Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku nadmienię, że przeczytałem chyba wszystkie zasoby internetu które mówiły cos o kontrolce airbagu i sposobach na jej skasowanie. 70% zawierało poradę, aby pojechac do serwisu i tam skasują (i błąd i Ciebie). 20% zawierało informację, że ktos skasował i na tym kontakt się urywał. 9% zawierało zupełnie rózne informacje o tym że Carsoft to tragedia, że łączy się itp itd...

 

Po wielu próbach podłączenia interfejsu Viaken OBD z końcówką z pinami diagnostycznymi kupionym za 70 zł na Allegro (w sklepie Viaken 99zł), udało się jedynie podłączyc do sterownika DME i "instrument cluster). Wszystkie pozostałe modułu jak by się nie zrobiło pokazywały "module does not respond".

 

Czytając fora były różne teorie - a to że sterownik trzeba wymienić, to że styki przeczyścić, to że elektryka siadła itd itp.

 

W załączniku umieszczam materiały które w największym stopniu przyczyniły się do powodzenia i skasowania błędu.

 

Ponieważ opadły mi ręce po wielu próbach, podłączyłem interfejs do 525d E39 Touring z 2002 roku, aby sprawdzić, czy ten interfejs wogóle cos potrafi. Miłe zaskoczenie mnie spotkało - dziłało wszystko co jest w samochodzi łącznie z LiveData! W tym konkretnym modelu wogóle nie wykorzystywało się lini L (żółty kabel). Po prostu wisiał a zielony kabel (linia K) trzeba było przełączać między pinem "8" a "7" w słączu pod kierownicą (OBD).

 

Ponieważ tak dobrze działał, postanowiłem podobnie zrobic w moim 318i E36 M40 z 10/93. I teraz kwintesencja tego tematu:

 

ŻÓŁTY KABEL JEST NIEPOTRZEBNY DO DIAGNOSTYKI I KASOWANIA BŁĘDÓW PODUSZKI POWIETRZNEJ! KABEL ZIELONY PODŁĄCZAMY POD PIN 20, CZARNY DO PINU 19, CZERWONY DO PINU 14 W OKRĄGŁYM ZŁĄCZU

 

Przekręcamy stacyjkę na poz. 2 lub włączamy samochód, podłączamy interfejs pod złącze COM w laptopie (na przejściówce nie próbowałem) i GOTOWE!!!

 

Pozdrawiam i polecam dzielenie się swoimi odkryciami :)

 

http://www.vielebny.aplus.pl/airbag_E36_1.jpg

http://www.vielebny.aplus.pl/airbag_E36_2.jpg

http://www.vielebny.aplus.pl/airbag_E36_3.jpg

http://www.vielebny.aplus.pl/airbag_E36_4.jpg

 

http://www.vielebny.aplus.pl/carsoftbmw6_1commonsolutions.pdf

http://www.vielebny.aplus.pl/bmw_diagnostic_trouble_codes.pdf

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobiłem tak samo jak Ty i niestety z Airbagiem nie dalem rady się skomunikować. Podkreślam jednak, że Airbag jest i nie pokazuje żadnego błędu, jednak to nie jest powód abym nie mógł się z nim skomunikować.

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
Zapewne każdy przypadek jest inny :) Ja zanim się z nim podłączyłem, spędziłem kilka tygodni sprawdzając wszysko co się dało...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedz jest prosta INPA i ADS zrobi to bez problemu.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witajcie!

Czy miałby ktoś dla mnie głębszą i bardziej dokładną instrukcję co do tego airbagu? Może jakieś zdjęcia, szczegółowy opis gdzie ja te kabelki znajdę? I do czego ja mam je podłączyć?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.