Skocz do zawartości

Pali dużo oleju oraz brak ciśnienia na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkim użytkowników BMW, jestem nowy i jest to mój pierwszy post na forum, wiem że były podobne tematy ale nie zawsze była jednoznaczna odpowiedź, a każdy przypadek jest inny. Od niedawna (2 miesiące) jestem posiadaczem Beemki E36 silnik 2.0 M52 rok 1996 przebieg 195000 (ile naprawdę tego niewiadomo). Kupując auto poprzedni właściciel zachwalał auto niesamowicie (normalka), ale wspomniał (o dziwo) o jednej wadzie, mianowicie zapalającej się kontrolki ciśnienia oleju na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, (przy dodaniu gazu kontrolka natychmiast gasła). Ale jeździł tak długi czas bez żadnych konsekwencji, auto miało należytą moc, ponoć nie brało oleju, żadnych problemów, itd. Przypuszczał że jest to wina iż wcześniej wymienił olej na pełny syntetyk (teraz już jest znowu półsyntetyk), lub po prostu czujnik ciśnienia jest uwalony. Po kupnie auta wszystko było w miarę ok. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, ale okazało się że to nie to (kontrolka ciśnienia oleju zaczęła mi się włączać znacznie wcześniej niż poprzednio ale tez tylko niskich obrotach). Ostatnio zauważyłem że zaczął trochę dymić (dym siwy, raczej nie niebieski) a co gorsze zaczął tracić (palić) olej! (nie widać żadnych wycieków) Dolałem litr oleju (Mobil 1 S 10w 40) i po przejechaniu 700km po litrze ani śladu! Teraz dolałem znowu prawie 1,5l (tyle że inny, połsyntetyk Orlenu) żeby było na full. Nie wiem co dalej zrobić, od czego zacząć sprawdzanie, wymiany naprawy. Silnik pracuje dość równo (nie słychać żadnych stuków), a auto nie straciło mocy. Dodam jeszcze że po odkręceniu korka od wlewu oleju auto zaczyna się dławić, telepać aż w końcu gaśnie (czytałem ze ponoć to normalka, ale znowu niektórzy twierdzą że tak nie powinno być). Natomiast przed kupnem sprawdzana była kompresja wszystkich garów i była w normie. Chciałbym doprowadzić auto do należytego porządku, ale poradźcie od czego zacząć i co to może być? Czy te wszystkie objawy (dymienie, utrata oleju, świecąca kontrolka ciśnienia oleju) mają jakąś wspólną przyczynę? Z góry dziekuję za odpowiedzi!
Opublikowano
Sprawdzałem, w chłodnicy co prawda mało płynu było (uzupełniłem) ale oleju także nie widziałem. Jednak mysle żeby wymienić uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworów na początek.
Opublikowano
A może pierścienie olejowe już nie trzymią i miedzy nie dostaje sie olej który będzie uszczelniać jednocześnie i sie spalać a przy pomiarze kompresji będzie sie wydawać że jest ok a olej będzie spalany.... skoro ciśnienie oleju jest niskie to całkiem możliwe.... na zimnym powinien kopcić przy odpalaniu jeśli to uszczelniacze zaworów w co wątpie.....
Opublikowano

Wymień na początek te uszczelniacze, przeważnie to pomaga, jak nie pomoże to może to być membrana w odsysaczu "gruszka", a jeżeli zapala się kontrolka to znaczy ze jest małe ciśnienie oleju czyli albo jest go za mało albo pompa olejowa niedomaga, a co z samoregulatorami hydraulicznymi - słychać je na zimnym albo na ciepłym?

 

Postaraj się nie ściągać głowicy za szybko zanim się czegoś nie dowiesz, przeważnie po ściągnięciu głowicy powstają nowe problemy...

Opublikowano

Na zimnym po odpaleniu faktycznie kopci, ale silnik pracuje calkiem równo i niesłychać żadnego stukania (samoregulartorów) także na ciepłym silniku.

 

Uszczelniacze to na początek co zrobie, ale co z tą membrana w odsysaczu "gruszka" gdzie to dokladnie jest i za co odpowiada?

 

Co można jeszcze zrobić i jakie są sposoby zdiagnozowania bez ściągania głowicy? Czy może to jest już konieczne.

 

Myślę żeby z drugiej strony wymienić jeszcze pompę olejową, jak czytałem na forum kilku użytkownikom pomogło (problem ze świecąca kontrolka oleju na wolnych obrotach)

Opublikowano

No tak pompa to może być przyczyna tego zapalania się kontrolki, ale jak by pompa niedomagała to by było za małe ciśnienie i samoregulatory by stukały zwłaszcza po ostrym pizdowaniu.

Gruszka jest pod kolektorem ssącym i ona jest odpowiedziala za odsysanie oleju.

 

Sprawdź świece czy są zarzucone spalonym olejem, zobacz czy końcówka wydechu jest tłusta, jezeli nic nie bedzie widać to znaczy ze olej idzie gdzieś indziej.

 

A jak tam sprzęgło u ciebie działa? jezeli jest niskie cisnienie oleju to sprzęgło nie będzie za dobrze chodziło.

Opublikowano

Świece były w porządku (przy najmniej przed kupnem), ale sprawdzę jeszcze raz, a na wydechu troche sadzy jest.

 

Sprzęgło chodzi chyba normalnie, trochę ciężko ale to chyba we wszystkich tak (chyba że się mylę)

 

Tylko nie wiem dokladnie jak to jest z tymi samoregulatorami, bo przy ostrym "pizdowaniu" słychać taki świst (nie klekot)...

Opublikowano

ja bym rozebral dol silnika i ogladnal panewki i pierscienie na tlokach :]

zazwyczaj jesli kontrolka oleju swieci na niskich obrotach a oleju nie ubywa to panwewki sa juz wyrobione i puszczaja bokiem olej przez co cisnienie na czujniku spada i bedzie swiecic :]

a palenie oleju to obstawialbym jednak pierscionki (tymbardziej ze Ci nic nie klepie a olej znika i to w sporych ilosciach, bo norma ze silnik spala nawet do 1,5 litra oleju/1000km to jest ale dla tds'a a nie dla benzynki) :]

najlepiej by bylo zrobic dwa pomiary kompresji zeby to potwierdzic, pierwszy raz na zimnym silniku, a drugi raz nalac troszke oleju przez otwor po swiecy na tloki i jeszcze raz zrobic pomiar, jesli po nalaniu oleju kompresja wzrosnie znacznie to pierscionki do roboty :]

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano

Sprawdzając dziś poziom oleju po przejechaniu 100km od ostatniego uzupełnienia na max ubyło 1/4 między min a max czyli jakies 250ml na 100km! DRAMAT! także płynu chłodniczego sporo ubyło, więc myśle że uszczelka pod głowicą także jest do wymiany.

 

Umówiłem sie z mechanikiem na przyszły tydzień ... zobaczymy co będzie ... tylko czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinen być mniej więcej koszt wymiany uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, samoregulatorów, "gruszki" i ewentualnie (oby nie) pierścieni

Opublikowano

Gra niewarta swieczki!

Lepiej poszukaj silniczka, zaplacisz tyle samo no chyba ze bedzie ci to robil jakis tani mechanik w garazu i bedzie uzywal czesci tanich ktore wytrzymaja max 10 tys...

 

Dlaczego chcesz wymieniac samoregulatory jezeli nie stukaja?

 

Ja mialem tez robiony silniczek ale wymienialem jeszcze pare innych rzeczy i wyszlo mnie jakies 4 tys, przed wczoraj kupilem nowy wiekszy silnik bo stary znowu zaczol brac olej... za silnik zaplacilem 2800 plus wymiana u mojego mechanika wyniesie mnie jakies 500zl wiec jest roznica...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Byłem u mechanika i zrobiliśmy dwa pomiary kompresji (jak kolega MortiPL pisał) jeden na zimnym silniku, a następny przy nalaniu małej ilości oleju na tłoki i wyniki były następujące:

Pierwszy pomiar: dla każdego z tłoków ciśnienie było między 12-13 atm (więc chyba w normi)

Drugi pomiar: dla każdego było między 15-16 atm

czyli znacznie wzrosło więc prawdopodobnie pierścienie do roboty...

 

Zrobiliśmy także pomiar ciśnienia oleju (problem ze świecącą kontrolką na wolnych obrotach) i manometr wskazywał jakies 0,04 - 0,05, gdzie powinno być od (0,05 do 0,2) więc mechanik powiedział że to pewnie panewki...

 

... no i teraz mam tylemat czy robić cały remont silnika bo przy ściągnięciu głowicy i wymianie uszczelnik, uszczelniaczy, oraz panewek pierścieni należało by wszystkie części zużywalne także wymienić plus planowanie głowicy, szlif wału itd. na co musiłabym wyłożyc dużo kasy (pewnie jakies 3-4 tys) czy zostawić tak i jeździc jak nic (odpukać) się narazie nie dzieje, tylko dolewac ten litr oleju na 1000km...

 

aha i jeszcze jedno czy ktośmoże mi powiedzieć jak się ma do tego zdanie znalezione w książce "Sam naprawiam BMW" w rozdziale typowe niesprawności układu smarowania:

"Objaw: lampka kontrolna ciśnienia oleju nie gaśnie

Przyczyny: silnie nagrzany olej

Sposób postepowania: silnie nagrzany olej, nie jest to usterką, jeżeli po przyspieszeniu lampka zgaśnie" - a tak jest właśnie w moim aucie ...

Opublikowano
nie baw sie w remonty, jezeli chcesz miec to dobrze zrobione to tez musisz dobrze zaplacic, zmien silniczek i bedzie chodzil, chyba ze wolisz sprzedac i nie mowic ze bierze oleju, ale ta ocja raczej nie jest zbyt sympatyczna, nie chcialbym byc kupcem...
Opublikowano
nie baw sie w remonty, jezeli chcesz miec to dobrze zrobione to tez musisz dobrze zaplacic, zmien silniczek i bedzie chodzil(...)

 

Albo kupisz drugi w jeszcze gorszym stanie... :nienie: Lepiej wyremontować i wiesz wtedy co zrobiłeś i co jest pewne :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Jak rozbierzesz silniczek który składła fabryka to i tak nigdy go tak samo nie złożysz... a jak masz np silniczek z anglika z udokumentowanymi serwisami i najllepiej z automata oraz mozesz sprawdzic jak chodzi to napewno nie kupisz "gówienka"... no chyba że nie wiesz jak się go sprawdza to wtedy powstaja nowe problemy...
Opublikowano
no, kombinuj kombinuj, nie masz nic do stracenia o ile chcesz wymieniac silnik, tylko nie sprzedawaj go potem jako sprawny he he...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.