Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Można tylko i wyłącznie poprzez komputer. Albo w BMW albo u jakiegoś innego elektryka z komputerem. Koszt w serwisie to ok 50 zł. (z tego, co słyszałem). Sam niestety nie dasz rady usunąc tych kontrolek.

 

Pozdrawiam

///Mpower
Opublikowano
Komputer jest najrozsądniejszym rozwiązaniem do postawienia diagnozy... Jeśli się okaże, że to któryś z czujników, to po wymianie nie trzeba nic kasować, ABS/ASC sam sie zdiagnozuje/"usunie błędy" i kontrolki zgasną...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Kolego.

1) Najpierw diagnoza urządzeniem diagnostycznym.

2) Następnie weryfikacja pracy sugerowanego przez ECU problematycznego komponentu.

3) Następnie wymiana na działające używane lub nowe.

4) Na samym końcu albo kasowanie za pomocą urządzenia, albo powiedzmy 60km/h i hamulec szybko w podłogę

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
[...]Na samym końcu albo kasowanie za pomocą urządzenia, albo powiedzmy 60km/h i hamulec szybko w podłogę

 

A powitać Kolegę Allcar po - jakby - przerwie...

Ja po wymianie czujników przytargałem do auta kompa, żeby wykasować błędy, ale po przekręceniu stacyjki kontrolki same zgasły...

 

Do Kolegi Allcar

P.S. Rozebrałem wentylator i on ma więcej elektroniki niż mój laptop :mrgreen:. W środku masakra, wszystko zjedzone - auto musiało sie topić w słonej wodzie, ale dopiero u mnie się spalił, a w zasadzie stopił jeden tranzystor Motoroli, zapewne przez jakieś zwarcie, których mogło być wiele. Mam fotki

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

A witam witam.

Wiesz, ostatnio nazbierało mi się zdecydowanie za dużo pracy, dlatego też długo nie zabierałem "głosu" na forum.

Teraz powoli wszystko wraca do normy i wpadam na forum późnymi wieczorami na kilka minutek, a wracając do tematu...

Udało się zdiagnozować jakiś problem z ABS/ASC???

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
ABSi ASC to systemy ktore po wyłaczeniu stacyjki resetuja pamiec tak wiec po usunieciu usterki najcześciej wracaja do normalnej pracy zas bledy zostaja przechowane w buforze pamieci. Najczesciej jesli swieca sie obie kontrolki ulega uszkodzeniu linka silownika ASC zamykajaca i otwierajaca przepustnice podczas dzialania ASC. Po wlaczeniu stacyjki komputer kontroluje dzialnie owego silownika i jezeli nie dostanie info z TPS o prawidlowym dzilaniu silownika zglasza bład ASC. Owy siłownik znajduje sie przy lewym goleniu pod maska silnika. Jesli linka jest cala sprawdz czy dochodzi zasilanie do silownika(zaraz po przekreceniu stacyjki) lub sam silownik za pomoca miernika. Niestety czesto padały same agregaty ABS ale to w samochodach po 1999 roku i produkcji wrzesniowej.
Opublikowano
Najczesciej jesli swieca sie obie kontrolki ulega uszkodzeniu linka silownika ASC zamykajaca i otwierajaca przepustnice podczas dzialania ASC

 

Myślę, że częściej padają czujniki prędkości obrotowej przy kołach...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.