Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Kupiłem właśnie pięknego czarnego touringa. Mam jednak trzy problemy:

1. Czasami temperatura silnika się podnosi trochę, jak tylko ruszę wszystko wraca do normy, co to może być? Dzieje się to bardzo rzadko.

2. Klimatyzacja – jak jadę na trasie to wszystko jest w porządku, chłodzi aż za dobrze, ale jak tylko się zatrzymam (np światła) od razu przestaje chłodzić i zaczyna śmierdzieć wilgocią. Dodam, że klima była uzupełniana.

3. Tylna klapa – strasznie hałasuje na dołkach, da się coś z tym zrobić?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Opublikowano
Witam wszystkich!

Kupiłem właśnie pięknego czarnego touringa. Mam jednak trzy problemy:

1. Czasami temperatura silnika się podnosi trochę, jak tylko ruszę wszystko wraca do normy, co to może być? Dzieje się to bardzo rzadko.

2. Klimatyzacja – jak jadę na trasie to wszystko jest w porządku, chłodzi aż za dobrze, ale jak tylko się zatrzymam (np światła) od razu przestaje chłodzić i zaczyna śmierdzieć wilgocią. Dodam, że klima była uzupełniana.

3. Tylna klapa – strasznie hałasuje na dołkach, da się coś z tym zrobić?

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

1. Sprawdz Wisko tzn jak silnik jest zimny wentylator powinnien sie lekko obracac, jak silnik goracy wisko powinno stac w miejscu bez mozliwosci obrotu. Jezeli masz inne objawy wisko sie zawsze obraca kup nowe, wymien termostat koszt ok 60 zł a masz pewnosc ze sie otwiera i zamyka

2. wymieniles filtr i ja odgrzybiles? spr czy masz drozne kanaly odplywowe z komory filtrowej i nie ma tam lisci i innych pasci

3. spr czy nie da sie delikatnie schowac uchwytu w pasie tylnym, odkrec go i schowaj delikatnie ewentualnie zamek w klapie analogicznie w druga strone, spr czy nie masz pochowanych tych gum amortyzujacych czy nie sa za mocno wkrecone.

brokat_
Opublikowano

Punkt 2 i 3 tak jak opisuje poprzednik.

 

Punkt 1 też , ale mogą też być problemy np z uszczelką pod głowicą , pompą wodną , ewentualnie mało płynu.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

 

1. Sprawdz Wisko tzn jak silnik jest zimny wentylator powinnien sie lekko obracac, jak silnik goracy wisko powinno stac w miejscu bez mozliwosci obrotu. Jezeli masz inne objawy wisko sie zawsze obraca kup nowe, wymien termostat koszt ok 60 zł a masz pewnosc ze sie otwiera i zamyka

 

jak to powinno stać w miejscu?

Opublikowano

 

1. Sprawdz Wisko tzn jak silnik jest zimny wentylator powinnien sie lekko obracac, jak silnik goracy wisko powinno stac w miejscu bez mozliwosci obrotu. Jezeli masz inne objawy wisko sie zawsze obraca kup nowe, wymien termostat koszt ok 60 zł a masz pewnosc ze sie otwiera i zamyka

 

jak to powinno stać w miejscu?

 

opór na łozysku bedzie tak duzy ze go nie przekrecisz na wylaczonym cieplym silniku zblokuje sie, a jak silnik bedzie chodzil to wisko bedzie sie krecilo. Bylo na forum duzo na temat zasad dzialania sprzegla wisko :) jak bys mial problem daj numer to przedzwonie wytlumacze CI co i jak

brokat_
Opublikowano
Witam wszystkich!

Kupiłem właśnie pięknego czarnego touringa. Mam jednak trzy problemy:

1. Czasami temperatura silnika się podnosi trochę, jak tylko ruszę wszystko wraca do normy, co to może być? Dzieje się to bardzo rzadko.

2. Klimatyzacja – jak jadę na trasie to wszystko jest w porządku, chłodzi aż za dobrze, ale jak tylko się zatrzymam (np światła) od razu przestaje chłodzić i zaczyna śmierdzieć wilgocią. Dodam, że klima była uzupełniana.

3. Tylna klapa – strasznie hałasuje na dołkach, da się coś z tym zrobić?

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

Moim zdaniem 1 i 2 problem może być spowodowany nie działającym lub źle działającym wentylatorem klimatyzacji. Sprawdź na włączonym aucie czy jak włączasz klimę to włącza sie wentylator (na chłodnicy od przedniej strony auta.)

Opublikowano
Popieram poprzednika: jak wentylator klimy się nie załącza, to na postoju wiatrak na wisko nie nadąża, rośnie temperatura w układzie chłodzenia i ciśnienie czynnika w układzie klimatyzacji do wartości, przy której aby nie doszło do wyrzucenia czynnika zaworem bezpieczeństwa, odłączona jest sprężarka klimatyzacji... po pewnym czasie, jak spadnie ciśnienie załącza się ponownie... Jak ruszysz, to pęd powietrza "robi" za wentylator...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Popieram poprzednika: jak wentylator klimy się nie załącza, to na postoju wiatrak na wisko nie nadąża, rośnie temperatura w układzie chłodzenia i ciśnienie czynnika w układzie klimatyzacji do wartości, przy której aby nie doszło do wyrzucenia czynnika zaworem bezpieczeństwa, odłączona jest sprężarka klimatyzacji... po pewnym czasie, jak spadnie ciśnienie załącza się ponownie... Jak ruszysz, to pęd powietrza "robi" za wentylator...

 

Ale jak stoję i podniosę obroty tak do 1200 to klima znowu zaczyna chłodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.