Skocz do zawartości

M40, jak za dlugo jezdze klekotem to cos sie stanie??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanko odnosnie m40.

Duzo czytalem na forum troche sie dowiedzialem ale nie dokonca....

 

 

Wiec tak:

 

Autko klepie mi juz od miesiaca i coraz glosniej, juz prawie masakrycznie glosno mi klepie, dotego odnina mi przy jakis 5,5 tys obrotow, jest mulowate.

 

Niedlugo zabieram sie za robienie tego, corazbardziej mnie korci zeby zdjac cala glowice i ja zrobic, ogolnie nowe zawory,popychacze, dzwigienki, walek itp... ale z drugiej strony chyba jednak bym narazie wolal wymienic tylko popychacze, dzwigienki i walek.

Dotego jakies 2 miechy temu szczelil mi rozrzad tzn zerwalo mi zeby na dolnym kole, zalozylem nowy pasek i auto jezdzi do tej pory jak jezdzilo wczesniej...

 

Wiec moje pytanie:

1. Czy jak za dlugo jezdze klekotem to cos wiecej moze sie stac, nap zawory moga sie sklepac albo cos ze bede musial glowice zrzucac??

2. Czy jak wymienie popychacze, dzwigienki, walek to auto sie odmuli bo teraz musze sie nameczyc zeby dogonic fiata tipo 75konnego...

3.Czy da sie sprawdzic jakos zawory niesciagajac glowicy??

4. Czy da sie wymienic uszczelniacze zaworowe nie sciagajac glowicy,. Auto mi oleju nie lyka ani grama jak narazie.

 

 

 

????

Opublikowano

Miałem u siebie podbny przypadek, cały czas coraz mocniej klepało, wszyscy mówili ze to zawory, w trzech warsztatach mi regulowali i nic. W końcu okazało się że to panewka. Jak mechanik porzkręcał autko zadzwonił i pokazał mi tą nieszczęsną panewkę, była pęknięta na pół. także nie polecam jazdy z takim stukotem bo skończyło się na remoncie za 2 tys. a jak w porę by mi powiedzieli to skończyło by się tylko na wymianie panewki,

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam!panowie o czym mowa?albo klepie góra albo dół.To są dwie inne sprawy,poza tym panewki inaczej słychać a inaczej popychacze.Pzdr
Klema
Opublikowano
Żaba jak masz M40 to mogę ci pomóc.Jest w Aleksandrowie łódzkim taki Andrzej co wstawia w przeciągu 5,6godz.dzwigienki z rolkami od M43i jest spokój.Ja mieszkam od niego 40km.Są goscie na forum co byli u niego i są w szoku,poczytaj.Pzdr
Klema
Opublikowano

zaba mi też klakotało coś, było słychać z góry, ludzie mówili że to szklanki, nawet na forum... co się okazało? a no że panewki. I teraz tak Cię uprzedzę, żebyś to sprawdził bo:

- zwaliłem miskę, okazało się że panewki

- wymieniłem panewki nominał - 100 zł

- po 10km to samo - klepie

- więc musiałem wyjąć silnik, rozkręcić cały jego przód i tył, wyjąć wał, dać do szlifu, i teraz kończę to wszystko składać

- roboty kupa, mnóstwo, już nigdy w życiu nie zrobię czegoś takiego, następnym razem silnik na śmietnik, zabieram dobry osprzęt i wstawiam drugi

- koszty: gdyby mi pierwsza z brzegu osoba powiedziała, że to panewki - wymieniłbym raczej tylko panewki za 100 zł i byłoby ok

 

A tak:

- szlif 150 zł

- panewki 100 zł

- zimmeringi wałka sprzęgłowego, tył i przód- 100 zł

uszczelka panelu z pompą oleju 30 zł

- oring 10 zł

- miska sklejona na silikon - duża i mała - dla oszczędności

 

Olej wlewam stary, bo miał tylko 500km przebiegu, ale i tak za 2000km muszę go zmienić - 100 zł z filtrem

 

Ogólnie zabawa wyszła mnie jakieś 500 zł + kupa roboty (dobre kilka wieczorów)

 

Nigdy więcej. Silnik M40 mogłem mieć za 800 zł igłe.

 

Stary na części bym sprzedał za tyle samo co kupił nowy.

 

Ale zrobiłem to żeby się trochę zapoznać z tym silniczkiem, bo tak to bym nie wiedział, jak wyjąć wał korbowy w silniku, nie żałuję, ale nie powtórzę tego, bo jestem leniem.

 

Obecnie silnik M40 jestem w stanie wymienić w jeden wieczór.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.