Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...do silnika M57 w 330xd Touring z 2002 roku z przebiegiem 120 000 - o ile wierzyć wskazaniom licznika ;)

 

Poprzedni własciciel zalewał Esso Ultra 10W40. Ale takowego dostać u mnie nie mogę...

 

Jaki proponujecie zamiennik? Jakiś Shell, Mobil, Total?

Szukałem na forum, ale informacji o oleju do tego silnika nie zdołałem znaleźć :(

 

Instrukcja obsługi w tym względzie też jest dla mnie cokolwiek nie jasna, bo sie specjalnie na tym nie znam... Piszą tam, że ma spełniać specyfikację ACEA A3/B4 i być Longlife-01.

 

I jak rozumieć tekst w instrukcji:

 

Najpierw jest napisane:

"Silniki benzynowe i Diesla.

Najwyższe wymagania jakościowe spełniają oleje dopuszczone przez BMW jako "Longlife-01 FE" lub "Longlife-01".

Oleje "Longlife-01 FE" mogą przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa."

 

A zaraz po tym:

"Proszę stosować tylko dopuszczone oleje "Longlife-01. Oleje "Longlife-01 FE" są nieodpowiednie."

 

Czyli "Longlife-01 FE" nie są odpowiednie do mojego silnika?

Opublikowano

Na 0W40 nie, bo nie dość, że obecne oleje są wszystkie ze sobą mieszalne w obrębie wszystkich klas API SH, SJ, SL, SM oraz wszystkich klas SAE XXWXX to jeszcze obecnie wszystkie markowe oleje zarówno mineralne jak i syntetyczne mają podobne (dobre) właściwości myjąco-dyspergujące (wysoki wskaźnik TBN w okolicach 10). Ponadto wszystkie oleje z tą samą liczbą po W (np. W40) mają z założenia tą samą lepkość oleju w 100*C, co oznacza że olej 15W40 wcale nie jest gęstszy od 0W40 po jego rozgrzaniu. Jedynie, gdy jest zimny. Więc grubszy film olejowy będzie tworzył nam olej np. 15W50, bo ten jest wyraźnie bardziej lepki po rozgrzaniu.

 

Za to olej 5W30 jest wyraźnie rzadszy po rozgrzaniu od oleju 5W40, dlatego przy dobieraniu oleju w silniku należy stosować olej W30 tylko wtedy, gdy od początku taki był lany lub silnik ma niewielki przebieg.

Opublikowano
Na 0W40 nie, bo nie dość, że obecne oleje są wszystkie ze sobą mieszalne w obrębie wszystkich klas API SH, SJ, SL, SM oraz wszystkich klas SAE XXWXX to jeszcze obecnie wszystkie markowe oleje zarówno mineralne jak i syntetyczne mają podobne (dobre) właściwości myjąco-dyspergujące (wysoki wskaźnik TBN w okolicach 10). Ponadto wszystkie oleje z tą samą liczbą po W (np. W40) mają z założenia tą samą lepkość oleju w 100*C, co oznacza że olej 15W40 wcale nie jest gęstszy od 0W40 po jego rozgrzaniu. Jedynie, gdy jest zimny. Więc grubszy film olejowy będzie tworzył nam olej np. 15W50, bo ten jest wyraźnie bardziej lepki po rozgrzaniu.

 

Za to olej 5W30 jest wyraźnie rzadszy po rozgrzaniu od oleju 5W40, dlatego przy dobieraniu oleju w silniku należy stosować olej W30 tylko wtedy, gdy od początku taki był lany lub silnik ma niewielki przebieg.

 

Dzięki serdeczne raz jeszcze!

Opublikowano
Śmiało lej syntetyk 0w40 i nie przejmuj się przebiegiem. Ja wlałem castrola edge sport 0w40 do swojej z przebiegiem o 100 tyś większym i śmiga jak marzenie :) Kto smaruje ten jedzie ;)

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano

Ok. Dzieki za rady...

 

Ale cały czas nurtuje mnie ten tekst z instrukcji...

 

Najpierw jest napisane:

"Silniki benzynowe i Diesla.

Najwyższe wymagania jakościowe spełniają oleje dopuszczone przez BMW jako "Longlife-01 FE" lub "Longlife-01".

Oleje "Longlife-01 FE" mogą przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa."

 

A zaraz po tym:

"Proszę stosować tylko dopuszczone oleje "Longlife-01. Oleje "Longlife-01 FE" są nieodpowiednie."

 

 

To w koncu jak jest z tym "Longlife-01 FE"?

Opublikowano
Ja zalałem (tak jak poprzedni właściciel) Castrol Magnatec 10W40. Zrobiłem 5000 km i wszystko w jak najlepszym porządku. Przebieg mam 175 000 km. Jeżeli poprzedni właściciel lał 10W40 to zalej takim samym np. Castrolem.
Opublikowano

Ja proponuję zamknąć ten temat - na forum jest bardzo dużo tematów dotyczących olejów. Żaden nowy temat dotyczący oleju niczego tutaj nie wniesie - więc po co kontynuować ????

pzdr,

Opublikowano
Ja zalałem (tak jak poprzedni właściciel) Castrol Magnatec 10W40. Zrobiłem 5000 km i wszystko w jak najlepszym porządku. Przebieg mam 175 000 km. Jeżeli poprzedni właściciel lał 10W40 to zalej takim samym np. Castrolem.

Magnateca 10W40 to ja leję do starej E30 która pewnie ma z milion przebiegu. Do kilkuletniej bawarki wlałbym coś lepszego :cool2:

Opublikowano
Ja zalałem (tak jak poprzedni właściciel) Castrol Magnatec 10W40. Zrobiłem 5000 km i wszystko w jak najlepszym porządku. Przebieg mam 175 000 km. Jeżeli poprzedni właściciel lał 10W40 to zalej takim samym np. Castrolem.

Magnateca 10W40 to ja leję do starej E30 która pewnie ma z milion przebiegu. Do kilkuletniej bawarki wlałbym coś lepszego :cool2:

 

DokŁadnie.

 

Dlaczego ludzie leją do nowoczesnych, wielozaworowych sześciocylindrowców olej póŁsynettyczny 10w40?

 

Instrukcja zezwala wyŁącznie na olej syntetyczny.

Opublikowano
Tuningują te silniki, chwalą się ile wyciągają koników, a potem leją póŁsyntetyk, albo o zgrozo mineraŁ.
Opublikowano
dziwi mnie olej jaki wlewał poprzednik , 10w ?? półsyntetyk ? jak on na tym jezdził to nie wiem , zarżnąć turbo łatwo

 

Ten Esso Ultra 10W40 to syntetyk zdaje się - nie półsyntetyk...

Opublikowano
dziwi mnie olej jaki wlewał poprzednik , 10w ?? półsyntetyk ? jak on na tym jezdził to nie wiem , zarżnąć turbo łatwo

 

Ten Esso Ultra 10W40 to syntetyk zdaje się - nie półsyntetyk...

 

Nie sądzę, http://www4.esso.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLESUltra_10W-40.asp

to do Twojego silnika dozwolony jest:

0w30, 5w30 i 0w40

Opublikowano
dziwi mnie olej jaki wlewał poprzednik , 10w ?? półsyntetyk ? jak on na tym jezdził to nie wiem , zarżnąć turbo łatwo

 

Ten Esso Ultra 10W40 to syntetyk zdaje się - nie półsyntetyk...

 

Nie sądzę, http://www4.esso.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLESUltra_10W-40.asp

to do Twojego silnika dozwolony jest:

0w30, 5w30 i 0w40

 

Osz...

 

Ale ja teraz zaleję np. Castrolem Edge Sport 0W40 to cos się stanie????

 

Nie rozwalę silnika w ten sposób? Nie rozszczelnię go albo coś w tym guście?

Opublikowano
Lej syntetyk i się nie martw. Syf w silniku robi się od nie zmieniania oleju wcale lub od oleju bardzo niskiej jakości. Esso, który wskazaŁeś jest dobrym olejem i pewnie tragedii by nie byŁo gdybyś na nim zostaŁ, ale skoro producent zaleca syntetyk to niech tak zostanie. Poza tym synetyk long life możesz zmieniać co 25 tys km, więc koszt nie jest straszny.
Opublikowano
dziwi mnie olej jaki wlewał poprzednik , 10w ?? półsyntetyk ? jak on na tym jezdził to nie wiem , zarżnąć turbo łatwo

 

Ten Esso Ultra 10W40 to syntetyk zdaje się - nie półsyntetyk...

 

Nie sądzę, http://www4.esso.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLESUltra_10W-40.asp

to do Twojego silnika dozwolony jest:

0w30, 5w30 i 0w40

 

dokładnie max 5w , ja 10w wlewam do piły łancuchowej do smarowania łancucha , tam to jest OK :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.