Skocz do zawartości

Olej do skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Sporo poczytałem, ale chcę się na 100% upewnic jaki olej jest do mojej skrzyni.

Bardzo proszę o nawę oleju i jakiej firmy najlepiej kupić i ile litrów wchodzi do skrzyni. Może też o numer katalogowy filtra oleju.

Z góry dziękuję.

 

BMW E34 525i 1993r.

 

http://img56.imageshack.us/img56/4715/tabliczkagb9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak:

zadzwoń do ASO i pogadaj z serwisem. Po podaniu VIN powiedzą Ci wszystko, jaki olej i jaki filtr. Realoem nie poda Ci dokładnie jaką masz skrzynie i jakiego oleju używać. Jak zadzwonisz do ASO to poproś o nr filtra i uszczelki, będziesz mógł dobrać poza serwisem. Miałem kiedyś E34 z '94 ze skrzynia o oznaczeniu A5S310Z i wszyscy mówili, że olej do tej skrzyni to Dexron III, a okazało się, że ATF Dexron II - taki jak w układzie wspomagania (czerwony) i zalałem Mobilem ATF220, a na pełną wymianę potrzebowałem 7l. Filtr Febi kupowałem poza ASO za 30 zł, natomiast uszczelka podchodziła tylko z oryginału.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że uszczelkę warto kupić oryginalną. Mi w serwisie założyli nieoryginalną, bo mieli od ręki, na szczęście na własną odpowiedzialność. Zaczęło kapać, zamówili oryginał, przez tydzień wykapało ponad pół litra oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś E34 z '94 ze skrzynia o oznaczeniu A5S310Z i wszyscy mówili, że olej do tej skrzyni to Dexron III, a okazało się, że ATF Dexron II

Ja bym polemizował. A5S310Z to skrzynia ZF 5HP18. Tutaj jest specyfikacja skrzyni ze strony ZF:

http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf

Podane są niektóre modele BMW z rynku amerykańskiego z tymi skrzyniami. W Europie w większej ilości modeli były te skrzynie niż w US, gdzie wpychano skrzynie GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś E34 z '94 ze skrzynia o oznaczeniu A5S310Z i wszyscy mówili, że olej do tej skrzyni to Dexron III, a okazało się, że ATF Dexron II

Ja bym polemizował. A5S310Z to skrzynia ZF 5HP18. Tutaj jest specyfikacja skrzyni ze strony ZF:

http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf

Podane są niektóre modele BMW z rynku amerykańskiego z tymi skrzyniami. W Europie w większej ilości modeli były te skrzynie niż w US, gdzie wpychano skrzynie GM.

Nie mówię, że nie masz racji. A nie wiesz jaką spec. ma ten olej ESSO, może to jest D II. Tamto auto przywiozłem sam z Niemca i wylałem ze skrzyni właśnie olej koloru czerwonego, co potwierdziło to co powiedział mi serwis. Musiałem się tego dowiedzieć, ponieważ nie znalazłem tabliczki znamionowej na korpusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESSO jest półkę wyżej. Jest żółty i syntetyczny. Dextron III chyba jest czerwony, zależy od producenta. Czerwony też jest Texaco, którego leje się do skrzyń GM - popularna skrzynia w E39 530D.

Każdy DIII jest żółty i syntetyczny niezależnie od producenta. DII jest czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie skrzynie ZF 5HP18 z zielona i czarna tabliczka miedzy soba nie roznia. Moga natomiast roznic sie materialamia (np. czesci gumowe) i stad ZF zdecydowalo sie zmienic rekomendowany olej. Sklaniam sie, ze jest to jedynie porozumienie handlowe/marketingowe no ale tego oczywiscie nie wiem. Skoro czarna tabliczka - producent przewiduje Dextron III. Czerwony. Dowolny. Zmiana po 30-40 tysiacach kilometrow. Esso jest olejem w pelni syntetycznym i podlega wymianie po ok. 80-100 tys. Cena Dextron III jest dokladnie 50% Esso wiec wychodzi prawie dokladnie to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nasuwa sie jeszcze jedno pytanie - jak jest z mieszlnoscia DXIII i Esso? No bo niby skad wiadomo co tam bylo wczesniej. Jesli sa w pelni mieszalne to nie ma bolu glowy... Ktos wie?

Nie ma opcji mieszalności , ja wlałem Esso i po 200 km wylałem , pomyliłem i tyle , miał być 7045b czy jakoś tak , w ASO wszystko się dowiesz po VIN , jak masz skrzynie ZF to Esso , ale ja już po tabliczce widzę że u Ciebie będzie Esso

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=41645

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czarna tabliczka - producent przewiduje Dextron III

 

heh no wlasnie to jest dziwne, bo nawet w ksiazce "Sam naprawiem E34" jest napisane, zeby lac Dexron II (btw: tak wogole to Dexron a nie Dextron - wiekszosc pisze z bledem :) ). w warsztacie, w ktorym sie zajmuja tylko BMW tez mi powiedzieli, ze laja DII do 5HP18. jednak ogolnie przyjete jest, ze lejemy DIII. skad ta rozbieznosc?

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Do skrzyni 5hp-18 z czarną tabliczką lejemy olej o specyfikacji Dexron 3 i koniec dyskusji! :twisted:

Wszystko jest ujęte w topicu, do którego linka podał Deacon...

Informacje, którymi się posługuję pochodzą z TIS, więc nie podlegają dyskusji :twisted:

Filtr z uszczelką są w ofercie MANN Filter.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...zadałem juz takie pytanie na forum 7 ale niestety nie otrzymałem zadnej odpowiedzi,otoz ja posiadam skrzynie 5HP30 tez z czarna tabliczka i wg ZF leje sie tam Shell LA 2634.Jest on trudno dostepny i zastanawia mnie jaka jest roznica tego oleju a Dexrona III.Skoro leje sie Dexrona do 5HP18 to moze mozna go lac tez do 5HP30.czy roznica w budowie tych skrzyn jest tak rozna?Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maz chyba jedyną skrzynkę z czarną tabliczką co zalecają SHELL LA 2634 , reszta tych skrzyń dokładnie 5HP30 ma niebieskie tabliczki i tak olej zalewany to ESSO ETL 71141 , dlaczego ?? tego nie potrafię wyjaśnić ale.... całkiem możliwe że skrzynia była dedykowana na inny rynek i dlatego , nie masz pewności , dzwon do ASO albo wlej ESSO - żaden DEXRON bo one nawet kolorami się różnią - tylko ESSO ETL albo dzwon do ASO i podaj 7cyfer vin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie problem w tym,ze ten shell tez jest rozowy a esso jest zółty.Moj koles remontował kiedys sobie 5HP30 w E34 540 i zalał ja dexronem.Jezdził na tym bardzo długo a potem ja sprzedał i wszystko chodziło idealnie.Wiem,ze esso to calkiem inny olej ale shell...zastanawiam sie czy to nie podobny do dexrona.U mnie numer na skrzyni jest 1055 000 007,czyli chyba jedna z pierwszych i czarna tabliczka.Do 5HP18 leje sie dexron i to jest tylko domniemanie ale moze w taka jak moja tez mozna.Nie chodzi o to,ze szkoda mi kasy wcale nie,nie załuje pieniedzy na obsluge mojego autka tylko,ze wymieniałem ostatnio olej i mechanik wywalił stary olej,ktory miał kolor taki ciemno rozowy,a wiem,ze juz w PL olej w tym aucie był wymieniany.Wylał ok 7,5 litra i zalal wlasnie esso.Ja nie wiedzialem,ze w konwertorze zostaje jeszcze bardzo duzo oleju bo to moj pierwszy automat.I teraz mam 2 oleje pomieszane.Jaki skutek...skrzynia sie spocila a przed tym byla sucha i przy ruszaniu skrzynia wydaje taki dziwny dzwiek jakby gwizd czy dzwieczenie takie przeciagłe ale tylko jak przyspieszam przy ruszaniu przez kilka sekund.Od razu p[o wymianie tak zaczela dzwieczec.Na drugi dzien pojechalem do Norwegii i tak zrobiłem juz 7 tys km.Objawy sa ciagle takie same,olej jest czysty i stan ok.Wiec teraz chce zmienic olej nie na syntetyk bo shell nie jest syntetykiem,ale jest ciezko dostepny i zastanawiałem sie nad dexronem.Esso rozszczelnił mi chyba troche skrzynke bo jest wilgotna a przed wymiana była suchutka.Wkrotce jade do PL i postaram sie dostac ten shell.Ale ciekawi mnie ta kwestia dexrona.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jeszcze na ten PDF

http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/transfund1.pdf

widać że ta skrzynka jest jakaś inna bo w większosci zalewany jest ESSO ale nie tylko do ZF wlewany jest taki bo Dexron też , mnie też to dziwi bo przecież to oleje przekładniowe wiec co za różnica no ale może chodzi o spacyfikacje , mozna poszukac jaką ma ESSO a jaką DEXRON i czym to się różni , może tylko temperaturą pracy , jak coś znajdę to dam - ja przez pomyłkę wlałem ESSO i róznicy nie było ale bałem się i wylałem po kilkuset km zalewając tym drugim

 

widzę że gęstosć jest identyczna natomiast lepkość Esso ma 7,3 a DexronIII 7,7 w tych samych temperaturach i normach DIN a kolor jest identyczny.

 

Jeszcze coś znalazłem na stronie ESSO - Esso ATF jest zalecany do smarowania automatycznych skrzyń biegów pojazdów osobowych i ciężarowych, do których zalecane jest stosowanie płynów spełniających wymagania jakościowe GM Dexron III , czaski film :mad2: jak ESSO spełnia wymagania jakościowe Dexrona :twisted2:

i jeszcze dodam że Esso jak i Texaco to oleje w pełni syntetyczne a Dextron III to chyba minerał lub półsyntyk. Znajdź dobry opis Texaco i porównaj z Esso bo jesteśmy w punkcie wyjścia :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike68 widze,ze masz spora wiedze o tym i dzieki za to ale ja tak naprawde to chce wiedziec jaka jest roznica miedzy Shell LA 2634 bo taki ma isc do mojej skrzynki a dexronem.Esso odpada bo to syntetyk a do mojej ma byc poł syntetyk albo nawet mineral,bo takim chyba jest shell LA 2634.Własciwie to meczy mnie ciekawosc czy dexron III i shell LA 2634 to az tak rozne oleje,czy tylko nazwa jest inna bo kolor to chyba podobny.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czytam czytam i sie smieje...

Zielona, czarna tabliczka, jakas Ksiazka SAM NAPRAWIAM......

A wystarczy zerknac do FABRYCZNEJ DOKUMENTACJI ZF LUB GM aby sie dowiedziec jaki ma sie olej. (po numerze seryjnym!)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.