Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak slyszalem coś o spawaniu dyfra z mostem ale nie znam sie mechanikiem nie jestem ponoć prawie za darmo to idzie.

 

A jakaś różnica między taka kupowaną szpera jest?

Czy musialbym mieć wiecej jak 4 tysiace na takiego grata ?

 

W zakręt bez poslizgu nie wejde juz tak szybko jak na seri e46 teraz przy tej samej predkosci bedą poślizgi ? :)

 

Myśle o tym aucie ale bez szpery generalnie szkoda auta by polatac na boki a z drugiej strony troszke sie boje o bezpieczenstwo :)

 

Czy latwiej ze szpera zapanowac nad autem np na snieżnej nawierzchni ?

 

sorry za takie proste pytania ale nigdy nie specjalizowalem sie bmw a wrecz przeciwnie nie podobaja mi sie stereotypy niemieckich aut zawsze stawialem na honde i mazde ale teraz polubilem bmw ale ze względu na piękny dzięk silnika i jego zywotność w polaczeniu z rwd :)

 

Jakoś po zimie swieżo bede polować na 328 coupe bo juz 330 mi tak super nie potrzeba.Planuje kilka modyfikacji zwiazanych z odpowiednią sprawnościa hamulcow,dobrym zawieszeniem,cipem,wydechem i dolotem i tyle mi starczy :) Cel : auto do jazdy na codzien + szczypta zabawy rwd

 

A tak wogóle miło mi jestem tu nowy Adam Z warszawy Bemowo :)

Jeśli ktoś by miał takowe auto stawiam kilka piw dobrych za malutki przejazd bo jeszcze nie jechalem

Opublikowano

W Polsce w używkach ciężko Ci będzie znaleźć most z fabryczną szperą, np.25%

 

Z zaspawanym dyfrem na 100% da się jeździć, ale trzeba już troche ogarniać temat. Mianowicie pełna szpera, czyli właśnie 100% spowoduję, że oba koła tylnej osi kręcić się będą cały czas z jedną prędkością. Jadąc w zakręcie koła od wewnętrznej kręcą się ciut wolniej niż te które "gonią" po zewnętrzej zakrętu. W przypadku e-szpery (tak potocznie nazywa się pospawany most na 100%) w momencie pokonywania ciasnych łuków wewnętrzne koło będzie się starało kręcić z taką samą prędkością jak koło zewnętrzne, co zaowocuje poślizgiem.

Ja tak jeździłem i E30 i S13tką. Parkowanie to masakra, koła Ci przeskakują i cały tył skacze.

Jazda zimą to od poślizgu do poślizgu.

 

Dla dobrego kierowcy ogarniającego RWD w locie bokiem jazda z e-szperą to nic wielkiego - auto w momencie poślizgu jest przewidywalne, można gazem spokojnie kontrolować tor jazdy i kąt wychylenia auta. Dlatego w driftingu takie rozwiązanie jest popularne bo daje efekt i jest tanie. Wiadomo, szpery typu 2-way są idealne (w momencie wciśnięcia sprzęgła szpera puszcza i koła kręcą się osobno), ale też drogie.

 

Generalnie ja nie polecam e-szpery do auta mającego służyć jako daily driver. W aucie do zabawy jak najbardziej.

 

A co do seryjnego 328 - bokiem pójdzie i bez szpery, wystarczy troszkę treningu :) Aczkolwiek na płynne pokonywanie sekwencji zakrętów czy dłuuugie łuki nie licz, bo przez brak szpery trudno wyczuć moment, w którym auto zrobi spin, czyli po prostu zamiast jechać dalej w poślizgu wykręci bąka :)

 

Nie wiem jak wygląda sprawa z adaptacją mostu od M3 E46 - chyba półosie też są inne, jednak tam szpera bodajże 25% jest na bank.

Opublikowano (edytowane)

Cos od m3 chyba tam pasuje cos obiło mi sie :) i wlasnie pasuje chyba tylko do wersji 328 ale pewny nie jestem.

 

Auto ma sluzyć w 80 % do jazdy po mieście i 20 % zabawy

 

Mialem doczynienia z rwd ale szczerze ? troszke mykalem na sniegu bo moja 1.6 bez torsena ciążko szla na suchym , szkoda mi jej bylo.

 

Powiem wprost jestem raczej niedoświadczony aczkolwiek kontakt z rwd mialem.

 

Auto ma dluzyć raczej do jazdy z dodatkiem szalenstwa.

Takie 25 % jak mówisz to zupelnie inna sprawa heh :)

Na to auto zbieram blisko 2 lata i nie chciałbym rozwalić.

 

Może po prostu odpuscić katowanie auta na suchym asfalcie a zostawić sobie taka zabawke w seri i ewentualnie liczyć na deszcz i czekać na snieg ?bo latanie boczkiem na suchym to już troszke kat no nie ?

Lubie dbać o auto i z umiarem.

 

Generalnie nie mam zbyt dużo torów poza ulica w srodku nocy.bo w dzien wole tramwaje :norty:

 

Zdecydowalem sie na bmw bo siedzi sie na tylnej osi :) a powiedz mi czy jest też w 328 rozklad masy 50/50 jak w mx-5 ? czy ciup gorzej co raczej bez zawodowego treningu nie odczuje ?

 

Jeszcze jedno nie zawsze lubie latać bokiem , lubie też szybko wejść w zakręt bo moj brat ma mazde GTX 4x4 1.8T nie chce zeby mnie w tyle zostawił.

 

Generalnie czasem bym chciał boczkiem lekko wejsc w zakret,ale z drugiej stony chcialbym żeby auto trzymało sie jak przyklejone...:modlitwa: :mad2:

Wiem że nieda sie polączyć wszystkiego ale niestety mam tylko pieniadze na 1 auto i musi być uniwersalne...

 

W mazdzie na pelnym gazie wchodzilem w zakręt asfalt i trzymala sie tak chamsko dobrze ze subarki wymiękały :)

Edytowane przez Ben_sage
Opublikowano

Hmmm. Rozłożenie mas - google Twoim przyjacielem ;) Poszukaj sobie.

 

A co do e-szpery. Lepiej za te 4tyś pln kup sobie E30 z 2.5l, pospawaj dyfer, utwardź zawieszenie, kup sobie używany kubeł i pasy szelkowe i miej auto do katowania i upalania. Nawet nie rejestruj, na lawecie na Bemowo i latasz :)

Opublikowano (edytowane)

Bez jaj takie coś za 4 tys to sie będzie sypało dobrze wiemy ze pozniej bedzie chęć kolejnej inwestycji a budzet ma ograniczony i czas też.

 

Widzialeś co napisalem ? Powiedz mi gdybys mial 80% jazdy a 20 % zabawy zainwestowal byś w szpere lub zespawał czy wolalbyś zostawić serie , w moim przypadku ostatnia rada ?

A bmw e46 to już ostatnie soki wyciskam by na nia uzbierac i utrzymać.

 

Wiesz jeśli chodzi o rozklad masy widzialem teskt w stylu idealny: rozklad masy: maja na myśli że tu jest 50/50 jak w rx-8 ? bo to mocno ogolnikowo :)

 

Nie uwzględniona jest wersja 2.8 bo wydaje mi sie ze mniejsze motory lepiej są.

Edytowane przez Ben_sage
Opublikowano

To zostawiłbym jak jest, cieszył się z fajnego auta, a przy okazji po deszczu czy na pierwszym śniegu potrenował opanowanie relatywnie mocnego auta RWD w poślizgu.

Szczerze Ci powiem, że błędy które popełnisz na drodzę chcąc gdzieś przyświrować będą dużo kosztować.

Opublikowano

Szczerze to najbardziej preferuje wolna jazde na sniegu najwiecej fanu mi to dawało, kontry itp.Nigdy nie myslalem by po chamsku latac bokami srodkiem miasta jak niektorzy :) :liar: - zartuje :)

 

Dzięki za wskazówki pewnie jak kupie auto to zrobie w nim co trzeba i po jakims czasie wyciągne wnioski czego tak naprawde chce i wtedy bede dzialać.

 

.youtube.com/watch?v=Jk-kIlJlt6Q&feature=related

 

Czy te auto ma zespawane ? bo lata jakby mu ktoś olej wylał.

 

.youtube.com/watch?v=PZ1ZlZi53iY

.youtube.com/watch?v=ZFBes9zeKqo&feature=related

a tu seria ?

Opublikowano

kolego tu i tu seria tyle ze na drugim filmie są szersze opony i brakuje mocy

 

rozpoznać możesz po tym ze wewneczne kolo sie kreci szybciej bo tak jest mechanizm różnicowy skonstruowany

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
do 80% jazdy i 20% zabawy zostaw serię. Ja mam tak w E36 328, i po prostu zawsze z radością witam deszcz :twisted2: . Na suchym też daje radę postawić bokiem, ale trzeba bardzo dobrze "trafić" z prędkością i średnicą zakrętu - najczęściej po prostu można spalić jednego laczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.