Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, dzisiaj postanowiłem sprawdzić autko pod komputerem i wyskoczyło mi 6 błędów:

 

41 - przepływomierz

200 - DME SELF TEST

66 - SIGNAL BULGIAR ALARM

201 - O2S 2

203 - O2S CONTROL 2

13 - O2S 1

Silnik 3l V8

Po resecie został tylko błąd 41 czyli uszkodzony przepływomierz, i tak sie zastanawiam czy te błędy związane z sondami mogły powstać przez przepływkę?? Autko stało tydzien czasu nie odpalane gdy je odpaliłem strasznie rzucało i tak jak by nie chodziło na wszystkie gary po chwili to ustało ale było strasznie zamulone.

Teraz mam wymienić przepływomierz i przyjechać znowu na komputer sprawdzić.

Czy uszkodzona przepływka tez mogła być przyczyna źle działającej instaklacji LPG (sekwencja STAG 300) tzn. na poczatku przy wyższych obrotach tracił silnik moc tak jak by paliwa nie dostawał, później po ustwieniau map niby było lepiej problem ustał ale za to było czuć że jest słabszy

Aha czy przepływka E32 jest taka sama jak E38 3l V8

 

Dodam że przed kasowaniem błędów silnik jakoś dziwnie chodził, nierówno, telepotało nim i np przy parkowaniu potrafił zgasnąć albo obroty spadały poniżej 500obr na Pb, po resecie jak ręką odjął zaczął pracować równo nic nie telepie nie gaśnie tzn nie schodzi poniżej 500odr. Mam nadzieje że jak wymienię tą przepływkę to problem całkowicie ustąpi.

Opublikowano

Teoretycznie taki sam jak u Ciebie przepływomierz występuje:

 

 

BMW 3 (E36)

 

325 i (1992.03 - 1999.04); 2494 ccm - 192 KM/141 kW; Silnik: M 50 B 25 (Vanos)

 

BMW 5 (E34)

 

525 i 24V (1989.09 - 1995.09); 2494 ccm - 192 KM/141 kW; Silnik: M 50 B 25; M 52 B 25 (Vanos)

 

525 i X 24V (1991.10 - 1995.09); 2494 ccm - 192 KM/141 kW; Silnik: M 52 B 25 (Vanos)

 

530 i V8 (1992.09 - 1995.09); 2997 ccm - 218 KM/160 kW; Silnik: M 60 B 30

 

BMW 5 (E39)

 

535 i (1996.04 - 1999.03); 3498 ccm - 235 KM/173 kW; Silnik: M 62 B (35 8 S1)

 

BMW 7 (E32)

 

730 i,iL V8 (1992.04 - 1994.09); 2997 ccm - 218 KM/160 kW; Silnik: M 60 B 30

 

BMW 7 (E38)

 

730 i,iL (1994.10 - 2001.11); 2997 ccm - 218 KM/160 kW; Silnik: M 60 B 30

 

735 i,iL (1996.01 - 2001.11); 3498 ccm - 235 KM/173 kW; Silnik: M 62 B (35 8 S1)

 

 

Na przyszłość proponuje korzystać z:

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&arch=0

http://bmwfans.info/original/

 

Jak będziesz kupował przepływke to sprawdź czy numery się zgadzają z tą co ma być.

Opublikowano
No widzisz tam szukałem i właśnie tak mi się wydawało że są takie same ale teraz dzwoniłem do gościa który ma od E38 i mówi mi przez telefon ze nie pasuje inna srednica tych węży jest czy coś takiego. ifdę zobaczyć jaki ja mam dokładnie jutro giełda wiec może coś kupie i zrobię jeszcze w sobotę
Opublikowano
Może togłupie pytanie ale rozumiem że mam szukać przepływki po kodzie 1 747 155 niezależnie z jakiego jest silnika czy modelu
Opublikowano
Nowy nr BMW 13 62 1 747 155 lub BOSCH 0 280 217 502 Wtedy unikniesz złego zakupu. Jak tam jest ze średnicami nie wiem przepływomierze wydawało mi się że są te same że 4.0 V8 miał większą.
Opublikowano

3.0 ma chyba 80mm a 4.0 100mm - jakos tak - z 4.0 w kazdym razie nie pasuje ...

 

szukaj z koncowka 155 - to samo jest w 2,5 litra m50 ...

 

 

jak zmienisz przeplywke to sie dowiesz czy to jej wina - wszystko jest mozliwe - do konca ciezko wyczuc co dme 3.3 robi podczas usterki jednego z podzespołow - napewno bierze jego srednia wartos - ale co z reszta - tego nie widomo...

 

zmien , skasuj bledy , pojezdzij i znow na kompa...

Opublikowano

Jutro jak kupię przepływomierz to od razu jadę z nim pod kompa, zobaczymy czy w ogóle wykasuje się ten błąd 41 no i oczywiście po tygodniu znowu na kompa, najgorsze jest to że przez ten tydzień auto będzie stało bo ja wyjeżdżam na delegacje tygodniową bądź dwu tygodniową, ale postaram sie pojeździć jeszcze jutro i w niedzielę, jak coś już bede wiedział dam znać, trzymajcie kciuki obym dobrą(sprawną )przepływkę kupił.

 

A mam jeszcze pytanie załóżmy że jutro wszystko pójdzie tak jak powinno,błąd się wykasuje dolegliwości znikną czy wtedy mogę jeździć już na gazie, czy lepiej się wstrzymać aż do regulacji, pisze do regulacji ponieważ na przeglądzie wyszło że mam za bogatą mieszankę LPG i przy ruszaniu autko się dławiło itd.

 

Czy źle ustawione mapy(rozsypane) mogą coś uszkodzić bądź np znowu wprowadzić sondy w jakiś błąd.

 

Generalnie po skasowaniu błędów mechanik powiedział że na Pb sondy pracują bardzo dobrze i w ogóle dało się zauważyć różnice w kulturze pracy silnika przed kasowaniem strasznie nim telepało jak by zapłon wypadał czy coś w tym stylu po skasowaniu jak rękom odjął, z tym że zajechałem pod dom zgasiłem auto za jakieś 30 minut odpaliłem ponownie na Pb i to samo telepanie, więc śmiem myśleć że uszkodzona przepływka ma zły wpływ na sondy

Opublikowano
No i wymieniłem pierwsze wrażenia załamka, nic się nie poprawiło odpalam silnik a on kuleje jak by miał zaraz się rozsypać, dzwonie do mechanika żeby podpiąć pod kompa a on mi mówi że dzisiaj go nie ma ,w tym momęcie totalna załamka, jedynie co mnie trzymało przy nadziei to to że koleś od którego kupiłem przepływke mówił że jak by coś nie tak to bez problemu wymieni bądź odda kasę jak nie będzie miał na wymianę, ale nie poddając się tak szybko pojechałem na przejażdżkę po chwili niby zaczął chodzić lepiej ale dalej było czuć że się dusi jak mu sie gaz wciśnie itd, zajechałem na CPN zatankowałem, odpalam i słyszę już różnice w pracy silnika, myślę ooo, coś chyba zaczyna się dziać wyjeżdżam na prostą wciskam gaz a tam miłe uczucie lekkiego wciskania w fotel i zero dławienia się ciągnie ładnie do końca na każdym biegu, zatrzymuję sie na światłach i co... i nic nie telepie nie rzuca pracuje tak jak powinien narazie jestem zadowolony czekam aż silnik całkowicie ostygnie żebym mógł sprawdzic jak się teraz zachowuje na zimnym, oczywiście za tydzień na kompa, dam jeszcze znać co i jak.
Opublikowano

Jeszcze co dobrego zauważyłem po wymianie przepływomierza,

-spadło mi spalanie miałem tak około 15l przy ekonomicznej jeździe, teraz mam 11l przy jeździe bez oszczędzania sprawdziłem na razie na trasie 20km gdzie troszkę wyprzedzałem i średnia prędkość 120km/h,

-nie mam już tak odczuwalnego spadku mocy na włączonej klimie,

-przy ruszaniu bądź toczeniu się na 2 biegu i dodaniu gazu nie ma tego szarpnięcia przyduszenia

no i czekam do jutra rana żeby zobaczyć jak autko odpali po przestanej nocy,

 

a mam jeszcze pytanie czy mogę teraz jeździć na gazie czy lepiej poczekać aż podłącze się pod kompa i sprawdzę mapy w jakim są stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.