Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio naszedł mnie pomysł założenia LPG do swojej E34.

Proszę o informację do jakiego specjalisty podjechać w Warszawie lub okolicach (ewentualnie Kalisz i okolice).

Jaka instalacje założyć ? Nie mam katalizatora i sondy labmda.

Autko sprawuje sie bdb, silnik żyleta, pali 9L na trasie, w mieście więcej ;)

Ile będzie palił gazu ? Lepsza będzie II generacja czy sekwencja ? Czy to się zwróci ? Z tego co podpowiadają kalkulatory po niecałym roku ma sie zwrócić... warto ?

Proszę o fachowe rady i pozdrawiam :)

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Opublikowano
nie "gazuj" jej!!! jak masz silniczek w bardzo dobrym stanie to szkoda go truć!! Ogólnie jeśli chodzi o inwestowanie w gaz to najlepiej zalożyć sekwencję...może i jazda będzie tańsza (gaz nadal jest dwa razy tańszy od benzynki) ale trzeba wziąść pod uwagę częstrzą wymianę filtrów, świec, oleju, wydech dużo szybciej koroduje...w skali roku to wcale tak malinowo nie wygląda i gaz zwróci się co najwyżej po kilku latach (koszt dobrej instalacji ok 2500pln!) o ile nie wydaży się jakaś awaria (np. zatarta pompa paliwa)

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
no właśnie nie chce sie wpakowac w coś czego będę żałował. Autko kupiłem stosunkowo niedawno i wszystko co trzeba było powymieniałem. Nawet jak by doliczyć koszty nowych przewodów zapłonowych, świec, kopułki za jakiś czas i założyc koszt 3100zł to i tak się przed 20tys zwraca. A jak wyglądają dodatkowe koszty ? Chyba trzeba przegląd rozszerzony zrobić i wbicie do dowodu ?

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Opublikowano

Napewno będzie palić jakiś litr może dwa więcej niż benzyny i na gazie straci na mocy, a koszt przeglądu z gazem to jak się niemyle 160pln

Żeby instalacja dobrze chodziła trzeba jej robić przeglądy koszt ok.40pln z regulacją (szczególnie po zimie)...a no i trzeba pamiętać że silnik zanim się rozgrzeje musi chodzić na benzynie! więc i od czasu do czasu trzeba ją też zatankować...nie chcę Cię zniechęcać ale gaz to się opłaca założyć jak !!!bardzo dużo!!! się jeździ i kiedy się dba o tą instalację

A no i prawdopodobnie zaczną Ci falować obroty (beemwu nie lubi gazu)

Sam mam e30 zagazowane ale ja takie kupiłem i teraz rozważam demontaż tej instalacji przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano

BMW nie lubi gazu?

to jakies nowości,

pewnie ze jak się robi 10 tyś na rok to średnio sie to opłaca

ale jak ktoś robi około 30 tys ?

świece czy filtry to się wymienia na bezynie także,

ale wiadomo ze gaz obnaża oszczednośći związane z układem zapłonowym,

bo ludziska pewne rzeczy zmieniają dopiero jak przestaje chodzić,

wszystko kwestia kalkulacji,

mam sekwencję i mi nic nie faluje,

znam kilka osób i też nie mają tego problemu,

czyba że jakiś amator zakładał,

Opublikowano

no dobra to że tak naprawdę trzeba poczekać dłużej na zwrot kosztów to wiem ale przez 2 miesiące zrobiłem 7tys więc myślę ze powoli wchodzę w próg opłacalności...

Ale co sądzicie o braku sondy ? Napisałem do jednego szpenia i ten upiera się żeby założyć mi II generację bo sekwencja potrzebuje ten sygnał... niby może się obejść bez niego ale w takim razie II gen. też sie sprawdzi i jest tańsza.

Czekam co reszta odpowie bo kilka zapytań wysłałem.

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Opublikowano

Witam, mam taki sam silniczek jak Ty, zalozylem gaz jakies 8 miesiecy temu, z tym ze ja mam najprostrza instalke z BLOSem, jezdzi sie bez problemowo, niestety spalania nie moge dobrze ustawic i pali za duzo.

Tak wiec LPG jak najbardziej wskazane ale tylko SEKWENCJA, sam bede zmienial nie dlugo.

 

Do kolegi mariusz_ek: Czlowieku, po Twoich wypowiedziach widac, ze nie masz o tym zielonego pojecia, a radzisz komus co ma zrobic :/ zalamka.

Opublikowano

Witam

Instalke kupiłem na allegro 1500 pln butla i wielozawór 550 pln rurki i drobiazgi 50 pln. Zakładał mi kumpel który znalomicie ogarnia temat gazu.

Pracy było na dwa dni ale opłaciło sie. Maszyna smiga aż miło żadnych

problemów.

 

Powodzenia

E34 524 TD Było 528i obecnie
Opublikowano
no dobra coraz bardziej się przekonuje. Musze tylko poszukać dobrego gazownika... no i w miarę taniego bo jak by nie było o ekonomikę chodzi. Dziwi mnie tylko że proponują instalki za 2100 i za 4500. Są też tacy co uważają ze I i II gen. będzie dobra do mojego auta, ale raczej się nie skuszę ;) POZDRO

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Opublikowano
Masz racje wkladaj sekwencje, nie musi byc super droga, wazne sa wtryski (poczytaj tematy jakie ludzie polecaja) i ciesz sie jazda za 2.15. Pozdro :)
Opublikowano

hmm dzwoniłem dzisiaj do 2 ludzi z dosyć dobrą opinią jeśli chodzi o zakładanie instalacji i dostałem 2 propozycje: za 3000 i za 3700.

Powiedzieli że dlatego że nie mam sondy to będzie nieco drożej niż zwykle :P

Jedno z miejsc to EGP polecane na naszym forum więc sam nie wiem... cienka granica między ekonomiką a przeinwestowaniem. Temat chyba umrze śmiercią naturalną bo zanim wyjeżdże paliwka za 8tys zł to będzie czas żeby bunię do muzeum oddawać ;)

Dzięki za rady i pozdrawiam.

Trzeba się spokojnie przespać z tematem ;)

Było E-34 1988

Diamant Schwarz Metallisch


Zapraszam: http://www.aerograf.kalisz.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.