Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niestety nowe opony dobrych marek maja dosc plytki bierznik, ale na szczescie powoli sie zdzieraja.

Prędkosc scierania się bieznika okresla indeks scieralnosci (TWI). Niestety w Europie malo kto zwraca na niego uwage, bo generalnie nie ma wymogu, by producenci go podawali.

 

Różne modele opon (przeznaczone do różnych celów) mają rózne TWI. Dobre sportowe opony zapewniające super przyczepnosc mają z reguły niskie TWI, tzn. stosunkowo szybko się zdzierają. Natomiast opony przeznaczone do kapeluszniczego turlania się będą miały z reguły wysokie TWI, ale nie będą tak dobrze trzymac. Coś za coś. Ważne, żeby wiedziec co się chce i pod tym kątem dokonywac wyboru. Wartosc TWI dla roznych opon mozna znalezc na amerykanskich stronach oponiarskich, pod warunkiem, ze te opony są tam dostępne. Natomiast i tak nie powie Ci to ile dokladnie kilometrow bys mogl na danych opona przejechac, ale przynajmniej mozesz porownac kilka opon by wywnioskowac ktora dluzej pozyje.

Opublikowano
ile może w normalnych warunkach przejechać Opona ??

To zależy m.in. od rodzaju opony, nawierzchni, masy auta, stylu jazdy, warunków atmosferycznych, cisnienia w oponach, i pewnie jeszcze paru innych rzeczy.

 

Miałem opony, ktore wytrzymaly prawie 100 tys. km, a mialem i takie, ktore po 30 tys. km nadawaly sie do wyrzucenia - mimo wszystko one były fajniejsze. :)

Opublikowano
To zależy m.in. od rodzaju opony, nawierzchni, masy auta, stylu jazdy, warunków atmosferycznych, cisnienia w oponach, i pewnie jeszcze paru innych rzeczy.

 

Miałem opony, ktore wytrzymaly prawie 100 tys. km, a mialem i takie, ktore po 30 tys. km nadawaly sie do wyrzucenia - mimo wszystko one były fajniejsze. :)

 

Jeśli rozważamy, że geometria jest OK, nie ma przypadków zrywania przyczepności i innych szaleństw, ciśnienie jest OK to przebieg zależy głównie od klasy opony, a w szczególności indeksu prędkości: im wyższy, tym mniejsze przebiegi... Bieżnik opony to m.in mieszanka sadzy i kauczuku. Przy oponach stosuje się większy udział kauczuku i mniejszy sadzy, stąd lepsza przyczepność, ale opony szybciej się zużywają. Przy oponach niższej klasy jest odwrotnie. Stąd na oponie o indeksie T (190 km/h) można przejechać np. 100-120 tys. km, a V (240 km/h) np. ok. 40 tys. km.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

 

Jeśli rozważamy, że geometria jest OK, a V (240 km/h) np. ok. 40 tys. km.

 

bez przesady właśnie mam nówki V oponki Dunlop i myślę ze wytrzymają 2 sezony po 40tkm

Opublikowano
jeszcze raz? łomatko!

 

znów Cie nie rozumie kolego????tak samo jak z tymi zdjęciami

 

w całym poście nie było nic napisane o odpowiednich rozmiarach

 

P.S tak jest w większości postów!!! pyta się o rozmiar a kończy się na zdzieralności opon.

 

Dziękuje wszytskim i pozdrawiam :cool2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
przebieg zależy głównie od klasy opony, a w szczególności indeksu prędkości: im wyższy, tym mniejsze przebiegi... Bieżnik opony to m.in mieszanka sadzy i kauczuku. Przy oponach stosuje się większy udział kauczuku i mniejszy sadzy, stąd lepsza przyczepność, ale opony szybciej się zużywają. Przy oponach niższej klasy jest odwrotnie. Stąd na oponie o indeksie T (190 km/h) można przejechać np. 100-120 tys. km, a V (240 km/h) np. ok. 40 tys. km.

Nie będę się spierał - każy ma swoją teorię na ten temat. :)

 

Moja jest taka, że indeks prędkosci nie koniecznie wiąże się z indeksem ścieralności. Tzn. by miec wyzszy indeks prędkosci, opona musi byc odpowiednio usztywniona (chodzi o scianki boczne), by zbytnio nie odkształcac sie i nie przegrzewac przy wyzszych predkosciach. Natomiast charakterystyka bieznika nie koniecznie musi byc inna. Dla przykladu podam specyfikacje dla jednej z opon Bridgestone'a:

 

http://www.tirerack.com/tires/Spec.jsp?make=Bridgestone&model=Potenza+RE960AS+Pole+Position&tirePageLocQty=

 

Pomimo, ze niektore rozmiary maja indeks predkosci H a inne W, to indeks scieralnosci jest taki sam (400).

Opublikowano
bez przesady właśnie mam nówki V oponki Dunlop i myślę ze wytrzymają 2 sezony po 40tkm

 

Nie odbierz tego jako złośliwość, ale życzę Ci powodzenia :twisted2:.

Zresztą popytaj oponiarzy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.