Skocz do zawartości

Silniki E38


prezes_07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym się zapytać i poprosić o fachową wypowiedź na temat silników w E38, to znaczy, interesuje mnie zakup E38, w późniejszym czasie lecz chciałbym sie najpierw dokształcić. Z jakimi silnikami warto kupować diesle?? zastanawiam sie też nad gazem coraz poważniej. Wchodzi w grę tylko manual, automaty mnie nie bawią. Bardzo proszę o wyrozumiałość i odpowiedź.

 

Założyłem taki sam temat w serii 5, nie wiem czy tak można, poprostu interesują mnie dwie serie BMW, jestem nowym użytkownikiem i proszę o delikatną wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E38 - diesla raczej sobie odpuść, gaz tym bardziej.

 

Ja mogę coś więcej powiedziec o silniku 3,5 litra - jest to kompromis pomiędzy oszczędnością (do 10 litrów / 100km w spokojnej trasie , tak mniej więcej przy prędkościach 90-120 km/h) a mocą ( moc wystarzająca żeby całkiem bezpiecznie, sprawnie i dynamicznie wyprzedzac sznurek tirów na wąskiej drodze :-) )

 

Silnik sam w sobie nieawaryjny, pracujący w większości NORMALNEGO użytkowania na niskich obrotach. (przy prędkości 80-90 km/h kręci na poziomie 1500 obr/min). Dzięki temu kupując auto od ROZSĄDNEGO jeźdźca można trafić na silnik w przyzwoitym stanie.

 

Jesli nie masz zapędów rajdowo ekstremalnych lub ekonomiczno oszczędnościowych to kupuj śmiało.

 

Jeśli jesteś szybkościowym ekstremistą kup 750i

Jeśli jesteś sknerusem kup 320d lub 316 LPG i nie zawracaj sobie głowy 7er.

 

Niestety 7er e38 to auto dla ludzi ustabilizowanych finansowo.

Koszty eksploatacyjne takiego auta (oczywiście dla ludzi chcących utrzymać go w stanie przynajmniej bardzo dobrym) są wysokie.

 

 

 

pozdrawiam

prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w żadnym wypadku nie interesuje mnie seria 3, postanowiłem kupić serię 7 lub 5 a koszty wiem że muszą być wysokie, bo za klasę sie płaci, co mi nie przeszkadza, nie rozumiem tylko tego wstrętu do gazu?? wiem wiem że to niszczy silnik i w ogóle... Lecz uważam to za dobrą alternatywę. 3.5 litrowy silnik w manualu mam nadzieje, bo tylko takie skrzynie mnie interesuja muszą być ciekawe, dobrze przyspieszać... może ktoś na gazowni sie też wypowie... i jak inne motory, bo chyba problemów jako takich Pan nie ma z tym autem?? oprócz części eksploatacyjnych?? i czy w 750, były manuale??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w gronie nowego pasjonate, mogę ci podpowiedzieć sporo o silniku benzynowym 2,8 (193KM). Ładowali go do e36, e39 i e38. Jeździłem z tym silnikiem w e36 copue z 1995r, mój brat w e39 z 1996r a teraz mam od niedawna e38 z 1996r. Jest to silnik bardzo doby do zagazowania, w dwóch modelch zakładałem osobiście gaz. Oczywiście sekwencyjny. Spalanie przy spokojnej jeździe: w e36 - 8,5l w trasie a średnio nie paliła mi więcej niż 11litrów gazu. W e39 spalanie od 9l do 12l. Natomiast e38 mam jeszcze w benzynie. W trasie 8,5litra benzyny a średnio myślę że koło 11-12litrów. Też w najbliższym czasie zagazuje ją.

Polecam ci szczeże tem motor bo uważam go za najlepszy silnik do 2000r jaki wypuściło BMW. Znajdź tylko zadbaną sztukę a będziesz bardzo zadowolony. Jeżeli zdecydujesz się na siódemkę to wiadomo, że nie po to by palić gumy na światłach, więc nie potrzebne ci będzie więcej jak 200KM, które uważam że całkiem dobrze sobie radzą.

Uważaj na 2,5 tds :naughty: , mają wadliwe pompy wtryskowe. Potwierdziło się to u mnie w e39 z 1996. Raczej nie zdecyduję się już więcej "traktora" tym bardziej że ropa jest już droższa od benzyny.

Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priv.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w gronie nowego pasjonate, mogę ci podpowiedzieć sporo o silniku benzynowym 2,8 (193KM). Ładowali go do e36, e39 i e38. Jeździłem z tym silnikiem w e36 copue z 1995r, mój brat w e39 z 1996r a teraz mam od niedawna e38 z 1996r. Jest to silnik bardzo doby do zagazowania, w dwóch modelch zakładałem osobiście gaz. Oczywiście sekwencyjny. Spalanie przy spokojnej jeździe: w e36 - 8,5l w trasie a średnio nie paliła mi więcej niż 11litrów gazu. W e39 spalanie od 9l do 12l. Natomiast e38 mam jeszcze w benzynie. W trasie 8,5litra benzyny a średnio myślę że koło 11-12litrów. Też w najbliższym czasie zagazuje ją.

Polecam ci szczeże tem motor bo uważam go za najlepszy silnik do 2000r jaki wypuściło BMW. Znajdź tylko zadbaną sztukę a będziesz bardzo zadowolony. Jeżeli zdecydujesz się na siódemkę to wiadomo, że nie po to by palić gumy na światłach, więc nie potrzebne ci będzie więcej jak 200KM, które uważam że całkiem dobrze sobie radzą.

Uważaj na 2,5 tds :naughty: , mają wadliwe pompy wtryskowe. Potwierdziło się to u mnie w e39 z 1996. Raczej nie zdecyduję się już więcej "traktora" tym bardziej że ropa jest już droższa od benzyny.

Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priv.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes_07, na samej gorze masz przyklejony temat o silnikach do E38, w ktorym juz chyba wszystko zostalo powiedziane. Wystarczy sie troche rozejrzec po forum.

 

Jezeli chcesz kupic E38 z manualem, to wybor masz ograniczony praktycznie miedzy 728i i 730i. 740i z szesciobiegowym manualem wystepowaly bardzo rzadko, 735i z manualem widzialem chyba tylko raz.

Najwiecej w ogloszeniach jest 730i z manualem - z lat 1994-1996.

 

Co do LPG - wprawdzie sam jezdze na Pb, ale dobrze zalozona i zestrojona sekwencyjna instalacja LPG nie szkodzi silnikom M60 i M62, a osiagi spadaja o kilka procent. W BKP jezdzi od ladnych paru lat kilka E38 z takimi instalacjami, w zadnej nie zaobserwowano przyspieszonego zuzycia silnika.

Edytowane przez Panfil - BMW Klub Polska

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

740iA M62

Silniczek pierwsza klasa , ciągnie w każdym zakresie obrotów od samego dołu do samej góry :twisted:

spalanie w trasie (autostrada) w granicach 10 miasto to już inna bajka od 15 w górę

kwestie awaryjności śmiało stwierdzam że w mojej nic nie leciało

I auto miało steptronica który spisywał się z tym motorem świetnie także polecam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam jedno podstawowe pytanie

jeździłeś na automacie? kiedykolwiek?

w automacie też masz ręczną zmianę biegów więc jak lubisz ręką machać to proszę bardzo :) a jak chcesz sobie pojechać na luzie to przełączasz na automat

ja polecam silniczek 3.0d - niskie spalanie, a i ciągnie ładnie

seria 7 nie jest to auto sportowe więc nie musi mieć osiągów jak m3 - więc 3.0d jest w zupełności wystarczający :) i automat jest wskazany – jak chcesz wajchować to kup serie 3

właściciele 7 to elita która ceni sobie wygodę i luksus więc manual tu nie wchodzi w grę

jak mówisz A to musisz też powiedzieć B ;)

a gaz ? po co kupować auto na którego utrzymanie Cię nie stać i katować go gazem? :)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jeździłem automatem, Renault Safrane 2000r 3.0 V6 INITIALE w benzynie. Poprostu nie jestem leniem i lubię jeździć manualem i samemu decydować na jakim biegu będe teraz jechał a nie na takim jak uważa komputer. Takie jest moje zdanie i proszę je uszanować, gdyż ja nie krytykuje ludzi którzy jeżdża autamatami. Jeżeli chodzi o kwestię gazu, to wszyscy przeciwnicy są źle nastawieni bo jest to przeróbka, niedługo już dojdzie do tego że auta będą na gaz produkowane, i wtedy ten problem zniknie bo coś będzie fabryczne... Mówisz o katowaniu auta... czyli uważasz że się niszczy, owszem napewno bardziej niż na benzynie, ale nie dasz rady mi wmówić że nowy diesel na wtryskach comman rail będzie bardziej trwały i dlużej wytrzyma niż auto na gaz! Jeżeli nie stać by mnie bylo na to auto to bym nie pisał na tym forum, a to że można poruszać się taniej, to tacy użytkownicy jak Ty maja odrazu jakieś problemy. Trzeba czasami myśleć a nie bezmózgowo wypuszczać pieniądze do atmosfery, ( bez obrazy ) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.