Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie sprzedałem swoje e30. Jednak wiem że nastepne auto bedzie na 100% BMW. Kocham te auta. Miałem E30 1.8i M40 wiem że miały wady typu hydraulika rozrzadu. gdy kupowałem auto nie wiedziałem o tym. Moj egzeplaz miał silnik w idealnym stanie nic nie klepał ale widocznie dobrze trafiłem. Teraz nie chce drugi raz trafic przez szczescie tylko wyrachowana wiedzę :D. Które silniki w e36 benzyna były najlepsze? Nie chce 6 cylindrów ze wzgledu na głowice (mozliwosc pekniecia). Jakie silniki 1.6 lub 1.8 sa najmniej awaryjne? Z których lat? Czy w nowszych na łancuszku rozrzadu wyeliminowano problem bociana (przynajmniej w jakims stopniu) Prosze o opinie. Moze znalazłbym w szukajce odpowiedzi ale jest to dosc mocno rozwalone po forum a można by tu skumulowac całą wiedzę na ten temat. Pozdrawiam BMW maniaków
Opublikowano

i zaraz pewnie ktos Cie zje za to, co napisales o 6-cylindrówkach.

pamiętaj, że nic sie nie dzieje bez przyczyny...

 

a co do 4- garowych silniczków to moim zdaniem IS, albo TI (chyba coś takiego było)

Opublikowano
M43 i M44 bo juz na lancuchu rozrzad i jeszcze kilka innych ulepszen. Bylo tego pelno na forum! :lol:
Opublikowano

Liczyłem się z tym że bedą chcieli mnie zjeść :D. Poprostu z pewnych względów odrzucam 6 garów. Interesują mnie wyłącznie 4 garczki.

I tak jak myślałem IS oraz Ti. M43 i 44. Powiedzcie czy u nich juz nie ma tego bulu z tym klepaniem, nie leci ta hydraulika tak bardzo? czy poprostu zmieniono konstrukcje rozrzadu? Piszcie jak najwiecej lubie poczytac ciekawe opinie zwłascza fachowe.

Opublikowano

dopisz w tytule" ktore silniki sa najlepsze z 4 cylindrowych"

 

 

moim zdaniem posrod wszystkich te najlepsiejsze sa najwieksze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i chyba wszyscy sie ze mna zgodza.

 

co do 4 cylindrowek polecalbym IS-a

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Opublikowano

W M43 wyeliminowano szybsze zuzywanie się elementów rozrządu poprzez wprowadzenie innej dźwigienki zaworowej - na rolce.

 

Niestety natomiast problem bociana pozostał.

 

Mój kolega posiada M43 z roku pańskiego 1995 i klepie dość głośno ( wydaje mi się iż problem bardziej dotyczy hydraulicznych kompensatorów niż konstrukcji rozrządu ) - podczas gdy moje M40 nie klepie wcale - co mu się zdarza to cykanie w zakresie prędkości obrotowej między 2500-3000obr/min. Nie wiem akurat czemu w zakresie tych obtorów.

 

Pzdr,

Opublikowano
moze ja sie nie znam, ale ten tak zwany bocian to chyba jest przez hydraulikę zaworów? Jeśli tak, to co to za róznica, czy silnik ma 2 cylindry czy 12? Jeśli ma hydraulikę na zaworach, która jest juz zuzyta to i tak bedzie klepał i tak. Trzeba to powymieniac i nie bedzie klepał, tylko pewnie w starszych samochodach nie bardzo sie to opłaca
Opublikowano
Pamiętaj jednak, że 16-zaworowe, 140-konne M42 i jego następca M44, szły praktycznie tylko w wersjach coupe (IS) i compact (Ti) - osobiście nie spotkałem tych motorów w sedanach czy kombi, choć podobno się zdarzały...

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

Ok czyli nowsze silniki sa poprawione:).

Ale mam pytanie. Silniki m42 i m44 to były w IS/TI ?

A m43? Jak je rozpoznac po wygladzie? jakies fotki. Jakie silniki były w E30 IS? a jakie w e36 IS.

Opublikowano

Już wiem:D Ehh to google:D

M42 to 16 zaworowa jednostka stosowana w IS e30 i is e36

M43 jest 8 zaworowa (takie lepsze M40) chyba na łańcuchu

M44 to też 16 stka ale nowsza od M42 i stosowana w E36 IS/TI po 1995 r.

 

A powiedzcie czy M43 maja tez poprawiony rozrzad? Mniej zuzywajacy sie?

Opublikowano
Zdecytowanie tak, maja wspólną cewkę zapłonową na 4 gary,eliminuje to awaryjność układu o nazwie "kopułka + palec rozdzielacza. Koniki z rolkami, daje to niesamowite zmniejszenie oporów tarcia w rozrządzie poniewasz wałek zamiast trzeć o gładz "konika" obraca na nim rolkę. Piękny patent. Dużo zwiększa żywotność rozrządu oraz jego napędu. :clap:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.