Skocz do zawartości

Problem z Compactem 318TDS


Kris_IT

Rekomendowane odpowiedzi

Moja przygoda z BMW zaczyna się właśnie tutaj. Kupiłem sobie auto z Austrii - na przeglądzie okazało się że cieknie pompa (autko już jest u pompiarzy). Zastanawia mnie tylko jeden jeszcze fakt... jadąc na np. 3 biegu Przy 1700obr_min i wciskajac pedał gazu do podłogi gdzieś w okolicach 2000obr słyszę jakieś dziwne strzelanie, furkanie (trochę mi to przypomina pracę silnika traktora na biegu jałowym). Zjawisko to nie występuje przy kręceniu obrotami na biegu jałowym. Strzelanie dochodzi jakby z tylnej części auta (takie przynajmniej mam wrażenie). Czy macie podobne problemy w swoich TDSach czy tak jest tylko w moim? Co to może być? Padnięty dyfer? Auto ma przejechane zaledwie 170tkm i w dodatku miało starszych właścicieli po 50-tce...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgłos jest dosyć niski, przytłumiony a precyzyjniej... to trochę przypomina pracę silnika na odcinanym zapłonie, tyle że trochę wolniej "przerywa". Zjawisko zauważyłem na 3 i 4 biegu, na wąskim zakresie obrotów (powiedzmy 1800-2000obr dla 3 biegu, i troche innym zakresie dla biegu 4.) i TYLKO gdy wciskam na maksa pedał gazu. Zgłupiałem już, może to też wina pompy? Zobaczymy czy coś wykryją mechanicy, chociaż wątpię, bo autko nie kopci ani nic z podobnych rzeczy. Poza tym odgłos wydobywa się spod siedzenia, albo tylnej części (bardziej wg mnie tylnej). Wydech cały - już sprawdzałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz możliwość sprawdzenia samochodu z kanału to postaraj sie sprawdzić wszystkie osłony termiczne od spodu samochodu. U mnie było tak ze mechanik wszystko poskładał i też był hałas a okazało sie że jedna osłona termiczna wydechu lekko sie odgjeła w czasie prac i później był nieprzyjemny głos. Jeżeli mówisz ze na 3 i na 4 w innych zakresach to sprawdź czy przy tej samej prędkości samochodu, może jakiś poprzedni mechanik rozmontował wał i nie złożył w ten samo sposób co skutkuje niewyważeniem wału, może w tym tkwi problem. Jeżeli byłby to dyfer to raczej odgłos ze wzrostem prędkości stawałby sie coraz głośniejszy. Ewentualnie jeżeli mówisz ze to tył samochodu to może któreś łożysko się kończy. Ewentualnie łożysko podporu wału. Jak widzisz możliwości jest sporo, musisz sprawdzać wszystko krok po kroku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No dobra podejrzenie pada na koło dwumasowe... kumpel w Polo miał podobnie przy zakresie 35-50 km/h waliło niemiłosiernie i po 1,5 miesiącu miał koło i skrzynie do wymiany :-(

W Wawie jest ogromny problem z dostaniem dwumasówki do 318TDS. Pytanie czy można zastąpić je od jakiegoś innego modelu, jaka tam oryginalnie siedzi średnica? Jeszcze tego nie rozbierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czegoś tu nie rozumiem....

znalzłem to:

 

http://bmwfans.info/original/E36/com/318tds-M41/ECE/L/M/1998/12/mg-21/ill-21_0140/

 

wg tego sprzęgło ma nr 21 21 1 223 492

koło 2-masowe 21 21 1 223 571

 

D=215mm

 

Okazuje się, że to samo koło siedzi w silnikach M40, M43, M44 ... inaczej

E30 324D

E36 318i

E28 524D

E34 518i

Z3

 

http://bmwfans.info/part-21211223571/

 

No i teraz najlepsze... znaleźć takie sprzęgło czy koło np do BMW E36 318is (M43) to żaden problem - Sachs, Luk, Valeo - podają te firmy że pasuje do 318is, ale żadna z nich w swoim katalogu nie pisze że można zastosować do 318TDS.

 

Mogę je tam wsadzić czy nie? Wejść wejdzie tylko czy pojeździ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

okazało się, że padła podpora wału (bliżej mostu). Została już wymieniona na oryginalną i pozbyłem się 90% problemu. Pozostałe 10% to, że problem dalej istnieje tylko już w niewielkim stopniu. Nadal słyszę puste walenie, tyle że mocno już przytłumione i nie trzęsie autem z okolic mostu. Czy dłuższa jazda z uszkodzoną podporą mogła uszkodzić coś jeszcze? Facet wyciągnął dzisiaj cały wał, obejrzał od A do Z i zauważył tylko tę podporę, więc wstępnie eleminuję winę wału (ale nie wykluczam zupełnie). Stara podpora nie była jakoś specjalnie uszkodzona - puściła guma na 50% obwodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie moglo uszkodzic krzyzaka ale to powinien wyczuc kolo co Ci wal sprawdzal :] wiecej specjalnie chyba nie powinno uszkodzic
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro nawet nie szukaj bo lepiej nowa zalozyc orginal z serwisu niz uzywke na ktorej pojezdzisz moze 20 km a moze 20tys km :]

 

na w/w rysunku nie ma wyszczegolnionego krzyzaka i na realoem.com tez sprawdzielm i nie ma, poprostu idziesz do serwisu i mowisz ze chcesz krzyzak walu napedowego do 318tds i oni beda wiedziec "o co kaman" ;)

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do gościa, któy wymieniał podporę wału i powiedział, że reszta była OK. Nie wiem tylko na ile można mu ufać (kto by się przyznał do tego, że "reszty nie sprawdziłem").

Dzisiaj pojeździłem trochę autem i zauważyłem, że zachowuje się ono trochę inaczej niż poprzednio - owszem drgania są ale ledwo wyczuwalne, słyszalny jest natomiast wyraźny, szybki, głuchy stukot, podobny do tego który generowała zużyta podpora. Nasilenie występuje teraz raczej przy 4 biegu przy ok 60km/h (poniżej 2tys obr - bardzo intensywnie) oraz pmiędzy 100-120km/h na 5 biegu

Ów fachowiec od wałów (firma Car-Wał z Ząbek w Warszawie... zna ktoś?) powiedział mi, że może guma pod tylnym mostem. Szczerze mówiąc zgłupiałem i nie wiem czy mam jechać do kolejnego fachowca od wałów czy gdzieś indziej. Gdzie nie dzwonię, to mówią mi, że bez wyjęcia wału nic z tego nie będzie, a to pzrecież kolejne 150zł, może w błoto...

Jeśli ma ktoś jakiś pomysł co to może być, jak sprawdzić samemu czy coś jest sprawne, naprawdę będę bardzo wdzięczny!!

 

PS zapomniałem dodać, że drgania na 4. przy 60km/h występują teraz nawet jeśli nie przyśpieszam gwałtownie! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wale jest jeszcze tuleja centrująca,jeśli jest wyrobiona też będą drgania.W ASO kosztuje 27zł.Fachowcy u których byłeś w jednym mają rację,bez ściągnięcia wału niewiele się dowiesz.Miałem to samo co ty użerałem się z tym miesiąc czasu,nawet skrzynie biegów wyciągnąłem.Wymieniłem tuleje centrującą(niepotrzebnie),sprawdzałem zawieszenie na stacji diagnostycznej,wał napędowy w Welte cardan service i nic.Na koniec wymieniłem podporę wału i poduszki pod skrzynią i przeszło.
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie.. reklamują się jako "20 lat doświadczenie" - to mnie w sumie przekonało.. zresztą nie powiem, uszkodzoną podporę wału dosyć szybko facet zdiagnozował, tyle czy nie zaufał swojemu doświadczeniu zbyt bardzo...

 

Czyli mam stawiać jednak na wadę wału czy jeszcze coś innego wchodzi w rachubę? Na czwartek jestem już umówiony u innego "fachowca". Macie napewno większe doświadczenie w tej materii, jak coś to przynajmniej będę wiedział którego jeszcze ze specjalistów mam odwiedzić.

Jeszcze raz dzięki za pomoc i podpowiedzi.

 

PS. czy gumy pod mostem wchodzą w rachubę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.