Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapalam, wszystko jest tak jak zawsze. Silnik chodzi równo, nie szarpie, nie przerywa. Wrzucam D, jedziemy. Zatrzymuje się na światłach i po 1 - 2 min. gaśnie. Tak po prostu, bez żadnej walki, szarpania, nierównej pracy. Skrzynia na P, zapalam tak jak zwykle bez żadnego problemu, wrzucam D, jedziemy dalej, zatrzymuję się na światłach, 1 - 2 min. gaśnie.....itd.

Poza gaśnięciem nie ma innych niepokojących objawów.

Objawy są na benzynie i LPG(Stag-300), na benzynie żadziej.

Co się zmieniło niedawno:

Do wystąpienia problemu jak podczas jazdy puściłem gaz, to hamowanie silnikiem było prawie niezauważalne, wskazówka średniego spalania była w okolicach 4 - 6l/100km.

Teraz jak puszczam gaz, to jest takie pstryk, wskazówka śr. spalania na 0l/100km, hamowanie silnikiem silniejsze.

2 razy zdażyło się, że wskazówka od średniego spalania cały czas pokazywała 0l/100km, po zgaszeniu i zapaleniu silnika wszystko wróciło do normy.

 

Jeżeli to jest istotne, to: spalanie w normie, przepływomierz regenerowany, przewody WN mają niecały rok(10tys. km), świece zmieniane jakieś 7 - 8 tys. km temu, myślę, że antyzłodzieja możemy wykluczyć.

 

E32 94r m30b35

Opublikowano

Dokładnie tak jak Łukasz735 piszę. Sprawdziłbym poprawność działania silniczka krokowego, czujnik położenia przepustnicy i samą przepustnice.

 

Czy wcześniej była założona instalacja I lub II generacji?

 

Co to znaczy przepływomierz regenerowany??

Opublikowano

Witam wszystich

 

Pierwsze co zrobię, to sprawdzę czujnik położenia wału - taka diagnoza pojawiła się najczęściej.

 

7 ostatnich znaków w VIN to DA29143, czyli wg dekoderów VIN styczeń '94 3.0. - także swapa raczej wykluczam.

 

W 2001r. przyjechało z NL do PL i od początku jest "w rodzinie".

 

Od 2001r. była założona instalacja II generacji, po przejęciu autka na wiosnę zmieniłem na Stag300.

Przez te 7 lat, pomimo częstej wymiany świec, kabi, kopułek, palców, przepływomierzy zaliczyła pewną ilość strzałów.

 

Przepływomierz regenerowany oznacz to, że po wystrzale i uszkodzeniu przez wygięcie tej blaszki w środku, zawozi się go do speca, który to go rozkręca/rozcina, prostuje blaszkę, skręca/skleja silikonem i później przepływomierz sprawia wrażenie dobrego (uff.., ale wielokrotnie złożone zdanie wyszło ;) .

Sprawianie wrażenia dobrego tzn. skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów, spala normalne ilości paliwa, obroty nie falują, nie gaśnie.

 

Z tego co widzę, to wizyta na komputerze jest raczej niezbędna.

Proszę o poradę jak to rozwiązać pod względem strategii, aby nie nawymieniać za dużo dobrych części i nie jeździć na kompa za dużo razy.

 

Czy poprawność działania czujnika położenia wału da się sprawdzić miernikiem?

Jak sprawdzić krokowca już czytałem, sprawdzę w sobotę.

Czujnik położenia przepustnicy i przepustnica - hmm... Problem gaśnięcia występuje tylko i wyłącznie na biegu jałowym i przy postoju na D. Czy przepustnica nie jest wtedy zamknięta?

Opublikowano

Twój kolega napisał że masz M30B35 a takich nie było już '94. Czujnika da się zmierzyć rezystancje 520 Ω ± 30Ω.

 

Jaką masz przepustnice?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.