Skocz do zawartości

dzwiek przy kolach skreconych na max


kawu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu - jaki powinien sie wydobywac dzwiek z przekladni przy maksymalnie skreconych kolach. Pytam bo u mnie jest potezne skrzypienie (a doswiadczenie mam tylko z poprzednich Opli - bylo to delikatne stukotanie w ogole nie nieprzyjemne dla ucha). Dzwiek jest na prawde nie do wytrzymania - wczoraj sie dowiedzialem ze slychac go z okolo 200-300 m tak jakby to byly piski opon. Jedyne co zaobserwowalem to wycieka mi oleum przy prawej koncowce drazka, zero luzow, zero stukow.

 

pozdrawiam

kawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wspomaganie? Jak tak to może pompa umiera :think:

 

no wlasnie mam wspomaganie. to co pisalem o oplach to byly auta ze wspomaganiem.

kiedys slyszalem nie wiem czy prawidlowo, ze na max skreconych kolach to sie odpowietrza uklad wspomagania i dlatego jest glosniej ale az tak :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu trzeba naciągnąć pasek od wspomagania, który się ślizga i piszczy niemiłosiernie. Sam to miałem.

 

Na 99,9% masz to samo.

 

Żeby mieć 100% pewności zrób tak:

- znajdź sobie ten pasek o którym mówię,

- psiknij na niego WD40 - z wyczuciem - tak żeby go zwilżyć

- skręć kierownicę na maksa - powinno być ok.

 

A teraz podciągnij pasek.

 

Wiesz może być tak, że przydałoby się go wymienić, ale z doświadczenia wiem, że wystarczy podciągnąć.

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn możesz wymienić, ale TO PISZCZY PASEK OD WSPOMAGANIA i w sumie co da wymiana płynu?

Zwilżysz pasek i sam zobaczysz, że to jest TO. I podciągnij go.

 

jest dokladnie tak jak napisal High-Tech :P wystarczyly dwa psikniecia WD 40 i jak reka odjal. teraz musze tylko naciagnac lub wymienic pasek i bedzie calkiem OK. nota bene jak sie przyjzalem to widac ze pasek podczas pracy silnika wychyla sie w gore - taki jest loozny :)

 

pozdrawiam i dziekuje zyczac szerokiej drogi

kawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części podczepiam się pod pytanie. Mój problem jest troszkę inny: Przy skręconych na maxa kołach obroty silnika spadają i zaczynają falować. Czy wie ktoś co to może być? Normalnie nie mam problemów z falującymi obrotami, dzieje się to tylko przy max skręconych kołach.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części podczepiam się pod pytanie. Mój problem jest troszkę inny: Przy skręconych na maxa kołach obroty silnika spadają i zaczynają falować. Czy wie ktoś co to może być? Normalnie nie mam problemów z falującymi obrotami, dzieje się to tylko przy max skręconych kołach.

 

mi kiedys ktos powiedzial ze to normalne przy bardziej zuzytym silniku .. poprostu przy max skreconych kolach jest duzo wieksze obciazenie dla silnika .. czy jakos tak, dopoki ci silnik nie gasnie to chyba wszystko jest ok ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak na moje oko to nie powinno się dłużej niż kilka (tak do 5 na oko) sekund trzymać kierownicy w maksymalnym skręcie przy wspomaganiu hydraulicznym.

Układ pracuje wtedy na maksymalnym wydatku, otwierają się zawory przelewowe (zwrotne czy jak to nazwać), co jest na dłuższą chwile szkodliwe dla pompy wspomagania.

Byłem zmuszony wymienić taką pompę, (co prawda nie z, BMW ale i tak robią te pompy parę firm)

 

http://img118.echo.cx/img118/9936/img01521iq.th.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.