Skocz do zawartości

Przegub monokinetyczny.....????


pawelkrk23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i mam pytanie....poniewaz od jakiegos czasu drecza mnie stuki w tylnej czesci autka przy wrzucaniu jedynki a czasami przy zmianie z 1 na 2 - sprawca calego zamieszania najprawdopodobniej bedzie przegub monokinetyczny.....czy zna ktos moze jakis sposob na jego sprawdzenie i czy ten przegub to bedzie numer 14...?????http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i mam pytanie....poniewaz od jakiegos czasu drecza mnie stuki w tylnej czesci autka przy wrzucaniu jedynki a czasami przy zmianie z 1 na 2 - sprawca calego zamieszania najprawdopodobniej bedzie przegub monokinetyczny.....czy zna ktos moze jakis sposob na jego sprawdzenie i czy ten przegub to bedzie numer 14...?????http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

 

Przyjacielu - monokinetyczny to był ostatnio w Syrenie. Cechuje go zmiana prędkości obrotowej (falowanie). Od tamtych czasów wszystkie auta mają przeguby homokinetyczne.

To tak na marginesie. A w twoim przypadku sprawdził bym najpierw tuleje "w progach" i mocowanie przekładni głównej (dyfra) do nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Męczy mi podobny problem, który opisałem w wątku tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=84412&highlight=

 

Warto tam zaglądać poniewaz temat nie jest / lub jest banalny!

 

"Tą kinetyczną część" o której mowa też wymieniałem, ale to nie pomogło.

 

Przez ostatnie dwa tygodnie mam małe dziecko w domu :)... a więc nie zajmowałem się samochodem. W tym tygodniu wróce do tematu. Odezwę się w tam tym wątku o zmianach.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mono czy tez homo".....tak sie sklada ze w tej kwestii jestem laikiem a przegladajac starsze posty na forum pisano o "mono" dlatego tez uzylem takiego sformuowania (nie wiem jak bylo za czasow syrenek i prawde powiedziawszy nie interesuje mnie to ale wiem ze na tym forum spotkalem sie z monokinetycznym a nie homo)a dla laika to wystarczy zeby uzyc takowego zwrotu....wszystkie poduszki posprawdzane, podpora walu rowniez....iwszystkie inne elementy na ktore sie natknalem na forum....nie wiem tylko gdzie ten przegub jest i dlatego sie pytam czy to jest czesc numer 14.....

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze ta część nr 14 jest przy wejściu do mostu? A moze to coś w środku wału czyli części od 7 do 11?

Mam to samo o czym piszę w sąsiednim temacie. Po czym rozpoznajesz tą homo czy hydro usterkę?

 

Ja mogę zajrzeć pod auto ale czuję, że wiele nie wybadam. Chyba musiałbym się udać do jakiegoś mechanika...

 

U mnie objaw właśnie przy ruszaniu a czasami przy mocnym hamowaniu silnikiem. Coś tam sobie stuka w okolicach tylnego mostu pod podłogą.

 

Kto wie czy nie dolega nam to samo...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn.ogolnie chodzi mi o to ze w sumie wszystko juz sprawdzone tylko nie mam pojecia gdzie ten przegub jest....a mysle ze moze to byc on poniewaz sugeruje sie postami ktore czytalem i dlatego tez chcialbym ten przegub sprawdzic....co do stukow to mam je tylko i wylacznie przy zmianie biegow przewaznie przy wrzucaniu jedynki badz wstecznego i zastanawiam sie czy np. moze to byc ostatnie lozysko miedzy skrzynia a walem....ale na po0czatku chce sprawdzic ten przegub....czasami pojawia sie rowniez metaliczny dzwiek przy puszczaniu nogi z gazu badz tez przy dodawaniu - ale to akurat wydaje mi sie ze bedzie spowodowane luzem krzyzaka....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie cos podobnego mianowicie przy wrzucaniu 1 lub wstecznego słychac jakby lekkie stuknięcie, dla mnie to jakby sprzegło "ciągneło" byc może sprzegło sie kończy albo trzeba odpowietrzyc siłownik sprzęgła na razie jeżdze , żadnych innych niepokojacych objawów nie mam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mono czy tez homo".....tak sie sklada ze w tej kwestii jestem laikiem a przegladajac starsze posty na forum pisano o "mono" dlatego tez uzylem takiego sformuowania (nie wiem jak bylo za czasow syrenek i prawde powiedziawszy nie interesuje mnie to ale wiem ze na tym forum spotkalem sie z monokinetycznym a nie homo)a dla laika to wystarczy zeby uzyc takowego zwrotu....wszystkie poduszki posprawdzane, podpora walu rowniez....iwszystkie inne elementy na ktore sie natknalem na forum....nie wiem tylko gdzie ten przegub jest i dlatego sie pytam czy to jest czesc numer 14.....

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

 

Spokojnie, nie miałem zamiaru podkreślać twojej niewiedzy a tylko trochę Cię wyedukować. Oczywiście nikogo nie zmuszę do poszerzenia nowej wiedzy.

Jeśli sprawdziłeś mocowanie dyfra di podłogi samochodu, co było często usterką w pierwszych modelach e46, i tuleje w progu są ok, to chyba tylko krzyżak. Niestety część nr 14 to sprzęgło elastyczne - ono psuje się na końcu. Raczej przegub (homokinetyczny)wału lub półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.....wielkie dzieki i nie chodzi tutaj o zmuszanie kogos do poszerzania swojej wiedzy....bmw mam raptem niecaly rok....wczesniej jezdzilem audi - takze o tym samochodzie moge Ci wiele powiedziec ale co sie tyczy bmw jestem kompletnym laikiem i dlatego tez zwracam sie z prosba na tym forum....a czy w takim razie moglbys mi wskazac na reolem ten przegub homokinetyczny....????z gory bardzo dziekuje za info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że jest razem z wałem - myślę że wobec tego nie jest wymienny. Oczywiście być może ma ktoś na to sposób, ale nowego w serwisie nie kupisz.

 

A w ogóle to odszczekuję: przegub na wale jest przegubem krzyżakowym, czyli prostym a więc w pewnym sensie monokinetycznym. Dla takiego rozwiązania jak w BMW, czyli zarówno skrzynia jak i dyfefr przymocowane do nadwozia, nie ma potrzeby stosowania rozwiązań homokinetycznych. Na przykład dwa krzyżaki przestawione o 90 stopni to już rozwiązanie homokinetyczne, choć każdy z nich z osobna jest nadal przegubem prostym.

Każdy przegub (układ przegubów) półosi będzie rozwiązaniem homokinetycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rysunku który podałeś widać go na wale, bez numeru. Poniżej części nr 12 i 13

 

Pamiętaj jednak że pierwsze e46 miały problem z wyrywającym się mocowaniem tylnej belki - dawało to też efektu uderzenia przy zmianie biegów.

Edytowane przez isys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.....dzisiaj jeszcze raz wszedloem pod autko i dokladnie sprawdzilem mocowanie dyfra do podlogi.....no i patrze a tu z jednej strony podloga peknieta (tak ok.5cm) przy samym mocowaniu....widac ze to pekniecie tak troszeczke sie rozchodzi....ciezko to bylo dostrzec pierwszym razem - wszystko konserwacja zasmarowane....tylko czy rzeczywiscie to moze byc przyczyna takiego tepego uderzenia (stojac dzisiaj na postoju na zmiane wrzucalem jedynke i wsteczny i co jakis czas slychac ten stuk).....w kazdym badz razie jutro zabieram sie za male spawanko i zrobienie wzmocnien....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.....dzisiaj jeszcze raz wszedloem pod autko i dokladnie sprawdzilem mocowanie dyfra do podlogi.....no i patrze a tu z jednej strony podloga peknieta (tak ok.5cm) przy samym mocowaniu....widac ze to pekniecie tak troszeczke sie rozchodzi....ciezko to bylo dostrzec pierwszym razem - wszystko konserwacja zasmarowane....tylko czy rzeczywiscie to moze byc przyczyna takiego tepego uderzenia (stojac dzisiaj na postoju na zmiane wrzucalem jedynke i wsteczny i co jakis czas slychac ten stuk).....w kazdym badz razie jutro zabieram sie za male spawanko i zrobienie wzmocnien....

 

 

Sic... obawiam się, że u mnie bedzie to samo... Czy to jakaś przypadłość E46?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh.....dzisiaj wszystko ladnie pospawane no i coz z tego jak nadal stuka....tylko i wylacznie przy szybkim wrzucaniu jedynki badz wstecznego....nie tak jak wczesniej myslalem przy szybkim wysprzeglaniu...stuk jest dokladnie z tylu autka w momencie gdy np.wrzucajac jedynke czuje sie na drazku zmiany biegow ten delikatny opor....wydaje mi sie ze moze to byc przegub polosi....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem dziś u mechanika.

Przejechał się obejrzał autko na podnośniku.

 

Nic się od podwozia nie urywa jeśli chodzi o mocowania dyfra, krzyżaki, łączniki też ok.

 

Problemem jest podobno jakaś poduszka z przodu przy skrzyni i z tyłu przy dyfrze, ja siedziałem w środku na podnośniku i kręciłem kołami więc nie widziałem tego od spodu i nie wiem dokładnie o którą część chodzi.

Zrozumiałem, że dyfer czy tam jego mocowanie ma luz i stąd te stuki i trzeszczenie.

Koszt przedniej poduszki ok 60zł, tylnej ok 200zł jeśli znajdzie się zamiennik. Do tego robocizna. Będę wymieniał po urlopie ale wcześniej podjadę to jeszcze innego serwisu BMW aby potwierdzić.

 

PS. Może ktoś z was wie o którą część moze chodzić?

Która z części to może być? 2, 4, 7, 17?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

 

Pewnie lepiej wymieniać od razu parami albo więcej części skoro i tak muszą to rozebrać?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.