Skocz do zawartości

Wymiana szyby przedniej


malpa84

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś kupiłem szybę przednią do mojej Bawarki i chcę ją wymienić sam. Na co zwrócić uwagę :?: Jak jest zamontowana uszczelka :?: Jeśli jest wymienialna jak ją ściągnąć :?: Proszę o podpowiedzi które mogą być pomocne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego wolę się poradzić kolegów z forum, ktoś na pewno kiedyś chciał lub nawet wymieniał szybę.

PS. Wczoraj wprawiałem z kumplem szybę do fiesty - pękła, ale tylko dlatego, że auto jest krzywe (8 mm różnicy na szerokości dziury na szybę mierzonej przy obydwóch drzwiach) i uszczelka nie weszła dobrze :] Ale to taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego

 

Powodzenia życzę z tą szyba, jeśli próbujesz sam to nie zapomnij taśmy, po przyklejeniu sklej z blachą żeby w razie czego jej nie ruszyło,

I jeszcze jak będziesz zmieniał naklejkę rejestracyjną to podobno po suszarce dobrze odchodzi

 

Osobiście bym się za to nie brał, są od tego spece

Mi wymienili w Trójeczce za 80 zł, ale na prawdę nie widać różnicy między oryginalnie wklejoną a robioną przez nich,

 

P.S i nie nabrudzili nic a nic w środku

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kupiłem szybę przednią do mojej Bawarki i chcę ją wymienić sam. ...

 

Nie dziwię się, że myślisz o wymianie własnoręcznej – ja też co jakiś czas zastanawiam się nad tym (20-to letnia szyba już nie jest jak nowa, choć nie jest źle).

Jak widzę czasem przebieg wymiany szyby przez „speców”, to mam same obawy (o różne rzeczy).

 

(choćby wymiana w autku mojej Ani na początku roku – widziałem, że chłopaki mają zwyczaj w każdym aucie nieźle skakać sobie po progach z obydwu stron – bo tak jest im wygodniej. Poza tym dla pewności, żeby było szczelnie, dają tyle kleju, że wyłazi zza słupka od wewnątrz. Dobrze, że klej czarny, bo zlewa się kolorystycznie z czarnym obrzeżem szyby)

 

Dlatego, też chętnie przeczytam jakiś fajny instruktaż wymiany przedniej szyby.

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie głównie chodzi mi o sposób ich pracy. Mam sąsiada który wymienia szyby ale jak widzę czasami jak on to robi to szkoda mi nawet tej ostatniej bodajrze prawie nowej Fiesty. Właścicielka zrobiła taka awanturę, że chyba dali jej na "pranie" samochodu, a co za tym idzie nie zarobili tylko stracili... Niestety taka jest nasza rzeczywistość, przykre ale prawdziwe :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy niestety nie zgodzę się z Wami,

 

Przyznaje, że pełno u nas tzw. papraków, ale i są tacy którzy chcą mieć klienta na przyszłość. Jednak ja nie generalizuje

 

Mi w E36 położyli dywaniki na progi, tam gdzie idzie listwa skośna, a jest z weluru jasnego ( jak chyba w każdej E36) było i jest czysto, kleju nie było ani trochę za dużo, mam już nową szybę ponad rok i wszystko jest ok :D nawet ręce faceta były czyste.

 

Cena też bardzo dobra 80 zł z wymianą starej to dla mnie gra nie warta świeczki.

 

Ale życzę Ci kolego powodzenia, pewnie też byłbym zrażony jak i by mi coś zniszczyli czy zabrudzili.

 

P.S Wszystko zależy od mechanika i jego podejścia do zadania

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie chodzi jedynie o to, żeby podłożyli coś pod buciory jak włażą na progi - ale żeby wogóle po nich nie skakali. Takie progi do tego nie służą - ja przynajmniej nie chcę mieć miażdżonych uszczelek, lub lakieru pod listwą =======BMW========.

Poza tym, samo usuwanie pozostałości po starym kleju i uszczelkach - podejrzewam, że najczęściej jest inwazyjne dla blachy - dlatego dopiero po latach wyjdzie jaka była dbałość o to podczas wymiany szyby. Zazwyczaj (albo zawsze) wymiana szyby trwa ok. 1-2h - to wg mnie jest czas wystarczający jedynie na "wymianę szyby", a nie dbałość o "szczegóły" - a trudno, żeby warsztat decydował się na tempo: 1szyba/cały dzień.

 

Jedyne miejsca, którym chyba ufałbym, to AutoClassicService w Warszawie, może też ASO. Warsztat Adama, z tego co wiem, ma doświadczenie w renowacji staroci – a to już duży plus, bo wiedzą co to precyzja i mają pojęcie, jak mści się różnego rodzaju niedbałość.

 

Jak będę wymieniał moją szybę, to wybiorę któryś z takich wariantów:

- zaproponuje porządnemu warsztatowi np. 500zł za samą robociznę, ale umowa taka, że jestem przy robocie (i nawet sam w niej uczestniczę)

- sam zabieram się za wymianę (bo narzędzia i wiedzę da się zdobyć)

 

Pozdrawiam :)

 

P.S.

Wracając jeszcze do Tigry Aniowej - zanim trafiliśmy do miejsca, w którym szyba została wymieniona, byliśmy w innym, w którym pierwotnie umówiliśmy się. Odjechaliśmy jednak wkurzeni po tym, jak gość przy nas porysował tą nową, sprowadzoną szybę, wyjmując ją z jakiegoś „magazynu” pod chmurką, gdzie szyby były przedzielone jedynie jakąś bibułą :duh: (zresztą niedbale ułożoną). Potem zaproponował rabat – 20zł i ani grosza mniej. :duh:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację kolego a może też po prostu trafiałeś na papraków

A 500zł za samą wymianę????j':shock:', to mi za nówkę szybę 240 i 80 zł wymiana.

 

Mi tak jak już pisałem w 3 wymienili b.dobrze, po roku czasu nie widzę różnicy, facet przyniósł mi szybę, pokazał co będzie montowane, a po drugie w passacie taty też ci sami wymieniali i to ponad 3 lata temu i dalej jest wszystko b. dobrze.

 

a co do czasu to ja zostawiałem auto na ok 4-5 godzin, facet nie dałby mi gwarancji jeśli bym odjechał nią wcześniej.

 

To tyle na ten temat, bronie akurat tego zakładu bo po prostu jestem bardzo zadowolony, ale i znam takich co umieją "naprawić" jedno a przy okazji zniszczyć drugie i ubrudzić auto.

 

P.S Życzę powodzenia z wymianą

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A 500zł za samą wymianę???? ...

Tak strzelam tylko - licząc, że wystarczy na to, żeby było zrobione "po mojemu" ;)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po twojemu będzie jak sam sobie zrobisz :)

Mam nadzieję, że w końcu temat się rozkręci bo jak nie to spartoczą mi robotę u sąsiada albo gdzieś indziej i będzie kiszka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym udać się do specjalistów bo w e39 to nie jest proste, u mnie do wymiany jest uszczelka wkoło szyby,aby ją wymienić trzeba wycinać szybę,tak mi powiedzieli szybiarze z praktyką koszt-200zł, uszczelka 70zł wymiana 130 wtym koszt drugiej szyby gdyby pękła przy wycinaniu biorą to na siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze cza pamiętać że w tych serwisach też robią tylko ludzie ...

ja ma przykre doświadczenie z autami kupionymi w Żorach - pierw była Omega i w niej wkleili nową szybę a po kilku dniach ona się cała odkleiła no i prawie to samo z e39 - też kupiłem w Żorach i też miało szybę tam wklejaną i jak leciał deszcz to kapało mi po nogach

z tym że nie wiem jaki warsztat jest tam taki dobry bo przy mnie tego nie kleili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bez czujników zapłaciłem 260 zł z kosztami transportu za oryginał używany oczywiście.

Jeśli chodzi o wymianę, to wyżynarkę będę miał.

Chyba jednak zaryzykuje i sam to zrobię, tzn. z kumplem który już wymieniał właśnie w mojej Buni szybę jak była jego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bez czujników zapłaciłem 260 zł z kosztami transportu za oryginał używany oczywiście.

Jeśli chodzi o wymianę, to wyżynarkę będę miał.

Chyba jednak zaryzykuje i sam to zrobię, tzn. z kumplem który już wymieniał właśnie w mojej Buni szybę jak była jego :)

śmiało rób samemu

kleju nie zdrapują do gołej blachy , przy okazji poczyść i zabezpiecz miejsca skorodowane

a nakładanie nowego kleju jest w miare łatwe bo tuba z klejem ma tak ukształtowaną końcówkę że grubość i kształt sam się układa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze kwestia uszczelki: jest jednorazowego użytku czy można ją śmiało później zakładać jeszcze raz :?: Jeśli można ją ściągnąć to jak jest przymocowana :?: Czy czasami nie na jakichś spinkach :?: BMW lubi spineczki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wymieniłem tą szybę u fachowca i myślę, że dobrze zrobiłem bo w międzyczasie u kumpla w fordzie nam pękła przy wkładaniu :]

Ale nie o to chodzi - chcę sprawdzić czy gdzieś nie cieknie tylko nie bardzo wiem jak... Może ma ktoś jakieś pomysły :?: Inna sprawa to to jak ściągnąć boczek z przednich słupków :?: Wczoraj próbowałem ale nie chciałem urwać bo szklarz chyba źle to pozakładał. Trzyma się na 100% na kołku pod napisem AIR BAG od góry i na uszczelce bo resztę mogę normalnie nacisnąć i się ugnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.