Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Gdy delikanie puszczam sprzęgło na jedynce słysze taki lekko metaliczny dźwięk przy zmianie na następne biegi jest to mniej słyszalne czy jesteście w stanie powiedzić mi co ewentualnie mogło by to być

z góry dziękuję za wszelkie informacje

pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

Mam tak samo! Wyczaiłem, że jest to przy każdym zwolnieniu sprzęgła na "jedynce".

Nie wiem co to, ale moim zdaniem dochodzi ze skrzyni biegów.

W tej chwili wymieniam tarcze i klocki hamulcowe i na pewno nie chciałbym zabierac się kosztowo za sprzęgło czy skrzynię.

Chętnie jednak dowiem się co powoduje te metaliczne dźwięki i dlatego podłączam się do tematu.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

tez mialem te objawy. Dodatkowo przy pracy na jalowym biegu (czasami) dobiegaly od skrzyni odglosy jakby stukac kamieniami o metalowa puszke

 

Diagnoza serwisu: dwumas i sprzeglo

Diagnoza przed naprawa: lozysko oporowe i lozysko walu - wyszlo dopiero po zdjeciu skrzyni. Calosc kosztowala 1100 PLN brutto

 

Po wymianie tych drugich wszystko minelo.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
na 99% obstawiam przegób wału napędowego ten przy moście. Standardowo w E39. Najpewniej wejść pod auto poruszać ręką za wał. Jeśli przegób ma minimalny luz odrazu to wyczujecie. To ten luz jest odczywalny i słyszalny w kabinie. Po wale przenosi sie ku przodowi i złudnie słychać go jakby w skrzyni biegów. Mało że słychać go w środku to i na zewnątrz. Zwłaszcza na pierwszym biegu gdyż działa na niego największa siła ze względu na przełożenie.
Opublikowano

coprawda dwie różne hipotezy ale osobiście skłąniam sie do tego luzu na wale musze to sprawdzić. Może ktoś ma jeszcze inne propozycje odnośnie tego problemu

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

W obydwu E32 które miałem dawno temu taki objaw dawały koła dwu-masowe , ale nie wiem czy w E39 też takie wkładali do manuala. Od wielu już lat jeżdżę automatami nie drążyłem tematu.

Typowy objaw to delikatne stukanie na wolnych obrotach i przy ruszaniu.

Kiedyś to była droga zabawa , płaciłem ok 100 DEM(marki niemieckie).

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
tez mialem ten luz (przy ruszeniu reka czuc bylo ze wal da sie ruszac w gore i dol delikatnie) i mozliwe ze to "lozysko" bylo wlasnie tym przegubem :)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

Ogólnie to wypracowane elementy wału mogą być trzy:

-przegób elastyczny ten tuż za skrzynią biegów

-podpora wału

-przegób łączący wał z dyferencjałem

Osobiście kilka razy spotkałem się z luzem przegóbu łączącego wał z mostem, ale diagnozując należało by dokładnie obejrzeć wszystkie trzy elementy i nawet minimalnie zurzyte wymienić na nowe.

Opublikowano
na 99% obstawiam przegób wału napędowego ten przy moście. Standardowo w E39. Najpewniej wejść pod auto poruszać ręką za wał. Jeśli przegób ma minimalny luz odrazu to wyczujecie. To ten luz jest odczywalny i słyszalny w kabinie. Po wale przenosi sie ku przodowi i złudnie słychać go jakby w skrzyni biegów. Mało że słychać go w środku to i na zewnątrz. Zwłaszcza na pierwszym biegu gdyż działa na niego największa siła ze względu na przełożenie.

 

Zużyty przegub wału napędowego objawia się przy każdorazowym naciśnięciu na gaz.Jedz i podczas jazdy(załużmy bieg drugi) wciskaj i puszczaj gaz,bez używania sprzęgła,jeśli stuk jest jednorazowy-to jest przegub!Powodem stukania podczas ruszania może też być przyczyną,zużyta poduszka pod silnikiem! :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.