Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Generalnie będe zakładał sobie sam sekwencje... kable do kompa będe miał gorzej z programem... jakby ktoś był łaskaw dać namiar na taki program to byłbym rad i szczęśliw i chętnie pozbawiając pracy kilku gazowników stworzył bym poradnik DIY :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Ja to nie wiem co robi się u gazowników

Prosze - http://www.megapol.com.pl/index.php?p=p_28

 

Wszystko... programy manuale... pieknie :norty: :cool2:

 

A gaz zamawiam ten chyba... http://www.allegro.pl/item412315969_sekwencja_stag_200_4_cyl_tomasetto_od_dystrybutora.html

 

Program ma nawet asystenta co prowadzi za rączke przy samoadaptacji... bajka hehe :cool2:

 

Teraz po przeszperaniu co takie coś potrafi... piszę śmiało... TYLKO SEKWENCJA :twisted2: Zachęcam do zainstalowania programu i przeszperania jego opcji... mega wypas

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Lepiej załuż staga 300,jest lepiej dopracowany,stag 200 nie współpracuje z wtryskami o rezystancji 1 OHM,przejście z benzyny na gaz w stagu 300 jest nie zauważalne(przy każdych obrotach),w stagu 200,trzeba wkręcać na obr.Dołóż więcej a będziesz bardziej zadowolony
Nur bmw e32
Opublikowano

Zagłębiłem się w lekture... lektura apropos instalacji instalacji :norty: jest dostępna w necie...

 

Największe wątpliwości miałem jeśli chodzi o samą konfiguracje sterownika i tu plusy:

+ program jest po polsku i jest mocno intuicyjny :cool2:

+ program posiada opcje samoadaptacji

+ generalnie w manualu (także w języku polskim) podaje jak uzyskać mnożnik, mapy czasu wtrysku Pb jak i LPG i jak to powinno się zgrywać...

+ sekwencja umożliwia np. takie zgranie systemu, że 3 cylindry pracują na LPG a jeden na Pb ale to już zabawa do diagnozy ew. usterki

 

instalacja różni się tym, że sekwencja posiada sterownik który wtryskuje gaz bezpośrednio przed wejście konkretnego cylindra (i tu chłodzi stopkę zaworu, czyli zmniejsza się ryzyko wypalenia, które istniało w instalacji mieszalnikowej) sterownik posiada cztery sygnały których potrzebuje do wyliczeń :

- sonda lambda,

- podciśnienie kolektora ssącego

- sygnał działania i czasu wtrysku Pb

- sygnał obrotów...

 

Generalnie idea jest o tyle dobra, że w Pb żeby pomieszać i popodciągać musimy mieć łeb jak sklep... w sekwencji wystarczy trochę pomyśleć i auto może lepiej śmigać na LPG niż na Pb :norty:

 

Z tego co doczytałem... :

- Trzeba wykonać nawierty w kolektorze ssącym możliwie blisko głowicy.

- Zamontować wkrętki (profesjonalnie to dysze, a w praktyce zwykłe kroćce) ty dobieramy średnice do mocy na jeden cylinder (w 1.6 100KM muszą to być wkrętki o śr. ok. 2,5mm)

- Zastosować przewody od listwy wtryskowej do wkrętek o jednakowej długości

- parownik do sekwencji podaje gaz pod ciśnieniem... Zbyt duźy spadek ewentualny ciśnienia powoduje przejście na Pb dlatego ważna jest dobrze dobrana wydajność parownika i dobre wyregulowanie instalacji

 

Brak jakichkolwiek zwężek spowodowany jest tym, że w tej instalacji komputer steruje dawką lpg a nie jak w I lub II gen. podciśnienienie...

 

Nie ważne jest czy sterowanie wtryskami odbywa się za pomocą jednej pary przewodów od ECU (np. golf II 1.3 MPi), dwóch (BMW M40 1.6), czy pełnego wtrysku czyli czterech(Calibra 2.0 8v)... można kłaść sekwencje w każdym przypadku

 

I jeszcze super ciekawostka... Producent podaje, że jest możliwość (choć się nie spotkałem) zamontowania instalacji sekwencyjnej do... motocykla... wystarczy jeden cylinder chłodzony cieczą i z elektronicznym zapłonem oraz instalacją 12v i można zakładać wtrysk gazu :jawdrop:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

To nie są klocki LEGO. Na stronie to wszystko prosto i pieknie a tak naprawde to nie jest takie hop - siup jak Ci sie wydaje. Nie ma jeszcze dedykowanych instalacji gazowych wiec w ta pełną samoadaptację bym do konca nie wierzył. Tu nie potrzeba instrukcji montazu instalacji gazowych (śmiech na sali - rownie dobrze Religa moglby napisac instrukcje transplantacji serca do zastosowania domowego) a wiedzy popartej duzym doświadczeniem. jezeli jakims cudem Ci to wyjdzie to skad pewnosc ze wszystko jest na pewno ok? Juz sam fakt jakim fenomenem i wielkim odkryciem sa te oczywiste rzeczy o ktorym piszesz mowi ze jestes w tym temacie zielony. Pomijajac juz problemy z instalacja i konfiguracja pozostaje jeszcze problem z dokumentacja potrzebna do wpisu w dowodzie. Potrzebne Ci bedzie swiadectwo homologacji ktore poswiadczyc Ci bedzie i tak musiał zakład ktory instaluje gaz a jezeli juz sie na to zgodzi to za jakie pieniadze. Skórka za wyprawke, jeszcze dobrze sie zastanów czy ta oszczednosc nie wyjdzie Ci bokiem....

 

P.S. Podjarałes sie tym STAGIEM bo pierwszy lepszy jaki znalazłeś a prawda jest taka ze te sterowniki sie na ch** nadaja. Osobiscie sie na nim przejechalem, ale oddalem auto w dobre rece i zamieniono mi go na włoski OMVL Dream i jest bajka. Pozdrawiam

Opublikowano

Miki znając twój zapał do pracy zapewne ta instalka nigdy nie powstanie ale niech będzie wypowiem się w temacie bo znam się na tym dosyć mocno. Po pierwsze to tylko i wyłącznie stag 300 nie ma sensu ładować się w prinsy czy OMVL w szczególności do bmw 1.6. Co do zestawu z allegro możesz sobie go wsadzić w d...pe. Po pierwsze tylko stag 300, po drugie wtryski (nigdy w życiu Valteków, Railii, czy Aleksów) polecam magic jet. Po trzecie reduktor na pewno nie Alaska bo to niezły badziew i nadaje się do pandy 1.0. Generalnie poprawność montażu ma tu zasadnicze znaczenie. Migi pozatym mylisz pojęcie dysze wtryskiwaczy z króćcami. Jak jesteś zainteresowany tematem gazu to napisz na maila [email protected]

 

Kolego czarny316 kolega miki takie homologacje załatwia metodą flaszkową he he.

Opublikowano
Jak jesteś zainteresowany tematem gazu to napisz na maila [email protected]

 

Kolego czarny316 kolega miki takie homologacje załatwia metodą flaszkową he he.

 

Włacha :norty: A jak mam instalacje gazową już wbitą to przód mam zgłaszać... będzie git :cool2:

 

Skoro instalacje zakładają ludzie a nie kosmici to i ja dam sobie rade... Na razie gromadzę literature i się zagłębiam... Bardzo przydatne rady dodaliście co do instalacji... Ktoś mi podpowiadał, że właśnie lepszy byłby stag 300 (w jego opini łagodniej przechodzi z pb na lpg) pisze także podstawy i głupoty bo nie każdy na forum jest fachowcem do gazu, a temat jest dla każdego... :cool2:

 

Projekt wypali... Tylko dziś miałem zamawiać tego staga 200, ale jak piszecie, że to lipa to się wstrzymam...

 

Generalnie najwięcej pytań pojawia się w kwestii montażu wkrętek i ich ułożenia... jakby ktoś dysponował zdjęciem kolektora z wkrętkami od m40 to byłbym rad o zarzucenie jakiegoś linka bądz wklejenie takiej fotki...

 

Dzięki kumod za chęć pomocy :cool2: Na pewno skorzystam :P

 

A co do fachowości to mam 2 kumpli gaziarzy to wrazie co to i do nich podejde z pytaniem...

 

Myślę, że największa zabawa jest tak na prawdę z ustawieniem sterownika... Ale dam rade :roll2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Gazownik i Fachowiec te dwa słowa w 90% przypadków się wykluczają, bardziej pasuje Gazownik Druciarz Naciągacz po wpłaceniu kasy Olewacz Zabywacz itd.
Opublikowano
Nie zgodzę się z Tobą że to naciągacze i druciarze. Znam 2 i polecić ich mogę spokojnie w swoim mieście natomiast jest też wielu których radzę unikać jak ognia. Poza tym Miki czy TY masz przypadkiem 105 KM bo ten gaz z allegro jest do 100 KM a z tego co się orientuję to powinno się zakładać parownik na większa moc niż ma samochód, np jak masz 100 KM to założyć do 150. Poprawcie się jeśli nie mam racji bo na 100% pewny nie jestem.

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Opublikowano
(...) tylko i wyłącznie stag 300 nie ma sensu ładować się w prinsy czy OMVL w szczególności do bmw 1.6. .

 

Kolego co masz do OMVL'a? Ja jezdze juz na nim 5 rok i jest perfekt a wczesniej jezdzilem wlasnie na STAGU i jak sobie tylko przypomne to juz mi wątroba nadgniwa..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.