Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja niunia od miesiąca ma gaz. Sekwencja KME do ok 400km. Problem jest następujący: jeździ słabo na gazie i pali 17-18l przy normalnej jeździe, przy jeździe jak ostatnia du.. i na trasie ok 15l. Ekonomizer pokazuje od 10 do 15l. sprawdzaliśmy ostatnio przebiegi sond: przy przebiegu 3 sinusoid druga ma 2. Czy to jest przyczyna tych sond czy może gazownika? Nie wiem już czego mam się złapać. Na PB chodzi jak pocisk. Silnik M60b30.

Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedzi

Opublikowano

Jedź do gazownika. A pisząc że masz sekwencje KME to tak jakbyś napisał że jeździsz BMW i masz x problem. Następnym razem pisz co masz pod maskę włożone.

 

Jeśli gazownik sobie nie poradzi z problemem niech wyrywa chwasta z pod maski i oddaje kasę.

Opublikowano
sprawdzaliśmy ostatnio przebiegi sond: przy przebiegu 3 sinusoid druga ma 2

Wyjaśnij o co Ci chodzi w tym zdaniu.

Jeśli podlądasz na żywo zachowanie się sond w czasie jazdy to mają się one zachowywać tak jak na benzynie. Jeśli ekonomizer wskazuje mniejsze wartości na gazie niż na benzynie, to najprawdopodobniej masz za bogato ustawiony gaz.

Ale co ja tu będę prorokował jak Ty nie podałeś żadnych konkretów. Wklej screen'y z pracy na gazie i benzynie. Napisz jakie elemety instalki itd, itp...

peace & love
Opublikowano

Ale co ja tu będę prorokował jak Ty nie podałeś żadnych konkretów. Wklej screen'y z pracy na gazie i benzynie. Napisz jakie elemety instalki itd, itp...

 

Dokładnie ale kolega pewnie nie ma się czym podłączyć. Bo gazownik na pewno dla niego nie zrobi screenów.

Opublikowano

nie polecam wyrywania chwasta - widzialem kiedys taki samochod - driury po wkretach z kolektora zalepione silikonem , wiazka silnika w strzepach i diura w zderzaku po korku od tankowania ...

 

 

koledze chodzilo o wykres sinusoid z napiecia z sondy ...

 

wiec tak - u mnie ( i tak powinno byc w m60 ) - sondy pracuja na przemian - jak jedna jest bogata to druga uboga i na zmiane - w okresie czasu sinusoid jest tyle samo - poszukaj na internecie opisy charakterystyki npracy sondy ...

 

jezeli sondy pracuja z odpowiednimm napiecem - powiedzmy od 0,1-0,9 ( ale moze byc tez od 0,2-0,8 - roznie to bywa ) to sa raczej sprawne. a zaburzenia w ich falowaniu moga byc efektem innego problemu - ciezko powiedziec jakiego - moze np jedna dysza ma inna srednice , jedna swieca gubi iskre - itp itd.

Opublikowano

 

 

koledze chodzilo o wykres sinusoid z napiecia z sondy ...

 

wiec tak - u mnie ( i tak powinno byc w m60 ) - sondy pracuja na przemian - jak jedna jest bogata to druga uboga i na zmiane - w okresie czasu sinusoid jest tyle samo - poszukaj na internecie opisy charakterystyki npracy sondy ...

 

.

 

Właśnie o to mi chodzi. Jedna sonda u mnie jest wolniejsza i moje domysły są takie ze jedna połowa sinika musi ciągnąć to drugą lub odwrotnie bo niestety nie uda się żeby pracowały na przemian. Wymienię sondę i postaram się wkleić wykresy jak tylko znajdę trochę czasu. Jak jedna była spalona to było spalanie na poziomie 22-23l.

. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

Opublikowano
na pb i lpg jest tak samo z sondami ? jezeli tak to razcej nie wina lpg

Jeśli chodzi o opóźnienie jednej względem drugiej to tak. Jeśli chodzi o wykres na lpg jest delikatnie koślawy, ale to jest sprawa delikatnego strojenia.

Jeszcze jedna sprawa(może ważna) : Błąd nr 210 komp nie wiedział za co odpowiada.

Opublikowano

Dalej nie wiemy jak i co masz zamontowane.

 

W Krakowie raczej nikt nie ma szklanej kuli nawet xsilver :mrgreen: który musiał poprawiać instalacje po gazownikach w swoim M60B30. Jeśli gazownik jest konkret to powinien widzieć po jej pracy czy jest gut czy może kwalifikuje się do wymiany.

 

Nie wiem czy w Krakowie mnie coś bardziej zdziwi niż zamontowana sekwencja w V12 która działała bardziej jak II gen. niż IV gen. Na szczęście to było Mercedesie CL600 a nie w BMW :mrgreen:

 

Z tego miejsca pozdrawiam przyjaciela serdecznego xsilver któremu tylko daje grzebać w kompie gazowym mojego jeździdełka :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.