Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem jest następujący (z góry mowie ze zdarza sie zadko ale jednak pare razy w miesiacu), czasem jak na przyklad pokonuje wzniesienie i wrzuce sobie 4ty bieg tak ze silnik sobie spokojnie ciagnie w granicach 2tys obrotow (nie jest wysilony zeby mial zdechnac czy cos poprostu sobie powoli lekko idzie pod gorke) i nagle czuc spadek mocy a na ekonomizerze spalanie spada o jakies 2-3 litry, i auto jest jak mul (prawie zadnych reakcji na pedal gazu) dopiero redukcja i wejscie na wyzsze obroty i spowrotem odzyskuje moc.

Zastanawia mnie to czy moze to byc np ze turbo wysiada w pewnym momencie ? Czy raczej problemu szukac po stronie pompy wtryskowej ? Czy poprostu jakis czujnik jest uwalony ?

Jak podpialem wczoraj pod Carsofta to wywalil mi bledy czujnika termperatury powietrza w kolektorze ssacym, blad wtrysku sterujacego, i blad czujnika doladowania, tudzien temu mialem bledy tylko na wtrysku sterujacym i na czujniku temp powietrza (przy czym wyswietla ze blad czujnika temp. moze byc spowodowany innym uszkodzeniem w pompie wtryskowej ?! ale nie wyswietla bledu w samej pompie tylko wtrysk sterujacy).

Czy moze problem lezy wlasnie we wtrysku sterujacym ?

To moje pierwsze auto na rope i jeszcze jestem zielony w turbodieslach, tak ze prosze o rade co z tym fantem zrobic :)

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
możesz sprawdzić działanie czujnika masy powietrza (temperatury powietrza) w kolektorze ssącym wyjmując czujnik i podłączając go pod miernik, opór jaki czujnika powinien wskazywać to ok 6030-6370 omów przy ok 20 stopniach, czujnik ciśnienia turbo znajduje sie przy filtrze paliwa, po włączeniu zapłonu na przewodach do którego do niego dochodzą powinno pojawić sie 5V. No i jeszcze jedna sprawa czy dzieje sie tak tylko przy jeździe pod górę czy przy normalnej jeździe też.
Opublikowano

z tego wzgledu dalem tu za przyklad jazde pod gore, bo wtedy staram sie nie cisnac mu tylko spokojnie pokonac wzniesienie zeby nie robil wirow w baku :D ale przy normalnej jezdzie jak tak wlasnie kolo 2tys obrotow staram sie utrzymac to tez sie zdaza ze ma taki skok mocy no i ekonomizer dokladnie tak samo sie zachowuje czyli odrazu pokazuje jakies 2-3 l spalania mniej :]

 

 

A pytanie z innej beczki: dlaczego komputer (sterownik silnika) 0281 001 243 ma dwa epromy z softem (bo 0281 001 711 ma chyba jeden eprom) ? Czy tak jak w 6 cylindrowych td/tds sa to dwa sterowniki ktore ustawiaja dawkowanie do X obr/min a drugi przejmuje sterownie dawkowaniem powyzej X obr/min ? A czy za tym idzie moga byc takie objawy uwalonoego (jednego z dwoch) eproma ?

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podłączając się pod temat mam dwa pytania odnośnie czujnika masy powietrza

 

Pomiędzy którymi przewodami ma być ten opór? są trzy więc stąd pytanie.

 

Czy są zamienniki tego czujnika? I jaki koszt oryginału i ewentualnego zamiennika?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdziłem rezystancję na czujniku masy powietrza ja się nie myślę. Moduł z trzema stykami po prawej stronie od silnika z takim wężykiem w oplocie schodzącym pod kolektor i dochodzący do węża. nr modułu 2 244 674.

 

Wyniki 1600ohm, 3100ohm i 4300ohm w zależności od kombinacji.

Pomiar wykonywany przy temperaturze około 40-50stC. Samochód stał na słońcu więc się nagrzał (ciemne lakier).

 

Co sądzicie o tych wynikach?

 

Prosze o pilną odpowiedź, bo zastanawiam się nad zamówieniem przepływomierza, a to nie mały wydatek :-(

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.