Skocz do zawartości

Skyrzania biegów


Rafcik086

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowni Koledzy mam takie pytanie co ile km należy zmieniać płyn w skrzyniach automatycznych. Powodem mojego pytania jest fakt iż jadąc sobie spokojnie nagle na desce rozdzielczej miałem dyskotekę komputer pokazał że siadł ABS itp jednak gdy stanąłem na poboczu zgasiłem moją czarną perłę próbowałem jeszcze raz odpalić komputer pokazał że skrzynia siadła próbując go odpalić raz zakręcił i tak jakby akumulator był słaby wskaźnik paliwa itp zaczął wariować. Postanowiłem odłączyć akumulator na chwile i to zadziałało przekręciłem kluczyć błąd był jednak odpalił normalnie wszystko ok i błąd zniknął. Zrobiłem jakieś 60 km i już więcej się to nie powtórzyło. Dodam że moja becia ma przejechane 135 tys rok 2005 silnik 2,5d dlatego pytanie co ile wymienia się olej byłem z 2 miesiącu temu na serwisie to serwisant powiedział mi że płyn wymienia się niby co 200 tys ale nie wiem czy mu do końca wierzyć. A jeszcze mam pytanie czy idzie sprawdzić jakoś poziom tego płynu lub jego właściwości?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie przejmuj sie u bardzo wielu uzytkownikow e60 glupieje czasem komputer wystarczy ponowanie zapalic samochod oleju w skrzyni sie nie wymienia jezeli mial bys braki oleju to przy 90-100 km/h strasznie buczalo by ci przy rownomiernej jezdzie jak masz pytania odezwij sie na gg1097715 ( zostaw wiadomosc)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie serwis mowi, ze oleju sie nie wymienia. Jednakze jesli skrzynia pracuje trudnych warunkach ( np. auto czesto ciagnie przyczepe) zaleca sie wyiane oleju co 150 kkm.

 

ps. ja wymienilem olej wraz z filtrem po 135 kkm. Koszt poza ASO ok 1000 zl.

 

ps2. a bledem sie nie przejmuj chyba, ze sie bedzie pojawial czesto i trwale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że już kiedyś miałem podobny przypadek tzn z 2 miesiące temu. Akurat wtedy samochód był dzień po ogólnym serwisie tzn podłączyli go do komputera by sprawdzić jego wszystkie parametry (ogólny przegląd) i okazało się że trzeba wymienić jakąś uszczelkę na skrzyni korbowej ponieważ był jakiś wyciek a nie znali przyczyny zaczęli od tych najtańszych rzeczy kazali przyjechać za tydzień żeby sprawdzić czy wszystko jest ok (udało im się trafić z tą uszczelką koszt ok 600 zł) no i tak jak wspominałem dzień po serwisie wyjeżdżam z podwórka i dyskoteka pokazało wszystko co możliwe ABS, skrzynia, silnik, wspomaganie i wiele innych :-) oczywiście zgasiłem maszyne poczekałem chwile odpalił normalnie i było ok. Gdy po tygodniu pojechałem na serwis wspomniałem im o owym zdarzeniu serwisant stwierdził że tak bywa że nieraz źle coś z kluczyka komputer odczyta i że mam się nie przejmować. Ale dzisiaj to już się trochę wystraszyłem gdy zgasiłem i nie mogłem już odpalić ale naszczęście kiedyś wyczytałem na owym forum że trzeba go odłączyć od akumulatora i zadziałało. Jednak wyczytałem też że nieraz odłączenie go od aku może nieźle namieszać czy to prawda?? Wiecie coś o tym?? Pozdrawiam dziękuje wszystkim za odpowiedzi i cieszę sie że jest takie forum na którym można się dowiedzieć bardzo wielu rzeczy i otrzymać wiele wskazówek. A dodam jeszcze że skrzynia chodzi gładko biegi przerzuca równo przez żadnych hałasów nic więc chyba olej w skrzyni jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jesdem zdania, że przy obecnych standardach produkcji masowej, stopień komplikacji układów elektronicznych w aspekcie ich współpracy z mechaniką, dobiegł kresu....

Dalej będzie już tylko gorzej. Dopiero samchody elektryczne sprawe troche wyprostują.

 

Tych nieustalonych stanów Wam szczerze nie zazdroszcze.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo po rozładowaniu aku... ale to nic groznego i znika po ponownym odpaleniu..

 

co do wymiany oleju w skrzyni sa dwie szkoły

1. ASO twierdzi ze nie jest to zalecane i oni niechetnie to robia

2. wszyscy poza ASO twierdza ze sie wymienia jedynie sa podzielone zdania co do przebiegu...

 

osobiscie wymieniłem olej po 125tkm olej+filtr czyli w przypadku e60 cała miska olejowa około 1000zł juz nie pamietam

ale wydaje mi sie ze płynniej zmiena biegi miedzy 1-2 i 2-3

 

gryzł mnie ten temat strasznie ale nie załuje olej wymieniałem jakis miesiać temu zrobiłem juz około 10tkm i jestem zadowolony

 

z tego co mechanicy mówia to ASO nie zaleca wymiany oleju poniewaz po około 300tkm przyjedzie potencjalny uzytkownik e60 i stwierdzi ze skrzynia nie pracuje tak jak powinna to mu skrzynke za 30tpln wymienia

... moim zdanie 1000zł za wymiane oleju to nie jest dużo a napewno nie zaszkodzi...

KUPIE E30 325i lub 325e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej byłem przejazdem niedaleko serwisu i podjechałem do mojego serwisanta powiedział że jeśli jeszcze raz się tak zdarzy w najbliższym czasie tzn że akumulator jest do wymiany (koszt nowego akumulatora do tego modelu ok 1200 zł) może ma ktoś wejścia na nowe akumulatory do e60. A wracając do tej wizyty w serwisie to mówię do niego że akumulator 3 lata tylko wytrzymuje a on mówi Panie niekiedy przyjeżdżają tacy co mają na gwarancji np po pół roku więc aż dziwne z tymi akumulatorami a powiedział jeszcze że ogólnie te nowe bmw są bardzo czułe jak jest już trochę słabszy akumulator. Ogólnie to nie łatwe życie z tymi e60tkami ale cóż za piękny wygląd i za nowoczesne silniki pełne elektroniki trzeba swoje wycierpieć Pozdrawiam wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli forum ma mieć poziom, i chcesz żeby ktokolwiek czytał to co piszesz, to pisz po ludzku.

 

Ok, to że sie nie znasz na czymś, to nie powód żeby dawać sie robić w balona.

Akumulator to akumulator, nieważne czy jest w Tranacie, Bentleyu czy Migu 31.

No chyba że ma kształ trójkąta :lol:

 

Dowiedz sie jakiej pojemności ma być akumulator ( ile Ah) pójdź do sklepu dobrego z różnymi częściami i Ci dobiorą odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z akumulatorem "ze sklepu z częściami" proponuje dać sobie spokój. Kup jednak taki jaki przewiduje producent (750zł 120ah).Musi mieć odpowiednia moc rozruchową i pojemność. zastosowany w E60 jest też niższy niż dostępne na rynku typowe.aku w E60 to b.ważny element.po wyłączeniu stacyjki wiele urządzeń nie tylko jest na podtrzymaniu ale w stanie pracy.niektóre nawet do 1h. brak adpowiedniego napięcia lub masy to w tym aucia to katastrofa. wyłączane są wtedy poszczególne systemy jak abs, kontrola trakcji, aktywna kierownica skrzynia w tryb awaryjny itd. pamiętaj że twoje auto to nie E34 czy E39 i odłączenie akumulatora powoduje tylko kodowane przez system dodatkowe błędy. proponuję wymienić ako.jest to pierwsze rozsądne działanie i możliwe że problem zginie. w mojej E60 miałem prztarty kabel w wiązce który czasami gdzieś dotykał i objawy z lampkami były takie same. co do oleju, ta ja u mnie wymienię przy 200tkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa kolego dorób jeszcze jakąś kosmiczną ideologie od sprzedawcy z ASO :lol: :lol: i płyn do spryskiwaczy też kupuj w ASO.

 

Są normalne sklepy które dystrybuują akumulatory, i mają dostawy od głównego dystrybutora, tak samo jak ASO.

Więc daruj sobie te cudzysłowy, bo rozumiem że to personel w ASO Ci wbił do głowy pogarde dla zwykłego sklepu, ale bez jaj.....

 

Przepłacać 2,5 raz za zwykłą baterię to porażka, co jak co, ale chłopaki z ASO mają umiejętność wciskania ludziom kitu,

 

Widze wszakże postęp, bo 1200 spadło do 750 pln hehe a zaraz sie okaże że za 500 plnów można mieć markowy (banner, sznajder) akumulator o wymaganej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie nie bądź nieznośny. Nie musisz odrazu każdego kto napisze kwitować. A co do akumulatora 5 postów wcześniej pisałeś, że akumulator najwyższej klasy można kupić za 600 zł, a teraz się śmiejesz, że za chwile ktoś napisze 500 zł. Widzę, że jesteś znawcą od wszystkiego tzn. od akumulatorów, znasz bardzo dobrze techniki sprzedaży i w pewnym stopniu nawet działania marketingowe.

Ps. z drugiej strony co ty możesz wiedzieć o e60, pewnie w niej nawet nie siedziałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie nie bądź nieznośny. Nie musisz odrazu każdego kto napisze kwitować. A co do akumulatora 5 postów wcześniej pisałeś, że akumulator najwyższej klasy można kupić za 600 zł, a teraz się śmiejesz, że za chwile ktoś napisze 500 zł. Widzę, że jesteś znawcą od wszystkiego tzn. od akumulatorów, znasz bardzo dobrze techniki sprzedaży i w pewnym stopniu nawet działania marketingowe.

Ps. z drugiej strony co ty możesz wiedzieć o e60, pewnie w niej nawet nie siedziałeś

Ledwo jest na forum i juz cwaniakuje.Masz słabą e60 i czym sie podniecasz :lol: .Może kolega w garażu ma bentleya, czy innego czorta nie twój interes kto co ma i w czym siedział :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz Rafcik jak uważasz. Nie mam też nic do zwykłych sklepów. po prostu nie jest łatwo kupić takie ako które w pełni odpowiada potrzebom E60. za wiele przy tym aucie nie zaoszczędzisz. niedawno zakupiłem kpl. tarcz i klocków wydawałoby się renomowanej fitmy ATE. po 1tkm do wymiany. wszystko drży. i co? w sklepie gość "a może pan za mocno hamował albo wiechał na rozgrzanych w kałużę". kupiłem org. w Niemczech(różnica 300zł/kpl.) i po problemie. żadnych drgań
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hesio4 a te klocki z niemiec to jakiej firmy kupiłeś pytam bo zbliża mi się wymiana za 4 tys km.

Rafala6 może i jestem początkujący, ale przez takich jak boogie ludzie nie chcą odpisywać, bo znajdzie się taki jeden mądrala, co wszystko zawsze najlepiej wie i nikt inny się nie może wypowiedzieć, bo on jest największym znawcą. A ty nie musisz stawać odrazu w jego obronie bo ma prawie 900 postów więcej odemnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafcik, nie rób scen.....

 

Odechciewa sie ludziom pomagać, od pewnego czasu przestaje to robić, bo jak komuś chcesz przysługe zrobić, to on Cię jeszcze w de kopnie.

 

Jak znawca kolego ? hehehehe

Po prostu trzeźwo myślący.

 

W sumie nie moja broszka, jeśli Cię stać przepłacać za wszytsko 2, 3 razy, to co mnie to interesuje. Płać za wymiane oleju 1400 pln, za klocki 1300. Dzięki Tobie ktoś inny musi żyć.

 

Umówmy się że wcale nie chciałem Ci pomóc, a wyłącznie satyrycznie podeszłem do Twojego nieobeznania zupełnego z techniką (jak mniemam).

Ale po to na forum jesteś, jak mniemam również, żeby coś może z tego wynieść.

 

Na marginesie, nie demonizowałbym potrzeb e60, tym bardziej że nie macie mocnych aut - klocki.

Po prostu auto ma kupe elektroniki non stop działającej, i dlatego potrzebuje baterii o dużej pojemności. Nic więcej.

A budowa akumulatora jest taka sama od 100 lat.

 

Klocki............. niestety są kombinowane.

POjawiły się inoformacje jakiś czas temu, że ATE np. zleca produkcje gdzieś na południu Europy, czy w Polsce, i na tej samej taśmie robią wiele klocków, o różnych markach.

Ja gdzieś 4 lata temu się zawiodłem na klockach ATE, popękały przy hamowaniach 200+, i dlatego teraz Ferrodo i Textar polecam osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie nie bądź nieznośny....

Dokładnie...

 

....Taaa kolego dorób jeszcze jakąś kosmiczną ideologie od sprzedawcy z ASOi płyn do spryskiwaczy też kupuj w ASO....

Odechciewa sie ludziom pomagać, od pewnego czasu przestaje to robić, ...Umówmy się że wcale nie chciałem Ci pomóc, a wyłącznie satyrycznie podeszłem do Twojego nieobeznania zupełnego z techniką (jak mniemam).....

 

Boogie : nie zaśmiecaj – nie pomagaj – nie dodawaj mi roboty :idea:

 

Awersja do ASO to Twój problem... Jak ktoś będzie chciał sobie kupić w ASO zapasowy silnik i wozić go na tylnej kanapie – to też nie Twoja sprawa, dlatego nie wtryniaj się do dyskusji ludzi, którzy chcą mieć spokój od takiej pomocy, jak Twoja.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Rafcik jakiej firmy bo kupiłem po prostu oryg. w salonie BMW w Niemczech. Nie jestem przesadnym fanem ASO i oleju w silniku tam nie wymieniam. Jednak wlewam to co BMW zaleca(castrol slx 0W30 LL-04)

Jak pisałem wcześniej o tarczach , próbowałem przyoszczędzić (ATE) i przysłowie się sprawdziło "tanio kupisz, dwa razy kupisz". pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.