Skocz do zawartości

320d problem z utrata mocy


janojano

Rekomendowane odpowiedzi

problem z utrata mocy .bmw e46 320d.automat.rok 2003.wymienilem zawor ciśnienia od egr,wyczyściłem egr ,zmieniłem przepływomierz i dalej to samo.traci moc z 150km do ok 70-80km.niezależnie czy jest zimny czy cieply nie ma regoly.po chwili odzyskuje moc nawet bez wylaczania stacyjki.prosze o pomoc ,bo już nie mam pomysłu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......traci moc z 150km do ok 70-80km..........

 

jak to ludzie potrafią ocenić spadek mocy - masz to we krwi czy uczyłeś się tego???

Bardzo jestem ciekawy ( nie ze względów zawiści ) - tylko chciałbym ocenić spadek mocy w swoim pojeździe :-).

 

Pzdr,

 

P.S. Zawsze ciekawiło mnie także - jak ludzie potrafią odczytać na termometrze temperaturę z dokładnością do 0,5 stopnia celsjusza - skoro termometr ma podziałkę co 5 stopni celsjusza :P:P:P (żart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam ten sam problem. 525d e39 z 2002 roku. Traci moc, za chwilę odzyskuje, potem zaś traci i tak w kółko. Raz jedzie maks 120km/h, raz 150, innym razem normalnie. Tak samo przyspieszenie. Byłem sprawdzić turbinę w punkcie, gdzie regenerują i powiedzieli, że jest ok. Nie wiem, o co chodzi. Nie ma innych przebojów, typu szarpanie, czy coś. Po prostu jest słaby. Jak wyjechałem od mechanika i miałem wykasowane błędy, kilka dni jeździł normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z utrata mocy .bmw e46 320d.automat.rok 2003.wymienilem zawor ciśnienia od egr,wyczyściłem egr ,zmieniłem przepływomierz i dalej to samo.traci moc z 150km do ok 70-80km.niezależnie czy jest zimny czy cieply nie ma regoly.po chwili odzyskuje moc nawet bez wylaczania stacyjki.prosze o pomoc ,bo już nie mam pomysłu

rozumiem że zawór od turbo też wymieniłeś?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o zawór podciśnieniowy który steruje zmienną geometrią w turbinie....

a co do tego od czego zacząć diagnostykę to opisz jaki jest problem u Ciebie i jaki silnik , a potem jedź na kompa w celu sprawdzenia błędów...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam e39, 525d 163km z 2002 roku. Słychać dziwne dźwięki http://www.youtube.com/watch?v=_McjmfrQC4Q i http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI . Jadąc- rozpędzam się na dwupasie, np. do 150km/h. Zwalniam do 100km/h, bo ktoś mi zajechał, dodaję gazu i... nic. Ledwo trzymam setkę. Rozpędza się po 20 sekundach do 110, może 120 i nagle pojawia się moc. Potem zaś się traci, zaś pojawia. Przy tym NIC nie szarpie, silnik pracuje normalnie. Tylko tak, jak gdyby był o połowę słabszy. Byłem w warsztacie, gdzie regenerują turbinę. Trzymali samochód jeden dzień i powiedzieli mi, że turbo jest ok, że nawet go nie wyciągają, bo bez sensu rozkręcać. Skasowali tylko 2 błędy- jeden ogrzewania, a jeden błąd na wtryskiwaczu. Jak wyjeżdżałem od nich, to przez kilka dni nic się nie działo. Dźwięki były, ale samochód jeździł super. I teraz ta sama pieśń....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
problem z utrata mocy .bmw e46 320d.automat.rok 2003.wymienilem zawor ciśnienia od egr,wyczyściłem egr ,zmieniłem przepływomierz i dalej to samo.traci moc z 150km do ok 70-80km.niezależnie czy jest zimny czy cieply nie ma regoly.po chwili odzyskuje moc nawet bez wylaczania stacyjki.prosze o pomoc ,bo już nie mam pomysłu

Powinienes zmienic zawor sterujacy podcisnieneim turbiny a nie EGR, chyba ze masz autko z konca 2003 roku to wtedy juz turbina sterowal komputer i nie bylo zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przyjrzeli się samemu sterowaniu turbiny ...?

 

Trudno mi stwierdzić... To co trzeba sprawdzić? Zadzwonię do nich i się wtedy dowiem... Z tego, co poczytałem po innych wątkach, to wydaje mi się, że w moim samochodzie nigdy nie był wymieniany filtr odmy, a ma już 290 000 km przejechane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokladnie jak napisal TC. albo zawór regulujacy podcisnieneim turbiny nr 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2337&hg=11&fg=45 albo czujnik cisnienia nr 13 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2333&hg=11&fg=40 ale czesciej zacinaja sie te zaworki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Byłem dzisiaj u pierwszego mechanika, który coś MYŚLAŁ. Samochód tam został. Ale do rzeczy-podłączyliśmy komputer, na S1 i ogień. Co się okazało- ciśnienie turbiny na katowaniu to 2450 (coś koło tego) jakiejś tam jednostki. I teraz- jak samochód tracił moc- turbina ładowała cały czas tak samo, jak wtedy, gdy moc miał. Natomiast wyskakuje błąd: P1470 czujnik ładowania powietrza. W tym momencie samochód traci moc i nie rozpędza się wtedy wyżej niż ta prędkość, którą miał w danej chwili. Ale uwaga- jak skasowaliśmy ten błąd- podczas jazdy- samochód zaś ogień. Przy około 180km/h wyskakuje ten błąd za każdym razem, samochód traci moc i za każdym skasowaniem momentalnie odzyskuje. Powyżej 210 już nie trzeba kasować- nie wyskakuje. Zostawiłem samochód u nich, zaczął powoli sprawdzać i okazało się, że... filtr powierza jest tak zarąbany, że w ogóle się dziwił, że ten samochód jechał. W intercoolerze było dość dużo oleju. Turbina nie ma żadnych luzów. Poprosiłem o wymianę odmy, wymianę filtra i szukają, co może być jeszcze. Jak myślicie, koledzy? Czujnik jest uszkodzony? Jeżeli tak, to który? A może pokazuje to, że coś innego jest nie w porządku, stąd ten błąd?

W ogóle ostatnio na wymianie oleju w innym warsztacie nie zakręcili mi nakrętki od wlewu oleju, tylko ją położyli. Zanim się zorientowałem, to cały silnik był zarzygany olejem. Do tego prosiłem o sprawdzenie, czy nie trzeba wymienić filtrów, a do powietrza nawet nie zajrzeli... Nie mam słów... Co radzicie, koledzy- co jeszcze sprawdzić, gdzie jeszcze szukać?

Zastanawiam się, że może po prostu filtr powietrza był tak zarąbany, że stąd błąd na tym czujniku?

Czekam na opinie i dziękuję za dotychczasowe zainteresowanie sprawą... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolejny raz byłoby potwierdzone, że turbo jest ok. Jutro rozbiorą tam ten czujnik i wyczyszczą. Zobaczymy, jak zareaguje na tą wymianę odmy i filtra powietrza. Niewyjaśniony jest jeszcze pisk co mam tutaj nagrany http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI Chociaż jeden kolega mówił, że brzmi jak alternator... Słychać to tylko przy pewnych obrotach około 2.5-3tys/min, i tylko na obciążeniu. Tzn- na jałowym biegu tego nie ma, a dzisiaj podnieśliśmy na podnośniku i na biegach, gdy koła w powietrzu były też tego nie słychać. To najbardziej przypomina ślizganie się jakiegoś paska. I tylko podczas obciążeń występuje. Jak przyspieszam delikatnie, to tego nie ma. Co jeszcze sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Skończyło się na wymianie: czujnika ładowania powietrza, filtru powietrza i przeczyszczenie tych zaworków, o których koledzy tutaj pisali. Turbina nie dotykana- tylko wyczyszczony wylot z niej. Ten zaworek był tak zasyfiony, że to piszczenie to prawdopodobnie było gwizdanie ciśnienia z turbo przeciskającego się przez ten syf. Turbina miała dziwny dźwięk, bo pompowała w zapchane przewody (tak to po chłopsku piszę ;) ), Po przeczyszczeniu tych rzeczy i wymianie filtra powietrza samochód jeździ lepiej, niż zanim była usterka. Ogień pełen, turbo nie słychać, piszczenia nie ma. I nie dymi. Ale jestem zadowolony :D Mam nadzieję, że to piszczenie nie wróci ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby problem powrocil to wymien zawor na nowy bo podobno nie da sie go w całosci wyczyscic.

też go nie czyściłem tylko wymieniłem na nowy ( 120 zł ) jak rozebrałem stary to wątpie czy ktokolwiek i czymkolwiek jest w stanie go wyczyścić.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.