Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,jestem nowy , więc nie bijcie, szukajki używałem ,ale nie znalazłem nic co by pozwoliło rozwiać moje wątpliwości.

Zatem do sedna:

kupiłem kilka dni temu BMW chyba 2,5i- przynajmniej tak stoi w papierach ;) w pakiecie m-technik2, badając auto po numerze VIN wyszło mi,że powinno być to e 30 , 325i ,silnik M20 B25, czyli niby wszystko w porządku, ale mam wątpliwości czy pod maską aby nie siedzi 2,7 ETA :roll:

Na głowicy bowiem wypatrzyłem odlane oznaczenie 2,5/2,7, na uszczelce pod głowicę, na jaj widocznym kawałku z przodu silnika też jest podobne oznaczenie.

Mój kolega, który ma 325, na głowicy ma tylko napis 2,5..

Nie mogę też zlokalizować numerów silnika, a podobno po nich też mona dojść co to za typ silnika.

Mogę jedynie podać numer, jaki jest w karcie pojazdu: 256k121974497

W aucie nie mam oryginalnych zegarów, bo stare ponoć nie działały i poprzedni właściciel zamienił je na zegary , jak twierdzi od 1,6, przy czym obrotomierz wskazuje raczej prawidłowo,a mi wydaje się,że obrotek od 4-ro cylindrówki powinien przekłamywać podpięty do motoru 6 garowego...

Obrotomierz jest wyskalowany do 7000, odcięcie następuje przy 6500 rpm.

Pomóżcie rozwikłąć tą zagadkę, dzięki z góry za pomoc :modlitwa:

Opublikowano
sprawdż chodzby nawet numer przepływomierza 2.5 ma numer 0280202082.Po kolektorze ssącym też można poznać, eta,ma tochę inny kształt,ale w sumie do ety też mona założyć kolektor z 2.5.Sprawdz jeszcze numer silnika jak masz 2.5 to powinno pisać 25 6k A
Nur bmw e32
Opublikowano

Daj zdjęcia, to może co bedzie wiadomo.

2,5/2,7 spokojnie może być napisane na głowicy - też tak mam :) a mam B25. Autko idzie w miarę równomiernie od 2000obr/min do odcinki, czy "budzi sie" od około 3500/4000 obr?

Opublikowano
Same zegary pasują z jednego e30 do drugiego e30 bez żadnych problemów, a za wskazania odpowiedzialna jest kostka kodująca (patrząc od przodu - po lewej stronie, na dole). Więc można przełożyć zegary od 1.6, wpiąć kostkę kodującą od 2.5 i wskazania będą jak najbardziej ok.
Opublikowano
Daj zdjęcia, to może co bedzie wiadomo.

2,5/2,7 spokojnie może być napisane na głowicy - też tak mam :) a mam B25. Autko idzie w miarę równomiernie od 2000obr/min do odcinki, czy "budzi sie" od około 3500/4000 obr?

 

Co do przyśpieszania auto ma wyrażny przyrost mocy powyżej3500 rpm, dziś dopatrzyłem się w końcu numerów silnika i zaczynają się na 25 6K 1, więc chyba jest to faktycznie 2,5.

Dla pewności kilka fotek:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53582edc548dce99.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a0741d42d369c06.html

..A do tego jest zapakowany silnik ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/661cedb91056e16c.html

 

Wielkie dzięki za pomoc :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.