Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto E-38 z 1999 r. (po lifcie, silnik M62 4,4) Wczoraj w korku uszło mi przez zawór bezpieczeństa klimy ok. 1/3 czynnika. Przy dobiciu człowiek od klimatyzacji stwierdził, że wentylator się nie załącza przy dużym ciśnieniu w układzie (było 17-18 barów). Wydaje mi się, że wentylator jest sprawny (trzypinowy sterowany sygnałem DME) bowiem gdy temperatura (z testu 7) próbuje przekroczyć 110 stopni to się uruchamia. Mam więc następujące pytania:

1. Czy może być to winą niesprawnego czujnika ciśnienia który nie informuje systemu o ciśnieniu w układzie i nie jest kierowany w związku z tym sygnał do uruchomienia wentylatora?

2. Czy niesprawność czujnika ciśnienia zostanie wykazana na komputerze (30.04.2008 były zczytywane błędy w ASO, wcześniej na innym komputerze i nigdy nie pokazywało błędu w klimatyzacji), ewentualnie brak sygnałów z tego czujnika?

3. Czy być może jest to jednak wina wentylatora bo może nie pracować w pełnym zakresie prędkości?

4. Czy może ktoś wie przy jakim ciśnieniu w układzie ten wentylator powinien się ruszyć?

Zaznaczam, że po wczorajszym nabiciu kliamtyzacja chłodzi bardzo dobrze, ale nie używam jej narazie w mieście. Pozdrawiam i dziękuję z góry za wskazówki i rady.

Opublikowano

Ad1. Tak.

Ad2. Jeśli jego sygnał idzie przez DME, to powinno wyjść.

Ad3. Częściej psuje się wolniejszy bieg. Nie sądzę, że może dziać się coś, co spowalnia wentylator na szybszym biegu. Musiałby się poprostu przycierać, a wtedy padłby dość szybko całkiem, niezależnie od biegu na którym pracuje.

Ad4. W e32/34 to ciśnienie przekraczające 18 bar

 

Swoją wypowiedź opieram na doświadczeniach związanych z e32 ( tam załączaniem wentylatora nie steruje DME) Jednak na chłopski rozum sama instalacja elektryczna wentylatora powinna być rozwiązana podobnie, stąd wnioski o pracy na wyższym biegu.

Opublikowano

w Twoim aucie (zreszta w moim tez) - generalnie po lifcie, wentylator klimy ma wbudowany sterownik, ktory odbiera sygnaly z DME. i wlasnie ten zintegrowany sterownik to jego najwieksza wada.

u siebie juz mam 3 wiatrak. wszystkie dotychczasowe padaly z niewiadomych powodow.

w kazdym razie uszkodzenie wiatraka klimy bedzie sygnalizowane bledem w module DME a nie HKL (modul klimy).

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Witam. Dziś byłem na kompie i podaje następujący błąd:

nr 140 Activatin map cooling, czy to dotyczy właśnie pracy wentylatora?

Nie wiem czy dobry jest też odczyt temperatury z chłodnicy, bo przy 109 stopniach na silniku, na chłodnicy były 68,8 stopnia, przy zewnętrznej temperaturze 30 stopni oczywiście na postoju przy sczytywaniu błedów.

P.S. może ktoś ma w takim razie dobry wentylator klimy?

Opublikowano

To i ja się podłączę.

 

Kiedyś w e34 w zimę (luty, pierwszy ciepły dzień, około 15-17 st.C) w korku temperatura poszła trochę powyżej środka (wiem, nie ma na razie to nic wspólnego z klimą). W domu wziąłem wąż z wodą i polałem na chłodnicę od strony silnika. Okazało się, że pomiędzy chłodnicami były jakieś stare liście i ogólnie pełno syfu. Po tej operacji fura mi się nigdy nie zagrzała.

Może to właśnie w tym leży przyczyna. Wentylator na wolnych nie wyrabia, bo nie ma właściwiego przepływu powietrza pomiędzy chłodnicami.

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano
Wydaje mi się, że chłodzenie silnika jest ok. Dla M62 4,4 normalna temperatura pracy to jest 110 stopni, dopiero jak uważa, że jest przeciążony to zaczyna się schadzać (ma m.in. zawory na powrocie aby utrzymywać teperaturę). Mój problem tkwi prawodopodobnie w wentylatorze klimy, który nie ma wszystkich prędkości, ale chciałbym się upewnić , że to to.
Opublikowano

na zagranicznych forach znalazlem cos takiego:

 

If the fault code 139 or 140 (Activation Map Cooling) has been stored in the DME ensure the thermostat wiring and thermostat are functioning correctly. Repair any faults before reprogramming the DME.

 

i to:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=566893

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
Dzięki. Człowiek od komputera też wskazywał na termostat, ale on się sugerował różnicami temperatur na silniku i chłodnicy. I bądź tu mądry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.