Skocz do zawartości

wahania obrotów i szarpnięcie silnika w dieslu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam taki problem z moim e46 318td.

od kilku dniu zauważyłem, że samochód dziwnie się zachowuje. Jadąc z pełna prędkością wyrzucam bieg na luz i samochód się toczy. gdy zwalnia do 20-40km/h strzałka obrotów spada normalnie na 800 obrotów po czym skaczą obroty na jakieś 1400 i spadają na 500 a na koniec pozostają na 800-900 i czuć szarpnięcie silnika.

 

Kiedyś miałem samochód benzynowy i troche podobne zachowania zauważyłem ale wymiana silniczka krokowego załatwiła ten problem a tu nie mam pojęcia o co chodzi.

Opublikowano
Pierwsza myśl jaka mi się nasuwa to przebicie na kablach wysokiego napiecia

 

w dieslu???

Opublikowano
witam posiadam bmw w46 320d 136km miałem problemy z edgrem ktos go robil i nie zalozyl takiego wspornika ale juz wszystko gra ale teraz samochd nie zawsze ale przy goracym silniku tak jak by gubil moc niby turbina pracuje obroty sie wkrecaja ale zachowuje sie jak straszny mul ale jak zredukuje na nizszy bieg i mu ostro przycisne jest ok czy to moga byc filtry pawliwa czy moze jest to objaw jakiejs awari ???? i moze orientujecie cie czy sa zamienniki filtrow paliwa i powietrza z gory dzieki i pozdarawiam
moc jest z nami
Opublikowano

Ja przepraszam że nie w temacie, ale czytam kolejny post @marcin55

- walisz koleś nie w swoim temacie

- poza znakiem zapytanie nie używasz znaków interpunkcyjnych.

 

Uwierz ze tych postów nie da sie czytać ze zrozumieniem.

 

Co do tematu. faktycznie może być tutaj problem z EGR-em. Ja przed czyszczeniem miałem pod światłami czasami takie coś, że jakby sie przydusił\przydławił, szarpnął jakbym na biegu sprzegło puścił (ale tylko kastą zatrzęsło), obrotomierz poszalał.

Po wyczyszczeniu EGR-a problemu nie zauważyłem, z tym że czysciłem jeszcze dolot i odmę więc nie wiem co dokładnie pomogło....mogło tez być tak ze tak sie złozyło ze po czyszczeniu \wymienie tych rzeczy samo sie coś naprawiło......

 

Tak czy inaczej przeczyść EGR. Duzo czasu nie zajmuje.... może ewentualnie elektrozaworek być walnięty. Zamiany na ten koo turbo nie proponuje (są identyczne) bo jak jest uszkodzony to turbo bedzie ci źle chodziło... w serwisie za tę popierdułkę proszą 330 zeta....

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

dzięki za sugestie.

 

jeśli to możliwe to proszę jeszcze o jakieś zdjęcie gdzie pod moją maską znajdę EGR i jak go wyczyścić by było OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.