Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja z tylu mam 245/45/17 a z przodu 225/40/17 i wszystko jest ok nigdzie nie obciera ale to tez duzo zalezy od et felgi ja mam akurat 20 wiec jest na styk ( wieksze juz nie wejda) ale szczerze mowiac odrazam wszystkim takie szerokie laczki na nasze polskie drogi , wpadasz w koleine po tirze to jedziesz jak po szynach , nastepne zaloze maks 225 lub 215 szerszych juz , natomiast na rownej drodze prowadzi sie cudnie i auto zyskalo znaczaco na starcie przyczepnosci ( wczesniej mialem 205 to do 3 biegu wlacznie kola tak mocno buksowaly ze ledwo co sie samochod poruszal , oczywiscie przy ostarym starcie) a teraz na 1 zakreci moze z 3 obroty i idzie jak pocisk ;)

 

pozdrawiam

Opublikowano
ale ty masz 2.0 a ja mam 2.5 a to jest wielka roznica

 

Do 328i szły w serii 205 a w porównianiu do 325i to też jest wielka róznica.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

jakbym mial lyse na maxa opony to by sie jeszcze lepiej kleil do suchego asfaltu , nieprawdaz ?? :duh:

 

powaznie na oponach 205 ( co prawda byly z 2003 r) moze to mialo jakis wplyw na to , ale jak robiles strzal ze sprzegla przy okolo 6 tys obrotow to 1 i 2 stales w mijscu ( bez hamulca ) a na 3 lekko zaczynal odjezdzac , a teraz przy 245 na 1 przy szybkim stracie przy okolo 4 tys obrotow lekko zapiszczy i odrazu lapie przyczepnosc a jak wrzucam 2 to tylko lekki uslizg i idzie dalej do przodu , no ale po naszych drogach na takich oponach jezdzi sie fatalnie , nie mowiac juz o tym ze jak sie leci okolo 120-140 i wpada sie w koleiny po tirze to jest masakra , nie mowiac juz o hamowaniu w takiej koleinie :mad2: :mad2:

 

pozdrawiam

Opublikowano
jakbym mial lyse na maxa opony to by sie jeszcze lepiej kleil do suchego asfaltu , nieprawdaz ?? :duh:

 

Hehe odpowiem pytaniem na pytanie. Czy w takim razie skoro łyse opony tak dobrze się kleją drogi to auto z łysymi oponami zatrzyma się szybciej niż to z nowymi ? :D Kolego zastanów się co piszesz :lol: A co do buksowania na 1 i 2 nadal nie wierze, bo sam posiadam 325Ci i nie ma szans stojąc w miejscu, żeby ruszyć w miejscu i piszczeć na jedyne a później i dwójce i stać w miejscu, baa nie da się tego zrobić nawet powoli odjeżdżając po prostu w pewnym momencie na 1 auto łapie przyczepność i jedzie ;) Oczywiście zrzucając szybko na 2 może się jeszcze lekko uśliznąć ale nie ma mowy o staniu w miejscu z zapiętym drugim biegiem.

 

Ps. Auto mam sprawne ;)

Opublikowano

wezmy to na chlopski rozum , jesli opony sa totalnie lyse i przypominaja tak zwane "slicki" to maja mnijsza przyczepnosc niz nowe ( zakladamy ze mieszanka i sklad gumy sie nie zmienil opona nie sparciala itp ) , to powiem Ci ze nie wiem co robiles w szkole ale chyba lekcje fizyki notorycznie opuszczales , nowe oczywiscie lepiej sie trzymja ana mokrym i wilgotnym asfalcie bo poto jest bienik opony aby miala ktoredy woda uciekac , a nie poto zeby byla wieksza przyczepnosc, i wieksza powierzchnia styku opony z asfaltem tym wieksza przyczpnosc ( na tej zasadzie dzialaja szersze i wezsze opony) , a propo twojego samochodu czy ty przypadkiem nie masz ESP , ktore uniemozliwia Ci buksowanie kolami ?? :roll: , a moze juz silniczek niedomaga , nie wnikam , wkazdym mac razie u mnie w bmw e36 325i jak mialem opony 205 zalozone to w mijscu moglem palic kapcia na 3 biegu ( uzywajac hamulca) a teraz musze sie mocno natrudzic zeby stac w mijscu na 2 biegu

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Mam DSC, które da się całkowicie wyłączyć a mój silniczek na pewno sprawuje się dużo lepiej niż twój :mrgreen: A co do opon to trudno, nie będę Cię przekonywał skoro i tak masz swoją teorie, swoją drogą błędną moim zdaniem ;) Edytowane przez ShakeIt
Opublikowano
hi, hi a umnie po wyłączeniu esp, co najwyżej lekko zabuksóje i to tylko na mokrym :twisted2:

 

Musisz wymienić opony na stare i łyse :mrgreen: :twisted2: Tzn. że w żaden sposób nie da się pobawić takim 4x4 ? Nawet w zimie ? :( :mrgreen:

Opublikowano
hi, hi a umnie po wyłączeniu esp, co najwyżej lekko zabuksóje i to tylko na mokrym :twisted2:

 

Musisz wymienić opony na stare i łyse :mrgreen: :twisted2: Tzn. że w żaden sposób nie da się pobawić takim 4x4 ? Nawet w zimie ? :( :mrgreen:

 

:cry2: :cry2: fakt drifting to nie dla mnie

Opublikowano

Łyse opony mogą się lepiej trzymać na idealnie gładkim i suchym asfalcie - taki praktycznie nie występuje u nas. Przy chropowatej nawierzchni bieżnik spisuje się lepiej, bo ma za co "łapać".

 

A 4x4 można się pobawić, ale nie w Warszawie, bo tu śnieg nie występuje :lol:

Opublikowano

ale kolega juz dodał ze stoi w meijscu na hamulcu... i jeszcze moze ma amory od produkcji auta nie wymieniane... i slizga sie i slizga...

jak dla mnei cos masz nie tak z autem...ze Ci tak nei łapie przyczepnosc... moze nei masz zbierznosci... i nie lapie Ci całą oponą...

według mnie nie jest tu sprawa super silnika... , bardziej jakiejs usterki np. w zawieszeniu...

245 jak do e36 to chyab za duze...

tak jak pisze saku... nie za szerokie nie za waskie..powierdzam ze225 to max

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
jeżeli ktoś chce jezdzić 50km/h i pokazywać swoje extra lacze to 245 będą w sam raz,ale do normalnego jeżdżenia gdzie na naszych drogach królują koleiny po prostu się nie nadają.Ja wybrałem 205 bo już przy 225 było za dużo roboty z utrzymanie prostego toru jazdy.
A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ktoś dużo jeździ i ma trochę rozsądku wybierze 205, ładnie prezentują się w 3-jkach 215-225. Wyżej czyli np: 245 to już fantazja, a auto wygląda raczej śmiesznie. Uczciwa opona 205 w aucie 150-200 konnym spokojnie poradzi sobie z przeniesieniem mocy na asfalt. O ile auto ma oczywiście sprawna zawiechę, a przede wszystkim amory.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.