Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przeszukałem forum ale nic konkretnie nie znalazłem wiec się zwracam z prośbą o pomoc.

 

Schodził mi coś płyn chłodniczy - wycieków ani śladu, silnik się nie grzał, ciśnienie nie robiło itp.

Wiec zacząłem od korka. Nic. Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy. Na drugi dzień sprawdzam poziom - poniżej minimum. Odkręciłem korek do odpowietrzania, zaczęło syczeć i poziom płynu i pływak wrócił do góry. No nic myslę - zobaczymy dalej. Jadę do pracy a tu się mi kontrolka chłodnicy włącza. Byłem niedaleko Teresy ( w Łodzi jest tu mechanik od bmw), wiec podjechałem od razu ( tam wymieniałem zbiorniczek). Okazało się ze leje się z korka odpowietrzania i po wykręceniu pękł na pół.

No to myślę sobie - znalazłem przyczynę schodzezi tania płynu.

 

Korek wymieniony. Dzisiaj rano sprawdzam płyn ... znowu poniżej minium - odkręcam korek odpowietrzania schodzi powietrze i poziom wraca na maximum. Po 4 godzinach sprawdziłem znowu i to samo odkręcam odpowietrznik, słychać jak schodzi powietrze i poziom wraca na max.

 

Pomocy. ;)

 

Pozdro

Plodz1

Dylematy
Opublikowano
Może jest tylko źle odpowietrzony. BMW ciężko się odpowietrza, a zwłaszcza silniki 6-cio cylindrowe. Możesz dalej jeździć i dolewać płyn (silnik sam się odpowietrza), ale trochę w ten sposób ryzykujesz przegrzanie, a najlepiej odpowietrz go porządnie.
Opublikowano
źle robisz :!: :!: :!: to że odkręcasz odpowietrznik to łapie powietrze i dlatego płyn idzie wyżej. Po prostu dolej płynu na zimnym silniku na odpowiednią wartość potem sprawdź po jeździe jak odstygnie. Odpowietrznik może być odkręcony jak jest ciśnienie w układzie znaczy się jak jest zakręcony korek i najlepiej jak silnik pracuje. Bemka jak jest wszystko ok to sie sama odpowietrza :!: oto masz ten strumień pod korkiem wlewu. On jest po to aby non stop odpowietrzać układ. Tylko do zalewania układu płynem odkręcam odpowietrznik. Znam dobrze już ten układ bo też wszyscy mówili że bemkę sie ciężko odpowietrza i walczyłe ponad tydzień i okazała się pompa wody więc nie wierze jak ktoś mówi że bemka się nie daje odpowietrzyć. Sorki że się rozpisałem.
Opublikowano

W zbiorniczku nie bąbluje. Gdyby tak robiło to była by pewnie uszczelka pod głowicą. No ale na szczęście takich oznak nie ma.

 

Podjechałem do mechanika jeszcze raz dzisiaj i mi powiedział ze tak być powinno. ( Serwis Jagiełło) ale. zobaczę jeszcze raz sam z tym drugim odpowietrznikiem.

 

Dzięki. Dzisiaj wieczorem jadę do Chorwacji :dance: mam nadzieje tylko ze nie będzie przykrych niespodzianek.

 

Jak coś poprawię to dam znać.

Plodz1

Dylematy
Opublikowano

A ja wróciłem dzisiaj i na 3,5 tys. km dolałem 2,5 l płynu. Co zauważyłem - jak jechałem nocą i włączone było ogrzewanie to płynu nie ubywało a przy włączonej klimie po przejechaniu 200 km czujnik stał na dnie. Czy to jest jakoś powiązane?

Hary

Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano

Ja jestem właśnie w makarskiej. Wcześniej byłem w Zadarze i sprawdzałem płyn i pływak był na maksimum. Dubrownik i powrót do domu. huh Mam nadzieje ze sie już wszystko będzie na "odpowiednim poziomie" ;)

 

Pozdo

Dylematy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.