Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

zwracam sie z prośba o pomoc!!!!!

 

zakupiliśmy tempomat a dokładnie:

mechanizm z linka,

sterownik,

instalacja,

manetka

 

Ale w samochodzie jest pod kierownica wtyczka do manetki,

w komorze silnika jest okrągła wtyczka do mechanizmu, kolory kabli są identyczne jak w instalacji którą dostaliśmy przy zakupie, wynika z tego ze jest położona instalacja ale nie moge znaleść wtyczki pod sterownik tempomatu. Szukaliśmy w miejscu gdzie sa komputery tez nie ma.

 

czy ktoś może pomóc w odnalezieniu wtyczki by podłączyć sterownik???

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Hej fankabmw...Twoje autko jest podobne do mojego,haha nawet kolor.Ostatnio grzebałem pod konsola wewnatrz od strony kierowcy i jest tam jakas skrzyneczka,jakby komp.Nie jestem pewien ale własnie moze to jest ten sterownik.Pozdrowionka.
Opublikowano

w tej czarnej skrzynce?????

 

wiec powinna tam być wtyczka niebieska do modułu???? wczoraj odkreciliśmy pokrywe i wtyczki brak.

a wszystkie kable od wtyczki manetki oraz wtyczki mechanizmu są identyczne (kolor i ilość) jak w tej instalacji którą dostaliśmy wraz z tempomatem.

gdzie szukac tej wtyczki?????

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

niestety nie ma wtyczki ani w miejscu gdzie są komputery, ani nad schowkiem.

Instalacja która mamy jest dość krótka mało prawdopodobne by siegła aż do miejsca gdzie są komutery, mniej wiecej siega niebieska wtyczka na wyskokość połowy komory silnika.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Pod kierownica z lewej strony to jest sterownik poduszki/ek powietrznych. Moduł tempomatu jest w skrzynce w komorze silnika, obok sterownika silnika.

 

nie ma :( :( :(

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

Wydaje mi się że w autach bez tempomatu nie było wiązki. Tej od sterownika w komorze silnikowej do X, lub tek od "schowka" do X.

 

Jeśli ktoś dał wam kawałek instalacji, to trzeba będzie ją dorobić.

Trzeba zaopatrzyć się w schematy, umieć je czytać i znać język w którym będą napisane.

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy to co kupiliście w ogóle pasuje do waszego auta.

Jeśli takie coś macie to musi być zestaw z E32 M60

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//static.bmwfans.info/images/epc/OTk1OV9w.png

http://bmwfans.info/original/E32/Lim/730i-M60/ECE/L/A/1994/03/mg-66/ill-66_0035/

 

 

Jeśli takie coś. To z E34 M60 też powinno pasować.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//static.bmwfans.info/images/epc/ODIwMF9w.png

http://bmwfans.info/original/E32/Lim/730i-M60/ECE/L/A/1994/03/mg-66/ill-66_0057/

Opublikowano

wtyczka jest za glosnikiem na dole po stronie kierowcy.

pasuje idealnie do sterownika tempomatu.

Na jednym z rysunków pokazano sterownik z mocowaniami w moim nie ma takich mocowań.

 

Niestety nie moge uruchomić tempomatu :( :(

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

 

Niestety nie moge uruchomić tempomatu :( :(

 

Pewnie tak już zostanie. Od jakiego auta masz "zestaw" tempomatu??

 

sterownik - 740i E32, mechanizm z linka - 750i E32

instalacja jest oryginalnie położona w samochodzie.

 

Co może być przyczyna że tempomat nie działa????? przekaźnika pod tylna kanapa nie ma :( :( :( tzn są trzy żółte i jeden czarny

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

z tego co pamietam i co juz pisalem to chyba musi byc komplet - wszystko z m60 (tempomat i sterowni i wiazka ) ale nie jestem pewien.

 

 

poszukaj w schematach - na jeden z pinow tempomatu podawana jest chyba masa z mechanizmu zmiany biegow automatu - trzeba odciac jeden pin we wtyczce tempomaty i go zmasowac - dlatego wlasnie nie dziala tempomat po przerobce na manuala .

Opublikowano
z tego co pamietam i co juz pisalem to chyba musi byc komplet - wszystko z m60 (tempomat i sterowni i wiazka ) ale nie jestem pewien.

 

 

poszukaj w schematach - na jeden z pinow tempomatu podawana jest chyba masa z mechanizmu zmiany biegow automatu - trzeba odciac jeden pin we wtyczce tempomaty i go zmasowac - dlatego wlasnie nie dziala tempomat po przerobce na manuala .

 

wiązka jest oryginalna położona przez producenta.

na manuala??????? masz na myśli skrzynie biegów

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
no przeciez tempomat musi wiedziec ze silnik jest na biegu i musi sie wylaczyc kiedy wcisnies sprzeglo ....

 

mamy od nowości manualna skrzynie biegów.

 

w wiązce którą dostaliśmy wraz z resztą tempomatu są przecięte kable:

czarny z brązowym paskiem

czarny z białym paskiem,

niebieski z brązowym paskiem,

fioletowy z żółtym paskiem,

brązowy z pomarańczowym paskiem.

 

teraz pytanie czy maja być przecięte te kable czy to nastąpiło przy demontażu???

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
z tego co pamietam i co juz pisalem to chyba musi byc komplet - wszystko z m60 (tempomat i sterowni i wiazka ) ale nie jestem pewien.

 

mechanizm jest od 750i natomiast sterownik ma numer zgodny z tym jaki być powinien.

poszukaj w schematach - na jeden z pinow tempomatu podawana jest chyba masa z mechanizmu zmiany biegow automatu - trzeba odciac jeden pin we wtyczce tempomaty i go zmasowac - dlatego wlasnie nie dziala tempomat po przerobce na manuala .

który to kabel??? no i nie była przekładana skrzynia

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

Weź do ręki schemat, sprawdź po kolei wszystkie przewody, wszystkie połączenia itp. Kiedyś już pisałem, że instalacja położona przez producenta nie musi wcale być podłączona w całości. Podobnie jest np. z instalacją od spryskiwaczy reflektorów. Prawie cała jest, a brakuje podłączenia jednego plusa. I koniec, po podpięciu 'tak sobie' nie działa.

Poza tym, jaki mechanizm jest od 750 i? Z linką? 750 ma EML, więc co tam jest na linkę? (m70 - wypowiedzcie się )

Opublikowano
Weź do ręki schemat, sprawdź po kolei wszystkie przewody, wszystkie połączenia itp. Kiedyś już pisałem, że instalacja położona przez producenta nie musi wcale być podłączona w całości. Podobnie jest np. z instalacją od spryskiwaczy reflektorów. Prawie cała jest, a brakuje podłączenia jednego plusa. I koniec, po podpięciu 'tak sobie' nie działa.

Poza tym, jaki mechanizm jest od 750 i? Z linką? 750 ma EML, więc co tam jest na linkę? (m70 - wypowiedzcie się )

 

NIESTETY NIE ZNAMY SIE NA SCHEMATACH, JAK BYM UMIALA (ł) CZYTAC TO NIE BYłO BY POSTU!!!!!! PANIE MADRA GłOWA

POZA TYM MECHANIZM JEST Z LINKA Aż TAKA GłUPIA NIE JESTEM I WIEM CO TO JEST EML I Z CZYM SIE KOJARZY. NA MECHANIZMIE JEST NAPISANE 750I E32 WIEC PISZE JAK JEST NAPISANE.

proszę o sensowne odpowiedzi a nie typu poczytaj schematy itd. z góry dziękuje

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Weź do ręki schemat, sprawdź po kolei wszystkie przewody, wszystkie połączenia itp. Kiedyś już pisałem, że instalacja położona przez producenta nie musi wcale być podłączona w całości. Podobnie jest np. z instalacją od spryskiwaczy reflektorów. Prawie cała jest, a brakuje podłączenia jednego plusa. I koniec, po podpięciu 'tak sobie' nie działa.

Poza tym, jaki mechanizm jest od 750 i? Z linką? 750 ma EML, więc co tam jest na linkę? (m70 - wypowiedzcie się )

 

NIESTETY NIE ZNAMY SIE NA SCHEMATACH, JAK BYM UMIALA (ł) CZYTAC TO NIE BYłO BY POSTU!!!!!! PANIE MADRA GłOWA

POZA TYM MECHANIZM JEST Z LINKA Aż TAKA GłUPIA NIE JESTEM I WIEM CO TO JEST EML I Z CZYM SIE KOJARZY. NA MECHANIZMIE JEST NAPISANE 750I E32 WIEC PISZE JAK JEST NAPISANE.

proszę o sensowne odpowiedzi a nie typu poczytaj schematy itd. z góry dziękuje

Hehehe, najlepiej powiedzieć 'nie znamy się' i jęczeć 'pomocy' Schematy są proste jak konstrukcja cepa i wystarczy odrobinę dobrej woli, chęci i ambicji (zwłaszcza jak się jest fanem bmw), żeby je rozczytać i wiedzieć wszystko, lub przynajmniej większość. To że się nie znasz, nie jest problemem ani żadnym wstydem, tylko to, ze nie chcesz się poznać i liczysz że z puzzli, które kupiłaś/łeś gdzieś na śmietniku ktoś telepatycznie zbuduje Ci/Wam tempomat. Poza tym, nie krzycz, bo nie lubię rozdartych pań. Jeśli chcesz, żeby na podstawie informacji które podałaś, ktoś podłączył ten tempomat, to raczej udaj się na forum dla czarodziei, alternatywą jest zaopatrzenie się w schemat (mimo, że uważasz to za bez sensu :lol: ) i próba podłączenia go samemu, albo udanie się do elektryka i zapłacenie mu za to, że go podłączy. Chyba, że koledzy na forum mają ukryte chęci i zdolności.

Opublikowano
Weź do ręki schemat, sprawdź po kolei wszystkie przewody, wszystkie połączenia itp. Kiedyś już pisałem, że instalacja położona przez producenta nie musi wcale być podłączona w całości. Podobnie jest np. z instalacją od spryskiwaczy reflektorów. Prawie cała jest, a brakuje podłączenia jednego plusa. I koniec, po podpięciu 'tak sobie' nie działa.

Poza tym, jaki mechanizm jest od 750 i? Z linką? 750 ma EML, więc co tam jest na linkę? (m70 - wypowiedzcie się )

 

NIESTETY NIE ZNAMY SIE NA SCHEMATACH, JAK BYM UMIALA (ł) CZYTAC TO NIE BYłO BY POSTU!!!!!! PANIE MADRA GłOWA

POZA TYM MECHANIZM JEST Z LINKA Aż TAKA GłUPIA NIE JESTEM I WIEM CO TO JEST EML I Z CZYM SIE KOJARZY. NA MECHANIZMIE JEST NAPISANE 750I E32 WIEC PISZE JAK JEST NAPISANE.

proszę o sensowne odpowiedzi a nie typu poczytaj schematy itd. z góry dziękuje

Hehehe, najlepiej powiedzieć 'nie znamy się' i jęczeć 'pomocy' Schematy są proste jak konstrukcja cepa i wystarczy odrobinę dobrej woli, chęci i ambicji (zwłaszcza jak się jest fanem bmw), żeby je rozczytać i wiedzieć wszystko, lub przynajmniej większość. To że się nie znasz, nie jest problemem ani żadnym wstydem, tylko to, ze nie chcesz się poznać i liczysz że z puzzli, które kupiłaś/łeś gdzieś na śmietniku ktoś telepatycznie zbuduje Ci/Wam tempomat. Poza tym, nie krzycz, bo nie lubię rozdartych pań. Jeśli chcesz, żeby na podstawie informacji które podałaś, ktoś podłączył ten tempomat, to raczej udaj się na forum dla czarodziei, alternatywą jest zaopatrzenie się w schemat (mimo, że uważasz to za bez sensu :lol: ) i próba podłączenia go samemu, albo udanie się do elektryka i zapłacenie mu za to, że go podłączy. Chyba, że koledzy na forum mają ukryte chęci i zdolności.

 

na śmietniku to może Pan kupuje części lub znajduje. :?: :?: :?:

Skoro wszystkie wtyczki są podłączone i kolory kabli są identyczne w całej wiązce to przyczyna zapewne jest inna niż źle podłączone wtyczki.

Jaki sens ma kładzenie nie pełnej wiązki przez producenta lub takiej która wymaga masowania itd:?: :?: :?:

Skoro Pan jest tak obcykany w schematach to proszę o informacje który to przewód trzeba zmasować.

Z góry dziękuje

Forum służy chyba do pomocy a nie wymądrzania sie, a może sie mylę bo jestem rozdartą panią!!!!!!!!!!!!!!

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

:shock: a co tu sie wyprawia....

 

 

jezeli sie na czyms nie znasz kompletnie to daj to do zrobienia komus kto sie zna...

 

 

jak mozna na odleglosc ocenic czy masz wszystko dobrze podpiete , czy wogole ten tempomat pasuje ( bo jest z 95 roku prawdopodobnie ) ...

 

trzeba wsiasc schemat w reke , miernik i sprawdzic wszystkie napiecia i masy czy jest jak powinno byc - a tego na odleglosc nie zrobie.

Opublikowano
:shock: a co tu sie wyprawia....

 

 

jezeli sie na czyms nie znasz kompletnie to daj to do zrobienia komus kto sie zna...

 

 

jak mozna na odleglosc ocenic czy masz wszystko dobrze podpiete , czy wogole ten tempomat pasuje ( bo jest z 95 roku prawdopodobnie ) ...

 

 

 

trzeba wsiasc schemat w reke , miernik i sprawdzic wszystkie napiecia i masy czy jest jak powinno byc - a tego na odleglosc nie zrobie.

tempomat jest od E32 ( od e38 nie pasuje bo jest inna wtyczka do mechanizmu)

Sterownik ma prawidłowy numer

a po czym sadzisz ze z 95 roku? poza tym produkcje zakończono w 94 o ile dobrze pamiętam.

poza tym instalacja była położona fabrycznie wiec wtyczki nie można pomylić bo każda jest inna

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

to mniej wiecej sie miesci w moim malym rozumku ...

 

 

jest was dwoje a jakoś nie umiecie czytać ze zrozumieniem - przeczytajcie jeszcze raz co napisalem ja i kolega Banol... moze nie byc jakiegos napiecia albo jakiejs masy...

 

 

jak chcesz cos sprawdzic jak sie nie znasz na elektryce ? to tak jak ja bym chcial zbudować prom kosmiczny ...

Opublikowano
w okolicy wtyczki do mechanizmu jest mała okrągła wtyczka w dwoma ( o ile dobrze pamiętam) kablami jutro sprawdzę dokładnie

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
na śmietniku to może Pan kupuje części lub znajduje. :?: :?: :?:

Pewnie, że tak :lol: Większość miejsc, które oferują używki do e32 tak właśnie wygląda.

Skoro wszystkie wtyczki są podłączone i kolory kabli są identyczne w całej wiązce to przyczyna zapewne jest inna niż źle podłączone wtyczki.

Niewątpliwie, czyż nie dlatego, że masz nadzieję, że ktoś Ci ą znajdzie, założyłaś/łeś tego posta. Może pan dealer,( bo przecież nie ze śmietnika z porozbijanymi niemieckimi szrotami) od którego kupiliście części sprzedał Wam zepsuty tempomat? Było coś o poprzecinanych kablach...

Jaki sens ma kładzenie nie pełnej wiązki przez producenta lub takiej która wymaga masowania itd:?: :?: :?:

Zadaj to pytanie inżynierom z BMW. Ale zapewne dlatego, żeby nikt ot tak sobie nie doposażał swojego BMW poz siecią serwisową.

Skoro Pan jest tak obcykany w schematach to proszę o informacje który to przewód trzeba zmasować.

Z góry dziękuje:

Bardzo chętnie, pod waunkiem, że zawitasz do Krakowa i będę mógł obejrzeć instalację w Waszym samochodzie. Telepatycznie niestety nie potrafię, mimo, że jestem taki 'obcykany' :lol: O ile któryś wogóle trzeba masować... masy z reguły są wszystkie. :twisted:

Forum służy chyba do pomocy a nie wymądrzania sie, a może sie mylę bo jestem rozdartą panią!!!!!!!!!!!!!!

Właśnie, do pomocy a nie do czarowania. Skoro zakładasz taki temat na dwóch forach jednocześnie i jak do tej pory nikt nie potrafi Ci pomóc, to przyczyna leży chyba gdzie indziej niż w chęci wymądrzania się. Piszesz, że nie znacie się na schematach, a masz je chociaż i próbowałaś/łeś je ugryźć? Zawsze rozluźniało mnie takie podejście... Zero wysiłku ze swojej strony i jeszcze pretensje. Skoro masz koncepcję na to, jak ta pomoc ma wyglądać, to podziel się nią.

a może sie mylę bo jestem rozdartą panią!!!!!!!!!!!!!!

Nie wiem czy się mylisz, ale ilość wykrzykników mówi za siebie/Ciebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.