Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
problem z utrata mocy .bmw e46 320d.automat.rok 2003.wymienilem zawor ciśnienia od egr,wyczyściłem egr ,zmieniłem przepływomierz i dalej to samo.traci moc z 150km do ok 70-80km.niezależnie czy jest zimny czy cieply nie ma regoly.po chwili odzyskuje moc nawet bez wylaczania stacyjki.prosze o pomoc ,bo już nie mam pomysłu
Opublikowano
.......traci moc z 150km do ok 70-80km..........

 

jak to ludzie potrafią ocenić spadek mocy - masz to we krwi czy uczyłeś się tego???

Bardzo jestem ciekawy ( nie ze względów zawiści ) - tylko chciałbym ocenić spadek mocy w swoim pojeździe :-).

 

Pzdr,

 

P.S. Zawsze ciekawiło mnie także - jak ludzie potrafią odczytać na termometrze temperaturę z dokładnością do 0,5 stopnia celsjusza - skoro termometr ma podziałkę co 5 stopni celsjusza :P:P:P (żart)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam ten sam problem. 525d e39 z 2002 roku. Traci moc, za chwilę odzyskuje, potem zaś traci i tak w kółko. Raz jedzie maks 120km/h, raz 150, innym razem normalnie. Tak samo przyspieszenie. Byłem sprawdzić turbinę w punkcie, gdzie regenerują i powiedzieli, że jest ok. Nie wiem, o co chodzi. Nie ma innych przebojów, typu szarpanie, czy coś. Po prostu jest słaby. Jak wyjechałem od mechanika i miałem wykasowane błędy, kilka dni jeździł normalnie.
Opublikowano
problem z utrata mocy .bmw e46 320d.automat.rok 2003.wymienilem zawor ciśnienia od egr,wyczyściłem egr ,zmieniłem przepływomierz i dalej to samo.traci moc z 150km do ok 70-80km.niezależnie czy jest zimny czy cieply nie ma regoly.po chwili odzyskuje moc nawet bez wylaczania stacyjki.prosze o pomoc ,bo już nie mam pomysłu

rozumiem że zawór od turbo też wymieniłeś?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
A co to jest zawór turbo? Od czego ja mam zacząć diagnostykę? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi, koledzy!
Opublikowano

chodzi mi o zawór podciśnieniowy który steruje zmienną geometrią w turbinie....

a co do tego od czego zacząć diagnostykę to opisz jaki jest problem u Ciebie i jaki silnik , a potem jedź na kompa w celu sprawdzenia błędów...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
witam.mam 330 xd i od jakiegos czasu przy przyspieszaniu zapala sie pomaranczowa kontrolka...auto strasznie slabnie i glosniej chodzi.ponadto podczas jazdy szarpie.moze ktos mi powie co to moze byc?
Opublikowano
Mam e39, 525d 163km z 2002 roku. Słychać dziwne dźwięki http://www.youtube.com/watch?v=_McjmfrQC4Q i http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI . Jadąc- rozpędzam się na dwupasie, np. do 150km/h. Zwalniam do 100km/h, bo ktoś mi zajechał, dodaję gazu i... nic. Ledwo trzymam setkę. Rozpędza się po 20 sekundach do 110, może 120 i nagle pojawia się moc. Potem zaś się traci, zaś pojawia. Przy tym NIC nie szarpie, silnik pracuje normalnie. Tylko tak, jak gdyby był o połowę słabszy. Byłem w warsztacie, gdzie regenerują turbinę. Trzymali samochód jeden dzień i powiedzieli mi, że turbo jest ok, że nawet go nie wyciągają, bo bez sensu rozkręcać. Skasowali tylko 2 błędy- jeden ogrzewania, a jeden błąd na wtryskiwaczu. Jak wyjeżdżałem od nich, to przez kilka dni nic się nie działo. Dźwięki były, ale samochód jeździł super. I teraz ta sama pieśń....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem z utrata mocy .bmw e46 320d.automat.rok 2003.wymienilem zawor ciśnienia od egr,wyczyściłem egr ,zmieniłem przepływomierz i dalej to samo.traci moc z 150km do ok 70-80km.niezależnie czy jest zimny czy cieply nie ma regoly.po chwili odzyskuje moc nawet bez wylaczania stacyjki.prosze o pomoc ,bo już nie mam pomysłu

Powinienes zmienic zawor sterujacy podcisnieneim turbiny a nie EGR, chyba ze masz autko z konca 2003 roku to wtedy juz turbina sterowal komputer i nie bylo zaworu.

Opublikowano
a przyjrzeli się samemu sterowaniu turbiny ...?

 

Trudno mi stwierdzić... To co trzeba sprawdzić? Zadzwonię do nich i się wtedy dowiem... Z tego, co poczytałem po innych wątkach, to wydaje mi się, że w moim samochodzie nigdy nie był wymieniany filtr odmy, a ma już 290 000 km przejechane...

Opublikowano
podciśnieniowe sterowanie turbiną!

 

Zatem tak zrobię. Do jakiego mechanika najlepiej się zgłosić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie jak napisal TC. albo zawór regulujacy podcisnieneim turbiny nr 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2337&hg=11&fg=45 albo czujnik cisnienia nr 13 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2333&hg=11&fg=40 ale czesciej zacinaja sie te zaworki.
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Byłem dzisiaj u pierwszego mechanika, który coś MYŚLAŁ. Samochód tam został. Ale do rzeczy-podłączyliśmy komputer, na S1 i ogień. Co się okazało- ciśnienie turbiny na katowaniu to 2450 (coś koło tego) jakiejś tam jednostki. I teraz- jak samochód tracił moc- turbina ładowała cały czas tak samo, jak wtedy, gdy moc miał. Natomiast wyskakuje błąd: P1470 czujnik ładowania powietrza. W tym momencie samochód traci moc i nie rozpędza się wtedy wyżej niż ta prędkość, którą miał w danej chwili. Ale uwaga- jak skasowaliśmy ten błąd- podczas jazdy- samochód zaś ogień. Przy około 180km/h wyskakuje ten błąd za każdym razem, samochód traci moc i za każdym skasowaniem momentalnie odzyskuje. Powyżej 210 już nie trzeba kasować- nie wyskakuje. Zostawiłem samochód u nich, zaczął powoli sprawdzać i okazało się, że... filtr powierza jest tak zarąbany, że w ogóle się dziwił, że ten samochód jechał. W intercoolerze było dość dużo oleju. Turbina nie ma żadnych luzów. Poprosiłem o wymianę odmy, wymianę filtra i szukają, co może być jeszcze. Jak myślicie, koledzy? Czujnik jest uszkodzony? Jeżeli tak, to który? A może pokazuje to, że coś innego jest nie w porządku, stąd ten błąd?

W ogóle ostatnio na wymianie oleju w innym warsztacie nie zakręcili mi nakrętki od wlewu oleju, tylko ją położyli. Zanim się zorientowałem, to cały silnik był zarzygany olejem. Do tego prosiłem o sprawdzenie, czy nie trzeba wymienić filtrów, a do powietrza nawet nie zajrzeli... Nie mam słów... Co radzicie, koledzy- co jeszcze sprawdzić, gdzie jeszcze szukać?

Zastanawiam się, że może po prostu filtr powietrza był tak zarąbany, że stąd błąd na tym czujniku?

Czekam na opinie i dziękuję za dotychczasowe zainteresowanie sprawą... ;)

Opublikowano
Czyli kolejny raz byłoby potwierdzone, że turbo jest ok. Jutro rozbiorą tam ten czujnik i wyczyszczą. Zobaczymy, jak zareaguje na tą wymianę odmy i filtra powietrza. Niewyjaśniony jest jeszcze pisk co mam tutaj nagrany http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI Chociaż jeden kolega mówił, że brzmi jak alternator... Słychać to tylko przy pewnych obrotach około 2.5-3tys/min, i tylko na obciążeniu. Tzn- na jałowym biegu tego nie ma, a dzisiaj podnieśliśmy na podnośniku i na biegach, gdy koła w powietrzu były też tego nie słychać. To najbardziej przypomina ślizganie się jakiegoś paska. I tylko podczas obciążeń występuje. Jak przyspieszam delikatnie, to tego nie ma. Co jeszcze sprawdzić?
Opublikowano
Zrobione. Skończyło się na wymianie: czujnika ładowania powietrza, filtru powietrza i przeczyszczenie tych zaworków, o których koledzy tutaj pisali. Turbina nie dotykana- tylko wyczyszczony wylot z niej. Ten zaworek był tak zasyfiony, że to piszczenie to prawdopodobnie było gwizdanie ciśnienia z turbo przeciskającego się przez ten syf. Turbina miała dziwny dźwięk, bo pompowała w zapchane przewody (tak to po chłopsku piszę ;) ), Po przeczyszczeniu tych rzeczy i wymianie filtra powietrza samochód jeździ lepiej, niż zanim była usterka. Ogień pełen, turbo nie słychać, piszczenia nie ma. I nie dymi. Ale jestem zadowolony :D Mam nadzieję, że to piszczenie nie wróci ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby problem powrocil to wymien zawor na nowy bo podobno nie da sie go w całosci wyczyscic.
Opublikowano
Jakby problem powrocil to wymien zawor na nowy bo podobno nie da sie go w całosci wyczyscic.

też go nie czyściłem tylko wymieniłem na nowy ( 120 zł ) jak rozebrałem stary to wątpie czy ktokolwiek i czymkolwiek jest w stanie go wyczyścić.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.