Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po szczegóły odsyłam do ostatniego numeru Auto Świata.

W skrócie chodzi o to, że Szwedzi wprowadzają w życie projekt mający na celu ograniczenie ofiar smiertelnych i cięzko rannych w wypadkach do 0 w 2020r. Pomysłem zainteresowani są również Norwegowie.

W skrócie o co chodzi:

- skonstruwanie tak rozwiązań drogowych by wypadki były w zasadzie niemożliwe, zaś jesli już ktoś wyleci z drogi ich skutki były minimalne (np. liny energochłonne zamiast zwykłych barierek)

- ronda zamiast skrzyżowań

- siec fotoradarów

- system satelitarny kontrolujący prędkosc w samochodzie

- ograniczenie prędkosci w terenie zab. do 30, niezabudowanym do 70, na autostradzie do 110km/h

- ciekawostka: szef projektu powiedział, że w Vision Zero nie ma miejsca na motocykle, gdyż nie chronią w stopniu dostatecznym kierującego...

 

Teraz pytanie czy to słuszna droga?!

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Czytałem o tym,

projekt jest ciekawy, ba ...bardzo ciekawy w swej koncepcji,

ale wymaga dopracowania, i jak sami twórcy projektu przyznają, ma wiele niedociągnięć trudnych do wykluczenia.

 

W praktyce okaże się, na ile zda egzamin, ale sam w sobie jest interesujący.

Opublikowano

Powrot do "Locomotive Act", czyli przed kazdym samochodem ludzik biegnacy z czerwona choragiewka...

Notabene, kazda predkosc rozna od zera, jest niebezpieczna!

Zakazac produkcji samochodow o silnikach mocniejszych od 50KM!

Zakazac wyprzedzania!

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Notabene, kazda predkosc rozna od zera, jest niebezpieczna!

Zakazac produkcji samochodow o silnikach mocniejszych od 50KM!

Zakazac wyprzedzania!

 

A w ostatecznym rozrachunku powrót do hulajnog i do jazdy rikszami.

Nie można dać się zwariować i ciągnąć dyszla do bezsensu.

Opublikowano
Zamiast tworzyć takie programy powinno się oprócz corocznego przeglądu samochodu wprowadzić testy ze znajomości przepisów i jakieś programy uświadamiające dla kierowców (np. filmik z tym, co dzieje się, gdy przy 70km/h próbujemy gwałtownie zachamować w koleinach w deszczu). Albo budować tory wyścigowe w każdym większym mieście, żeby młodziki miały się gdzie wyszumieć. Moim zdaniem pomysł kompletnie nietrafiony.
Opublikowano

projekt ciekawy i bardzo ambitny ale nie do zrealizowania.zawsze znajdzie sie jakis samobojca chcacy sie zabic na drodze.

nie wierze aby mozna bylo zabronic jazdy motocyklem,w 21 wieku w europejskim cywilizowanym kraju.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Po szczegóły odsyłam do ostatniego numeru Auto Świata.

W skrócie chodzi o to, że Szwedzi wprowadzają w życie projekt mający na celu ograniczenie ofiar smiertelnych i cięzko rannych w wypadkach do 0 w 2020r. Pomysłem zainteresowani są również Norwegowie.

W skrócie o co chodzi:

- skonstruwanie tak rozwiązań drogowych by wypadki były w zasadzie niemożliwe, zaś jesli już ktoś wyleci z drogi ich skutki były minimalne (np. liny energochłonne zamiast zwykłych barierek)

- ronda zamiast skrzyżowań

- siec fotoradarów

- system satelitarny kontrolujący prędkosc w samochodzie

- ograniczenie prędkosci w terenie zab. do 30, niezabudowanym do 70, na autostradzie do 110km/h

- ciekawostka: szef projektu powiedział, że w Vision Zero nie ma miejsca na motocykle, gdyż nie chronią w stopniu dostatecznym kierującego...

 

Teraz pytanie czy to słuszna droga?!

 

Jak znam zycie skonczy sie na sieci fotoradarow :)

Przeciez gdyby rzady chcialy zakazac szybkiej jazdy, to nie byloby problemu, zeby nakazac administracyjnie producentom samochodow nakladanie ogranicznikow predkosci do np. 130km/h (w wiekszosci krajow to przeciez maksymalna dopuszczala predkosc).

Nie robia tego, bo:

1. zepsuli by przemysl motoryzacyjny, niszczac fascynacje samochodowa ludzi

2. zepsuli by wplywy do budzetu z mandatow (a te sa w Skandynawii drakonskie).

 

Ale z drugiej strony Szwecja to b. dziwny kraj, rozne idiotyzmy tam przechodza, wiec moze i ten tez przejdzie.

No ale

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

co z tego że kazano by do 130 , na mercedesy bądź inne auta kilkusetkonne mają kagańce do 230 czy iluś tam , a są firmy które je ściągają , a po to jest amg , brabus czy M-Power żeby olać pierdoły i czuć auto i jazde.

jaąc M3 60 na godzine czuł bym sie jakbym siedział na toalecie i zwracał papki dla dzieci bebiko. to sie mija z celem , a auta były, są i będą bardzo szybkie. dziwne żeby veyron miał 100 koni a nie tyle co ma :wink: a nowa wersja ma mieć 1350 koni ale to nie na temat już.

lepiej tak jak mówi Mr_Bungle, tory w okolicach większych miast a jak nie tory to ulice na 700m z szerokim poboczem zamknięte dla ruchu , otwarte dla ludzi chcących powalczyć na mile. a przy kontroli przez policje , w tv powinny być filmy z wypadków , i innych masakr drogowych żeby kierowcom uświadomić pare rzeczy. ale nie bo cenzura jest w kraju i ktoś puści pawia na drodze bo mu flaki pokażą.

a co do satelit to co to da?? będą stosowane takie urzadzenia w nowych beemkach , mercedesach renaultach czy hondach , ale zawsze na drodze będzie stary poczciwy golf 1 który będzie jechał swoim torem jazdy i ile fabryka da , a nikt gościa nie zmusi żeby kupił beemke ze smyczą satelitarną.

niestety ale wypadki były ,są i będą a ograniczenie ich to tylko uświadomić kierowców co sie stanie kiedy przecholują.

Opublikowano

Znalazłem jeszcze coś takiego na ten temat:

Choć wygląda to na utopię, konsekwentnie krok po kroku realizują poszczególne elementy nowej polityki bezpieczeństwa na drodze. I mają już pierwsze efekty. Liczba ofiar w wypadkach zmniejszyła się z 541 w 1997 roku (kiedy to program wszedł w życie) do 471 w roku 2007.

 

Ciekawi mnie tylko jak na poprawe tych statystyk wpłynął ich projekt a jak poprawa bezpieczeństwa przez konstruktorów aut :wink:

 

A tutaj jest mały artykuł na ten temat:

http://www.auto-swiat.pl/autozet,artykul/Vision_Zero___Czyli_bezpieczenstwo_totalne_wedlug_Szwedow,Artykul-21869/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.