Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam moim problemem jest od długiego czasu ciężkie prowadzenie auta. Posiadam BMW E36 sedan 1993 rok. W aucie praktycznie wymieniłem całe zawieszenie amorki nowe tył bilstein przód Sachs oczywiście gazowe sprężyny z tyłu nowe końcówki przednich wahaczy nowe Meyla tuleje końcowe przednich wahaczy nowe i to od BMW M3 3.2 kupowane w serwisie BMW. Z tyłu wymienione wszystkie tuleje i w progach i w całym zawieszeniu w koszyku tym co trzyma dyfer tez zostały wymienione 4 tuleje oczywiście wszystko Lemfordera i mam taki problem wcześniej miałem stare opony już praktycznie łyse to mi na dziurach przeskakiwała. Teraz kupiłem opony używane z dość wysokim bieżnikiem 205/60/15 z Tyłu mam Continetal Premium a z przodu Michalin pilot i teraz ma taki problem ze auto na tych oponach strasznie pływa strasznie ciężko się prowadzi gdy auto stoi na asfalcie i wezmę nogo pomacham za hak na boki to widać jak ostro auto buja się na oponach. Ale czy to możliwe że to przez opony?? dodam to już 3 komplet w zimę kupiłem 4 nowe zimówki i tak samo auto się zachowywało pływało. Byłem już chyba z 5 razy na geometrii gdzieś na forum już wysyłałem wynik ustawień niby wszystko jest ok. po geometrii nie widać żeby auto było bite luzów tez nigdzie nie ma na przekładni też nie ma luzów a prowadzi się bardzo ciężko czy to możliwe ze to za wysoki profil opon? ale przecież BMW zaleca 205/60/15 co to może być??? Jak u was się prowadza bemki na takich oponach??
Opublikowano

Wymieniałeś może tuleje wahacza wzdłużnego z tyłu :?:

Jeśli są padnięte to auto pływa że szok. A na żadnej ścieżce diagnostycznej nie wyjdzie że są wybite.

Mnie strasznie waliły na dołach. A jak jest u Ciebie :?:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
U siebie nie wymieniłem tylko tulei tych co są przy koszyku tym który trzyma dyfer tych od tego wahacza co trzyma sprężynę i tego na dole i tulei pływających z tyłu a reszta jest nowa. A pyzatym na dziurach jest idealna cisza. Ale auto pływa jak szalone jest ciężkie w prowadzeniu.
Opublikowano
to nie jest raczej wina opon,ja do niedawna miałem 195/65/15 i prowadził sie idealnie.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
I ja myślę ze to nie może być wina opon skoro BMW przewidziało takie opony to powinno się prowadzić dobrze ale gdzie szukać winy.???
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam ten sam problem troche spraw poprawila sie po zmianie opon z 195/65 r15 na 205/55 ZR 16. Podejrzewam ze moze to byc cos z maglownica luzy ktore sa nie wyczuwalne a powoduja plywanie auta.

 

Pozdr.

BMW "Today, tomorrow, always"
Opublikowano

Małe luzy mogą powodować zwiększone drgania na kierownicy, ale nie bujanie autem.

 

dj_mlody12 wcześniej na jakich oponach jeździłeś? jakiej szerokości masz felgi i na jakim ciśnieniu jeździsz?

 

 

U mnie opony 205/60 R15 Continental PremiumContact były na przodzie i tyle, felgi szerokości 7 cali, nic nie buja. Zawieszenia nie robiłem.

 

Teraz mam na przodzie Semperity TopSpeed2 205/60 R15 i też jest spokój.

 

Pozdrawiam ;)

Opublikowano
Witam felgi mam oryginalne BMW 7J cos tam coś tam. Wcześniej miałem założone opony KUMHO POWER MAX jak ja kupiłem to prowadziła się jak BMW a teraz poprowadzi się gorzej starego fiata co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania na szarpakach nic nikt nie jest w stanie wykryć wszystko jest ok. Dodam że jadąc po dziurach np. na zakręcie jak są dziury to czuje jak wpadnę w dziurę jak cała mi tak jakby się przesuwała w bok przez dziurę tak jakby za lekka byłą
Opublikowano
witam....tez mam ten sam problem tylko ze ja podejzewam luzy w zawieszeniu.Autko na dziurach zachowuje sie jakby przeskakiwalo w bok.Tylko ja mam kola 215 45 17 ale to i tak dziwne.A ktora to jest ta tuleja wahacza wzdluznego z tylu,zebym u siebie ja tez wymienil??????
Opublikowano

205/60/15 i pływa mi strasznie na koleinach

....tydzień temu wymieniane z przodu 2 tuleje i 4 sworznie oraz 2 łączniki stabilizatora i dalej pływa ....po tej operacji nie ustawiano mi zbieżności bo muszę jeszcze osłony gumowe założyć ....wiec mam teraz 'rozbieżnie' ustawione koła i to jest ponoć powód "pływania"

....na dniach jadę na zbieżność i zobaczę czy to prawda

Opublikowano

Kupiłeś opony używane... niby z dobrym bieżnikiem -:)

Ja też zrobiłem ten błąd jak miałem e36 - tragedia była na oponach 195/65/15 auto woziło na koleinach że szok, kupiłem nowe opony - zwykłe polskie sava jakieś tam i problem ustał jak reką odjął.

 

podobnie było w e39, które mam obecnie- kilka miesięcy walczyłem z wyeliminowaniem myszkowania po drodze ,bujania itp, wymieniłem prawie całe zawieszenie i nic.

Problem ustał jak kupiłem 4 nowe opony 225/55/16, teraz mogę trzymać kierownicę 2 palcami- kolein nie czuję w ogóle.

 

Moja rada:

Wywal te używki, kup nowe opony i problem będzie z głowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.