Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a mianowicie problem jest z odpalaniem i tu wazne - kiedy na dworzu jest cieplo. na zimnym dobrze odpala. gdy jest chlodniej to nie ma problemu, nawet jak silnik jest rozgrzany. zazwyczaj przyczyna jest glowiczka pompy wtryskowej, ale u mnie objawy sa troche inne.

 

gdy silnik jest zimny swiece grzeja, po rozgrzaniu juz sie nie wlaczaja.

 

zielona kontrolka zapala sie na chwile po przekreceniu kluczyka i gasnie. pompka paliwa dziala.

 

kontrolka wtryskow rowniez na chwile sie zapala, ale gasnie szybciej niz zielona. po odlaczeniu wtrysku sterujacego nie ma roznicy w pracy silnika, mocy nie brakuje.

 

po rozlaczeniu czujnika temp, grzanie swiec sie wlacza, ale nie ma roznicy w odpalaniu.

 

diagnostyka wskazala blad czujnika temperatury powietrza w kolektorze, ale zostal naprawiony. (wskazywal 180 stopni, teraz ok 40)

 

koledzy zasugerujcie gdzie szukac przyczyny, cokolwiek, bo ja juz nie mam pomyslu. podobno to nie jest wina pompy wtryskowej, choc jej nie wykluczam.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

az taki wplyw moze miec zewnetrzna temperatura na rozrusznik ? bo jak jest chlodno, np. w nocy albo w zime to nie ma zadnego problemu z odpalaniem. zaczelo sie gdzies w maju jak na dworzu zrobilo sie cieplo.

 

co konkretnie dzieje sie z rozrusznikiem ?

 

aha, no i lepiej odpala jak wlacze zaplon np 2-3 razy przed odpaleniem. tak jakby podczas rozruchu brakowalo paliwa.

 

zawor zwrotny jest zalozony przy pompie.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

ja u siebie mam podobnie lecz nie wiem czy to jest zalezne od temperatury, czasami na zimnym silniku musze dluzej pokrecic , czasami na cieplym a czasami dziala normalnie jak nalezy, ale zauważyłem ze nie mialem takiego problemu przed zmiana kompa sterujacego, moze nalezy kompa jakos zresetowac czy cos w tym stylu?

 

 

iamtheone jak mozesz to wrzuc gdzies fote jak i gdzie zamontowales zaworek zwrotny? i ile kosztowal

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Sorki, ze dopiero teraz ale nie bylo mnie pare dni.

Otoz jezeli chodzi o VW to pojawia sie przebicie na wirniku rozrusznika co powoduje, ze kreci on nieco slabiej. Nie jest to zauwazalne na sluch ale wlasnie efektem tego jest slabe odpalanie na cieplym silniku.

Czesto wlasnie z tego powodu podnosza pompiarze dawke paliwa na rozruch co jest tylko zamaskowaniem awarii. A naprawa rozrusznika (wymiana wirnika) usuwa w 99% usterke w VW

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

odswiezam temat bo cos u mnie umarlo i nie odpala...

 

z tego co wyczytalem to winowajca jest glowiczka pompy wtryskowej i prawdopodobnie u mnie rowniez zawiodla, poniewaz z dnia na dzien co raz gorzej sie odpalalo.

 

wydaje mi sie ze to pewne, jednak dowiedzialem sie ze rowniez przyczyna moze byc elektronika, mianowicie sterownik silnika (czy jak kto woli modul). ile w tym prawdy ?

 

jeszcze mysle ze to moze miec zwiazek z rozrzadem, bo nie wiem kiedy byl pasek zmieniany, choc ja duzo km nie zrobilem i nie byl zbyt mocno naciagniety. moze pasek przeskoczyl i zmienil sie kat wtrysku ? ale moglby az tak bardzo sie przesunac ?

 

jakis czas przed tym jak juz nie odpalila, to normalnie silnik chodzil, nic sie nie dzialo, nawet odpalal jeszcze w miare dobrze. zgasilem silnik i juz pozniej nie odpalil. aha no i przy kreceniu rozrusznikiem w ogole nie podaje paliwa do wtryskiwaczy.

 

bardzo bym prosil o jak najwiecej wypowiedzi, piszcie co wiecie ; ]

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sorki, ze dopiero teraz ale nie bylo mnie pare dni.

Otoz jezeli chodzi o VW to pojawia sie przebicie na wirniku rozrusznika co powoduje, ze kreci on nieco slabiej. Nie jest to zauwazalne na sluch ale wlasnie efektem tego jest slabe odpalanie na cieplym silniku.

Czesto wlasnie z tego powodu podnosza pompiarze dawke paliwa na rozruch co jest tylko zamaskowaniem awarii. A naprawa rozrusznika (wymiana wirnika) usuwa w 99% usterke w VW

 

Potwierdzam

 

Umnie było dokładnie jak u kolegi który założył temat.

Jak jest ciepło to świece grzeją troche krócej i dlatego gorzej pali.

Jak włączałem dwa razy zapłon to paliła lepiej, a na rozgrzanym silniku ledwie zaplała.

Myslałem że to pompa sie kończy, ale zauważyłem że w rozruszniku czasami zawieszają sie szczotki, bo po przekręceniu kluczyka rozrusznik się nie odzywał.

Dopiero jak puknołem czymś metalowym w rozrusznik wtedy kręcił ładnie, ale tylko przez kilka dni.

Wymieniłem rozrusznik (koszt 450 zł i pól roku gwarancji) i teraz pali na dotyk (na zimnym i ciepłym silniku tak samo). Teraz rozrusznik ma pożądnego kopa :norty:

 

Pozdrawiam

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
... ale jesli u mnie bylby rozrusznik, to powinien chociaz troche paliwa podac ? bo teraz ani troche nie daje z pompy.

Jak nie podaje paliwa, to może to pompka w zbiorniku paliwa.

003.jpg
Opublikowano

pompka dziala. wyciagalem ja i przeczyscilem sitko nawet. w wezu od filtra do pompy jest paliwo bo mam zalozone przezroczyste przewody.

 

ale i tak przy kreceniu rozrusznikiem powinno dawac paliwo do wtryskiwaczy, przeciez inaczej nie odpali.

 

czyli moim skromnym zdaniem wszystko wskazuje na glowiczke.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Hmmm do pompy paliwo idzie od pompy juz nie idzie - tak rozumiem.

Powodem moze byc elektrozawor na pompie wtryskowej. Koszt niewielki w porownaniu do regeneracji pompy.

Opublikowano

elektrozawor dzialal. jak dla mnie temat zamkniety bo samochod sprzedalem, ale mozna pociagnac go dla potomnych ;]

 

chodzi mi o to, ze kazdy "naprawia" pompe tylko tak naprawde nikt nie wie co konkretnie sie z nia dzieje. z tego co wyczytalem i sie zorientowalem to pada glowiczka pompy wtryskowej. tylko co konkretnie sie w niej psuje to juz nie doszedlem.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Wczoraj mi sie cos stało podobnego w moim 2,4 ale problem wyglada nastepujaco: Zapaliłem autko z rana na dotyk przejechalem 25 km i zgasilem po chwili wsiadam przekrecam kluczyk i nie pali sie zielona kontrolka :shock: i jak chcialem odpalic to pokrecilem rozrusznikiem 2 sekundy dluzej i dopiero zaskoczył przyjechałem do domku i nastepnego dia wchodze i zielona kontrolka sie swieci i pali na dotyk na zimnym gdy przejechalem troszke silnik sie zagrzał znowu nie chciala odpalic odrazu tylko po 2 sekundach krecenia rozrusznikiem i zielona lampka sie nie swieci jestem lekko zdziwiony i zniesmaczony coż to jest??

 

iamtheone niech spoczywa w pokoju twoja 524td mam nadzieje ze nie bede musiał swojej grzebać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.