Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niedawno kupiłem bme e36 325 i zauważyłem że olej w układzie wspomagania kierownicy jest strasznie brudny. Czy to jest normalne czy może coś jest uszkodzone że mam taki olej???

Opublikowano
Witam

Niedawno kupiłem bme e36 325 i zauważyłem że olej w układzie wspomagania kierownicy jest strasznie brudny. Czy to jest normalne czy może coś jest uszkodzone że mam taki olej???

 

Jedną z podstawowych czynności po kupnie auta jest wymiana oleju oraz płynów (do wspomagania, hamulcowego).

Wymień i po kłopocie.

 

 

Pzdr,

Opublikowano
jeśli wspoma dziana bez żadnych problemów nic nie ruszaj .
Opublikowano
jeśli wspoma dziana bez żadnych problemów nic nie ruszaj .

 

Jeśli płyn jest "strasznie brudny" to lepiej go zmienić. Zaworki w pompie wspomagania są bardzo wrażliwe na jakość płynu, oraz na jego czystość. Teraz może i działa ale "brudny" płyn nie wrózy długiej i bezproblemowej eksploatacji.

Poza tym litr ATF nie jest wart majątek.

Opublikowano
jeśli wspoma dziana bez żadnych problemów nic nie ruszaj .

 

Jeśli płyn jest "strasznie brudny" to lepiej go zmienić. Zaworki w pompie wspomagania są bardzo wrażliwe na jakość płynu, oraz na jego czystość. Teraz może i działa ale "brudny" płyn nie wrózy długiej i bezproblemowej eksploatacji.

Poza tym litr ATF nie jest wart majątek.

 

A gdzie jest korek do spuszczania tego płynu żeby go wymienić ?? i ile go taam sie wlewa??

Opublikowano

I pytanie dodatkowe - ATF Dextron II (mineralny) czy ATF Dextron III (syntetyczny) do E36 z 92 roku?

I gdzie jest w tym zbiorniczku oznaczenie minimum/maximum bo nie mogę znaleźć.

http://to-be.pl/images/bmw.jpg
Opublikowano
Oznaczenie poziomu masz na tym szpikulcu ktory jest przyczepiony do korka. Jak oproznilem olej z wspomagania ssakiem. Kumpel krecil kolami a ja wyciagalem olej. Pozniej wlalem troche przeplokalem wposmaganie krecac kolami i dopiero nalalem do pelna bo byl syf jak cholera
Opublikowano
ja wymieniam olej we wspomaganiu tak jak olej w silniku i zawsze jest brudny ale po wymianie wiem jedno :!: ciszej pracuje pompa i lżej sie kreci kierownicą :mrgreen: leje olej mobil1 ATF
Opublikowano

Na tym szpikulcu to jest to "schodkowane" oznaczenie? Bo u mnie ten szpikulec po wyjęciu jest suchy - tak mało jest płynu. Sam olej jest czysty.

No i jaki lać? Mineralny czy syntetyczny?

http://to-be.pl/images/bmw.jpg
Opublikowano

Zalałem ale płynu nie brakowało bez powodu. Pokręciłem kierownicą i płyn kapie pomału po stronie pasażera.

 

Znalazłem nieszczelność - na maglownicy spadła metalowa obejma z tej gumowej osłony, wylało się trochę żuru. Złożyłem, zalałem i hula. Zobaczymy za parę dni czy już nie gubi oleju.

http://to-be.pl/images/bmw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.