Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam "mały" problem": podczas jazdy gdy zmieniam z trybu Ekonomik na Sport wszystko wydaje się ok. Natomiast gdy chcę znowu na Ekonomik - nie działa. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można zacząć znowu jazdę na "E". Dodam,że przycisk jest dobry, a na wyświetlaczu obojętnie jaki byłby tryb jazdy to świeci się "SD". Trybu Zimowego też nie ma. Czy ktoś miał podobnie :?:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam! Mam "mały" problem": podczas jazdy gdy zmieniam z trybu Ekonomik na Sport wszystko wydaje się ok. Natomiast gdy chcę znowu na Ekonomik - nie działa. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można zacząć znowu jazdę na "E". Dodam,że przycisk jest dobry, a na wyświetlaczu obojętnie jaki byłby tryb jazdy to świeci się "SD". Trybu Zimowego też nie ma. Czy ktoś miał podobnie :?:

 

Mam pytanie. Po co zmieniać podczas jazdy z E na S??

Wystarczy wcisnąć pedał gazu do oporu, docisnąć "kick down" i już masz

tryb sportowy.

Jak bedziesz sie tak bawił podczas jazdy w zmienianie z E na S i odwrotnie, to twoja skrzynia długo nie pociągnie.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano
Dodam,że przycisk jest dobry

A skąd masz taką pewność :?: :?:

U mnie było bardzo podobnie. Okazało się, że wystarczyło dokładnie wyczyścić przełącznik.

To drugi przycisk i nic to nie dało.Chyba ,że kupiłem zepsuty no ale nie sądzę. A poza tym rozbierałem ten przycisk i blaszki kontaktują ze sobą.

 

Witam! Mam "mały" problem": podczas jazdy gdy zmieniam z trybu Ekonomik na Sport wszystko wydaje się ok. Natomiast gdy chcę znowu na Ekonomik - nie działa. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można zacząć znowu jazdę na "E". Dodam,że przycisk jest dobry, a na wyświetlaczu obojętnie jaki byłby tryb jazdy to świeci się "SD". Trybu Zimowego też nie ma. Czy ktoś miał podobnie :?:

 

Mam pytanie. Po co zmieniać podczas jazdy z E na S??

Wystarczy wcisnąć pedał gazu do oporu, docisnąć "kick down" i już masz

tryb sportowy.

Jak bedziesz sie tak bawił podczas jazdy w zmienianie z E na S i odwrotnie, to twoja skrzynia długo nie pociągnie.

 

Pozdrawiam

Nigdy tego nie zauważyłem, owszem gonił jak szalony po wciśnięciu na max gazu ale na wyświetlaczu nie pojawiała się informacja,ze włączył się samoistnie tryb Sport. Muszę to sprawdzić. :doh:
Opublikowano
Mam pytanie. Po co zmieniać podczas jazdy z E na S??

Wystarczy wcisnąć pedał gazu do oporu, docisnąć "kick down" i już masz

tryb sportowy.

Jak bedziesz sie tak bawił podczas jazdy w zmienianie z E na S i odwrotnie, to twoja skrzynia długo nie pociągnie.

 

Pozdrawiam

 

A po to, ze w trybie sport skrzynia zupelnie inaczej chodzi.

 

Nie wszystkim wystarczy "redukcja z kickdown'a" - ona jest tylko do wyprzedzania.

 

Nie zawsze chcemy se wlec, albo cypowac na maxa. (co tak naprawde osiagamy jezdzac na Eco i wciskajac Kickdown)

 

W trybie sport skrzynia zupelnie inaczej chodzi - caly czas trzyma na obrotach gotowych do startu no i inaczej zachowuje sie jak puscisz gaz - w sensie hamuje biegami - co na zwyklym trybie nie wystepuje.

Na dodatek nie wrzuca ostatnich biegow - ktore sa tylko "nadbiegami"

 

Dlaczego rowniez twierdzisz, ze skrzynia przy przelaczaniu na sport ma szybko pasc?

 

Rozumiem - ze jak bedziesz przelaczal jak poje..ny i to podczas gdy skrzynka wlasnie zmienia bieg to ja troche zmeczysz.

W spokojnych momentach - zmiana trybu zmienia tylko... tryb pracy i nie wydaje mi sie aby mialo to ja psuc

 

Wydaje mi sie, ze wlasnie taki kick-down w nieodpowiednim momencie jest jej w stanie bardziej zaszkodzic. (nie zapominajmy ze aby "dojechac" do "magicznego guziczka" musimy docisnac gaz do oporu - jesl robmy to wolno skrzynia sama chce delikatnie redukowac bo dodalismy gazu - zaczyna procedure.. jest w polowie zmiany biegu... STOP - KOLEJNA ZMIANA - Kickdown wcisniety etc.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mam pytanie. Po co zmieniać podczas jazdy z E na S??

Wystarczy wcisnąć pedał gazu do oporu, docisnąć "kick down" i już masz

tryb sportowy.

Jak bedziesz sie tak bawił podczas jazdy w zmienianie z E na S i odwrotnie, to twoja skrzynia długo nie pociągnie.

 

Pozdrawiam

 

A po to, ze w trybie sport skrzynia zupelnie inaczej chodzi.

 

Nie wszystkim wystarczy "redukcja z kickdown'a" - ona jest tylko do wyprzedzania.

 

Nie zawsze chcemy se wlec, albo cypowac na maxa. (co tak naprawde osiagamy jezdzac na Eco i wciskajac Kickdown)

 

W trybie sport skrzynia zupelnie inaczej chodzi - caly czas trzyma na obrotach gotowych do startu no i inaczej zachowuje sie jak puscisz gaz - w sensie hamuje biegami - co na zwyklym trybie nie wystepuje.

Na dodatek nie wrzuca ostatnich biegow - ktore sa tylko "nadbiegami"

 

Dlaczego rowniez twierdzisz, ze skrzynia przy przelaczaniu na sport ma szybko pasc?

 

Rozumiem - ze jak bedziesz przelaczal jak poje..ny i to podczas gdy skrzynka wlasnie zmienia bieg to ja troche zmeczysz.

W spokojnych momentach - zmiana trybu zmienia tylko... tryb pracy i nie wydaje mi sie aby mialo to ja psuc

 

Wydaje mi sie, ze wlasnie taki kick-down w nieodpowiednim momencie jest jej w stanie bardziej zaszkodzic. (nie zapominajmy ze aby "dojechac" do "magicznego guziczka" musimy docisnac gaz do oporu - jesl robmy to wolno skrzynia sama chce delikatnie redukowac bo dodalismy gazu - zaczyna procedure.. jest w polowie zmiany biegu... STOP - KOLEJNA ZMIANA - Kickdown wcisniety etc.

 

Każdy ma zdanie na ten temat, moje jest takie jak napisałem.

Jak kolega chce sobie powariować, to po co kupił sobie automat.

Sprawdzałem u siebie przyśpieszenie od zera do setki, na trybie E i na S, różnicy było pół sekundy (no może sekundę)... więc po co te kombinacje??

Niech dalej się tak bawi, to potem będzie temat "padła skrzynia"

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano

 

 

 

 

Jak kolega chce sobie powariować, to po co kupił sobie automat.

 

Niech dalej się tak bawi, to potem będzie temat "padła skrzynia"

 

Pozdrawiam

 

Kupiłem kiedyś Automat choć polowałem na manualną. Jednak sytuacja wyglądała tak (ponad 5 lat temu - przed możliwością sprowadzenia samochodu z Uni bez akcyzy) że auta z manualną skrzynią były często wyeksploatowane i silniki mokre od oleju. Ten był nawet w niezłym stanie.

Przełączam czasem na Sport bo mam wrażenie ,że w tym trybie jazdy prędkość i przyspieszenie rośnie wprost proporcjonalnie do ryku silnika a w trybie Ekonomik silnik najpierw długo ryczy a potem z opóźnieniem przyspiesza. Jednym słowem na "Sporcie" samochód jest jakby lżejszy o połowę i zawsze gotowy do skoku.

 

ps: mam nadzieję ,ze nigdy nie będzie z mojej strony posta pt: padła skrzynia! Odpukam w niemalowane drewno.

 

Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!

Opublikowano

Dokladnie o to mi chodzilo - na Eco skrzynia trzyma "mulasty" zakres obrotow i nawet docisniecie gazu powoduje ze niby idzie troche wyzej, ale i tak zaraz zmienia wiec tylko wiecej ryczy.

 

Na "Sporcie" skrzynia trzyma sie w juz zakresie obrotow pozwalajacych na przyspieszanie - ale nie musi "jechac az do czrwonego" co dzieje sie przy "kick-downie"

 

Nie wydaje Ci sie przypadkiem, ze gdyby uzywanie trybu "Sport" niszczylo tak bardzo skrzynie - nikt tego trybu by tam nie zaimplementowal?

 

Wszystko jest dla ludzi - trzeba tylko po ludzku tego uzywac.

 

W Maserati tez sa automaty - i to do sportowej jazdy.

 

Kto Ci powiedzial ze automat jest tylko do "wleczenia"?

Nawet w F1 jest automat - tylko z guziczkami.

 

Malo tego - zauwaz inna kwestie - nie wiem czy wiesz, ale silnik najmniej spala i najmniej sie meczy w zakresie "najwyzszego momentu obrotowego" a juz napewno nie lubi "cisniecia z samego dolu".

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Widzę że koledzy mają silniki benzynowe i jako użytkownicy napewno wiecie co piszecie.

Ja mam diesla i pewnie jest troche inaczej, dlatego nie będę już się wypowiadał na ten temat.

Jak wiecie w dieslu nie są potrzebne wysokie obroty żeby jechał.

U mnie naprawdę nie ma takiej potrzeby żeby mieszać Eko i Sport, samochód służy mi już od trzech lat i skrzynia pracuje super, i

mam nadzieje że jeszcze długo będzie pracowała.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano
Witam! Mam "mały" problem": podczas jazdy gdy zmieniam z trybu Ekonomik na Sport wszystko wydaje się ok. Natomiast gdy chcę znowu na Ekonomik - nie działa. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można zacząć znowu jazdę na "E". Dodam,że przycisk jest dobry, a na wyświetlaczu obojętnie jaki byłby tryb jazdy to świeci się "SD". Trybu Zimowego też nie ma. Czy ktoś miał podobnie :?:

 

Mam pytanie. Po co zmieniać podczas jazdy z E na S??

Wystarczy wcisnąć pedał gazu do oporu, docisnąć "kick down" i już masz

tryb sportowy.

Jak bedziesz sie tak bawił podczas jazdy w zmienianie z E na S i odwrotnie, to twoja skrzynia długo nie pociągnie.

 

Pozdrawiam

 

ASB jest zaprojektowana przez człowieka i elektronika może wykorzystać max założeń konstruktora :

"kick down" może skutecznie nadwyrężać silnik i skrzynie , przycisk S przy odpowiednim zastosowaniu może spełniać role manualnej redukcji biegu na niższy nie powodując dodatkowego obciążenia które powoduje kick-down (3500-4000 Rpm).

Skuteczniejsze jest przemyślenie manewru przyspieszania poprzez zmianę trybu jazdy na S.

Opublikowano
Nie ma najmniejszego znaczenia czy zmieniasz tryb pracy skrzyni na postoju czy w ruchu. Zmieniasz ustawienia elektroniki, a nie mechaniki.
Opublikowano

Jak wiecie w dieslu nie są potrzebne wysokie obroty żeby jechał.

U mnie naprawdę nie ma takiej potrzeby żeby mieszać Eko i Sport

 

Masz rację jak najbardziej. Twój tds ma dużo większy monent obr. przy mniejszych obrotach więc ma dużo siły zawsze. U nas w benzyniakach trzeba wkręcać na obroty. Od Właścicieli diesli słyszałem ,że właśnie skrzynia automatyczna jest super spasowana z silnikiem i lepiej się jeździ a do benzynowych fajniejszy manual.

Opublikowano
Masz rację jak najbardziej. Twój tds ma dużo większy monent obr. przy mniejszych obrotach więc ma dużo siły zawsze. U nas w benzyniakach trzeba wkręcać na obroty. Od Właścicieli diesli słyszałem ,że właśnie skrzynia automatyczna jest super spasowana z silnikiem i lepiej się jeździ a do benzynowych fajniejszy manual.

 

Fakt - ja np. na diesla w manual chyba nigdy bym sie nie zdecydowal - za duzo "wajchowania". Wiem, ze mozna i 40km/h na piatce ale jesli juz chcesz bardziej dynamicznie to brum-zmiana-brum-zmiana-brum-zmiana... :-D

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Przepraszam,że odgrzewam temat ale od tamtej pory nic się nie zmieniło. Wymiana przycisku też nie skutkuje. W związku z tym mam pytanie: Czy można sprawdzić jakieś połączenia (czy aby się coś nie zwarło)kabli biegnących od tego przycisku gdzieś dalej? Gdzie tych ew. połączeń szukać? Czy jest pod siedzeniem gdzieś ukryty jakiś komp. sterujący skrzynią i czy można tam zajrzeć bez obaw? Czy ktoś tego próbował?

 

Już nie muszę mieć trybu "*" wystarczy że będzie wracał z "S" na "E". Dodam ,że wraca, ale dopiero po wyłączeniu silnika. Podczas jazdy niestety nie, nawet jak gniotę ten przycisk z siłą 100 kg/cm2! :shock:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

O,fajnie że temat został odgrzany. U mnie też bez zmian. Dalej nie wraca z "S" na "E" bez wyłączania samochodu i ponownego zapłonu.

 

Fufux, pytałem na GG pewnego człowieka i zasugerował mi ,że komputer skrzyni może się "wieszać". Ponoć jest w czarnej skrzynce przy prawym podszybiu. Mam taki plan by wypiąć go może na trochę, ale z drugiej strony boję się aby czegoś nie popsuć. Co Ty na to?

Opublikowano

Nie wiem czy mozna go tak wypinac, mysle ze nie powinno sie nic stac, moze ktos z forumowiczow nam pomoze??

 

 

 

chyba juz wiem to moze wina mechanika bo wlasnie sportowa jazda nie dziala mi od kad wymienil mi filtr kabinowy, a skoro mowisz ze to jest na prawym podszybiu to musial tam grzebac.... ide sprawdzic.

Opublikowano

a ja sie podepne pod temacik, mam takie pytanie

 

czy w steptronicu w e39 mozna podczas jazdy zapinac z 'D' na 'S' i odwrotnie?

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

Co do moich problemow to wszystko tam wyglada dobrze, chyba pojade do jakiegos elektryka bo sam nic nie wymysle.

 

moj znajomy ma taka e39 i zmienia normalnie w czasie jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.