Skocz do zawartości

Goodyear EAGLE F1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupilem oponki jak w temacie dodam ze sa asymetryczne, po zalozeniu stwierdzilem ze opony roznia sie ukladem rowkow z lewej i z prawej strony auta, zostaly zalozone w warsztacie zgodnie z oznaczeniem "inside" 'outside' lecz czy ten model opon ma rodzaj lewych i prawych stron ? Czy to ma jakis zwiazek z czerwonymi kropkami na oponach? (wszystkie maja czerwone kropki) Dodam ze na oponach nie ma podanego kierunku obrotu.

Pozdrawiam.

Pawel

Edytowane przez Tanatos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To są opony asymetryzne jak napisałeś, więc układ bieżnika jest inny dla zewnętrzej i wewnętrznej części opony, masz to oznaczone jako inside i outside. Nie wiem czy one są kierunkowe, ale skoro nie ma kierunku obrotu to raczej znaczy, że nie.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są opony asymetryzne jak napisałeś, więc układ bieżnika jest inny dla zewnętrzej i wewnętrznej części opony, masz to oznaczone jako inside i outside. Nie wiem czy one są kierunkowe, ale skoro nie ma kierunku obrotu to raczej znaczy, że nie.

 

Nie chcę się spierać, ale to są opony kierunkowe. Więc nie ma lewych i prawych http://img.nokaut.pl/p/a2/31/a231b8040fdf8630e434e0317cccbe3c500x500.jpg I gdzie wy widzicie że jest asymetryczna......mam pieć takich oponek i są jak najbardziej symetryczne i nie maja żadnych opisów Inside lub Outside po żadnej ze stron.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są opony asymetryzne jak napisałeś, więc układ bieżnika jest inny dla zewnętrzej i wewnętrznej części opony, masz to oznaczone jako inside i outside. Nie wiem czy one są kierunkowe, ale skoro nie ma kierunku obrotu to raczej znaczy, że nie.

 

Nie chcę się spierać, ale to są opony kierunkowe. Więc nie ma lewych i prawych http://img.nokaut.pl/p/a2/31/a231b8040fdf8630e434e0317cccbe3c500x500.jpg I gdzie wy widzicie że jest asymetryczna......mam pieć takich oponek i są jak najbardziej symetryczne i nie maja żadnych opisów Inside lub Outside po żadnej ze stron.

 

Tych opon są 2 rodzaje, te co Ty przedstawiasz na fotce i jeszcze jeden o innej budowie, ale nazwa ta sama. Dodane jest tylko że są asymetryczne w nazwie.

BMW i wszystko jasne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwy nie są takie same. Asymetryczne to Eagle F1 Asymmetric, a te z "agresywnym" bieżnikiem to Eagle F1 GS-D3. Asymetryczne to następca gs-d3.

 

No to są bardzo podobne, tak jak napisałem różnią się jedynie oznaczeniem po nazwie Eagle F1

BMW i wszystko jasne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ten link pomze rozwiazac spor

pozdrawiam

 

http://eu.goodyear.com/uk_en/tires/repository/Eagle_F1AS/index.jsp

 

Oczywiście, ale temat postu jest bez Asymmetric ;-)

Róznica między tymi oponami jest dość znaczna, Asymmetric to opona dla aut o mniejszym momencie obrotowym i kierowców o łagodnym sposobie jazdy. Ponieważ przy dużych momentach i agresywnem sposobie jazdy opony asymetryczne z lamelkami zaczynają nierównomiernie sie ścierać i bardzo głośno sie toczyć.

Opona Eagle F1 GS-D3 jest zupełnie niewrażliwa na bardzo dynamiczną jazdę, choć ma wadę....musi byc rozgrzana. Zimna ma zauważalnie gorszą przyczepność.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A mnie się wydawało że F1 Asymetric jest następcą F1 GS-D3 więc również nadaje się do szybkiej jazdy.... :doh: :doh: :wink:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydawało że F1 Asymetric jest następcą F1 GS-D3 więc również nadaje się do szybkiej jazdy.... :doh: :doh: :wink:

 

Oczywiscie masz rację, kupić mozesz ale z mojego doswiadczenia tego typu opony(lamelki w różnych kierunkach) po około 2000-4000 km robią sie niesamowicie głośne ...zwyczajnie dudnią.

Duża moc + duzy cięzar + kilkadziesiąt przejechanych zakrętów przy dużej szybkości problem się pojawia....i nigdy nie znika.

Początkowo myslisz że to łozyska......ale tylko podjedziesz do firmy oponiarskiej....i każdy nawet słaby fachowiec powie....uuuuu.....lamelki nierówno zuzyte. Opony bedą coraz głośniejsze.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A mnie się wydawało że F1 Asymetric jest następcą F1 GS-D3 więc również nadaje się do szybkiej jazdy.... :doh: :doh: :wink:

 

Oczywiscie masz rację, kupić mozesz ale z mojego doswiadczenia tego typu opony(lamelki w różnych kierunkach) po około 2000-4000 km robią sie niesamowicie głośne ...zwyczajnie dudnią.

Duża moc + duzy cięzar + kilkadziesiąt przejechanych zakrętów przy dużej szybkości problem się pojawia....i nigdy nie znika.

Początkowo myslisz że to łozyska......ale tylko podjedziesz do firmy oponiarskiej....i każdy nawet słaby fachowiec powie....uuuuu.....lamelki nierówno zuzyte. Opony bedą coraz głośniejsze.

 

Masz na myśli ząbkowanie opony?

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli ząbkowanie opony?

 

Dokładnie tak to można nazwać.

 

A jak to poznać czy ząbkowane? Czy to objawia się tym że przy 140 - 150 km/h jest takie buczenie? A przy wyższych prędkościach i niższych spokój?

Bo ja tak mam :(

Raz testowo jechałem 220 km/h i cisza a przy 140-150 km/h buczy.

Co ciekawe nie na każdym asfalcie tak samo głośno.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to poznać czy ząbkowane? Czy to objawia się tym że przy 140 - 150 km/h jest takie buczenie? A przy wyższych prędkościach i niższych spokój?

Bo ja tak mam :(

Raz testowo jechałem 220 km/h i cisza a przy 140-150 km/h buczy.

Co ciekawe nie na każdym asfalcie tak samo głośno.

 

 

Pozdrawiam

 

Ząbkowanie mozna poznać bardzo prosto, przejedz wewnętną stroną dłoni po obwodzie opony. Z pewnością wyczujesz nierówności, znaczy masz wyząbkowane.

Jeśli chodzi o objawy, różnie przy różnych prędkościach. Generalnie opony robia się głośne w całym przedziale prędkości z wyróznieniem niektórych przedziałów w zależności od nawierzchni po której jedziemy.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.