Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytam wiele o sprzęgłach i o tym, kiedy czas na wymianę. Niektórzy nawet podsuwają pomysły aby pod górkę wrzucić "4" lub "5" i zaobserwować że obroty idą w górę a samochód zwalnia. :|

 

W moim BMW 2 lata temu wymieniony został sam docisk. Od roku ślizga się sprzęgło ale tylko na 1szym biegu. Czy tak jest zawsze? Reszta biegów pięknie wchodzi i nie ślizga się. To jest jedyny objaw i zastanawiam się po prostu czy trzeba cay komplet sprzęgłą wymienić czy wystarczy na razie coś dokręcić, doregulować, obejrzeć ;) Oszczędności jednym słowem...

 

Z góry dzięki.

Opublikowano
sprzęgło się samo reguluje,ale poślizg zaczyna się od 1 biegu bo na tym biegu musi przenieść największy moment.Potem zaczyna ślizgać na następnych biegach.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
sprzęgło się samo reguluje,ale poślizg zaczyna się od 1 biegu bo na tym biegu musi przenieść największy moment.Potem zaczyna ślizgać na następnych biegach.

 

mylisz sie kolego :] sprzeglo zawsze zaczyna slizgac na najwyzszych biegach i schodzi na coraz nizsze, a wynika to z przelozenia skrzyni i wlasnie na najwyzszym biegu sa najwieksze obciazenia na sprzegle przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem :]

 

wracajac do tematu, bardzo dziwny objaw ze tylko 1 slizga :/ gdyby bylo zapowietrzone sprzeglo to wtedy bralo by na samym dole i mialbys problemy z wysprzeglaniem (u mnie trzebabylo jak z zapowietrzonym hamulcem dwa razy albo wiecej pod rzad podpompowac zeby dzialalo), a nie ze slizganiem :/

za dociskanie odpowiedzialny jest tylko docisk i w nim jesli nie w tarczy sprzegla(bo tak jak mowie tarcza zaczyna slizgac na wyzszych biegach, a zazwyczja jak dojdzie do 1szego biegu to juz jest koniec jazdy) bym szukal usterki, moze Ci mechanik spieprzyl robote zmieniajac docisk, albo zalozyl uzywke ?

 

Ps. a jakie masz objawy ze wnioskujesz ze Ci na pierwszym biegu slizga ?

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
Ps. a jakie masz objawy ze wnioskujesz ze Ci na pierwszym biegu slizga ?

 

A więc objawy są następujące:

 

- rano gdy samochód jest zimny jest znikome ślizganie się sprzęgła i rusza się płynnie

- po 4-5 startach z miejsca zaczyna się wyraźne ślizganie i muszę dodać trochę więcej gazu niż zwykle aby ruszyć

- stojąc w korku na płaskim jest już wyraźne długie ślizganie i zaczyna się szarpanie więc muszę reagować gazem i jak najrzadziej ruszać

- w korku pod górę najczęściej nie stoję bo po prostu zawracam i jadę inną drogą ;) albo staram się zostawiać miejsce i jadę stale na jedynce lub dwójce

- przy ruszaniu pod stromą górkę trzeba dać dużo gazu i czuć mocne szarpanie aż do momentu wysprzęglenia (ledwo daje radę)

 

Wszytko tylko na jedynce. Dwójka i reszta wchodzą jak w bolidzie F1 ;) Na drodze ekspresowej często to sprawdzam ;)

Opublikowano

niech sie wypowie ktos kto mial takie obajwy, bo mi jak slizgalo sprzeglo to nic nie szarpalo, poprostu obroty szly w gore a auto nie przyspieszalo dopiero jak sie odpuscilo gaz i bylo czuc ze zlapalo mozna bylo delikatnie przyspieszac bo znowu przy gwaltownym dodaniu gazu obroty szly w gore a auto nie przyspieszalo :] ale nic mi nie szarpalo :/

jesli tam masz kolo dwumasowe to moze ono sie rozsypuje, bo tak jak pisalem typowym objawem slizgajacego sprzegla jest slizganie na wysokich biegach a nie na jedynce, slizganie na jedynce byloby rownoznaczne z brakiem mozliwosci ruszenia z miejsca a z tym jak wnioskuje nie masz problemow.

- po 4-5 startach z miejsca zaczyna się wyraźne ślizganie i muszę dodać trochę więcej gazu niż zwykle aby ruszyć
no jesli tak to po dodaniu gazu wiecej powinienes wkoncu stanac w miejscu bo bys spalil calkiem sprzeglo :]

 

nie wiem czy wlasciwie rozumiemy sie jesli chodzi o slizganie sprzegla bo Ty piszesz o szarpaniu przy ruszaniu co jest zupelnie czyms innym :]

 

Jesli chodzi o szarpanie przy ruszaniu to moze byc spowodowane wieloma czynnikami:

- zla mieszanka (zabity filtr powietrza, filtr paliwa, uwalone wtryski, lewe powietrze, uwalony sterownik silnika)

- jakas usterka w ukladzie zaplonowym (kable wysokiego napiecia, swiece, cewka, modul)

...

i wiele innych, ale nie slizgajace sie sprzeglo :]

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
No raczej źle się rozumiemy ;) Szarpanie czyli przerywane łapanie sprzęgła, tak jakby łapało częścią swojej powierzchni. Im bardziej puszczam sprzęgło tym szarpnięcia/szorowanie jest wyrąźniejsze aż w końcu rusza... To nie jest jakieś bardzo bardzo wyraźne ale gdy jest gorąco i stoję w korku to jest to dośc kłopotliwe. Pozwolę sobie zauważyć że tak jest od ponad roku i tylko minimalnie jest gorzej... ;) Także filtry, osprzęt silnika itp raczej odpada bo to wszystko mam na bieżąco diagnozowane i dobrze utrzymane...
Opublikowano
na 100% dowiesz się jak wyciągniesz skrzynię,ale tarcza+docisk+łożysko wyciskowe pewnie trzeba wymienić.Jeżeli sprzęgło bierze ci u samej góry to zużyta jest tarcza,jeżeli bierze normalnie(w połowie) to uszkodzony jest docisk.Tak czy inaczej trzeba wymienić komplet.
A little piece of heaven in my hands

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.