nic do rzeczy i jego wymiana nic nie wniesie.

 

Hmmm.... a jak to zrobić? Owinąć to?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.